BRATISLAVA. Realizácia prvej etapy projektu TEN-T, prepojenia železničných koridorov na území Bratislavy sa môže začať už začiatkom budúceho roka. Tvrdí to Gabriel Koczkáš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Dopravoprojekt.
Spoločnosť Twin City (HB Reavis Group), ktorej projekt sa nachádza v predpokladanej trase projektu TEN-T, totiž stiahla svoje odvolanie voči rozhodnutiu, vydanému mestskou časťou Staré Mesto.
Podľa Koczkáša to znamená, že sa projekt rýchlovlaku v Bratislave priblížil k získaniu právoplatného územného rozhodnutia. Projektová príprava je hotová, pokračuje proces získavania stavebných povolení.
Náklady spojené s prípravu TEN-T dosiahli 19,6 milióna eur, ktoré boli z väčšej časti hradené z fondov Európskej únie.
Prvá časová etapa projektu TEN-T č. 17 spočíva v zapustení železničnej trate v smere od stanice Bratislava predmestie až po Bratislava filiálka pod úroveň terénu spolu s novovybudovanou podzemnou zastávkou Bratislava-Slovany a podzemnou stanicou Bratislava filiálka.
Táto etapa nateraz počíta aj so železničným prepojením Letiska M. R. Štefánika a železničnou sieťou na území Bratislavy a tým aj s letiskom Schwechat vo Viedni. Tie sa spolu s tunelom popod Dunaj z hľadiska realizácie posúvajú na programové obdobie 2013 až 2020.
Železničný koridor TEN T 17 vedie z Paríža cez Nemecko a Rakúska do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Investorom projektu prepojenia železničných koridorov TEN-T v Bratislave sú Železnice Slovenskej republiky.
Projektovú a inžiniersku prípravu projektu zabezpečuje spoločnosť DI Koridor, ktorú založili spoločnosti Dopravoprojekt a Infraprojekt z Bratislavy.
TASR informoval Gabriel Koczkáš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ a.s. Dopravoprojekt.
Autor: vju