SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Cesta do Viedne má byť rýchlejšia a pohodlnejšia

Slovensko a Rakúsko podpísali zmluvu o príprave nového prepojenia Bratislavy s Viedňou

BRATISLAVA. Slovenská republika a Rakúsko podpísali minulý týždeň Zmluvu o partnerstve pri príprave projektu Twin City Rail. Ministerstvo dopravy informovalo, že na základe zmluvy sa vypracuje projektová dokumentácia k výstavbe elektrifikovaného železničného prepojenia Viedeň-Marchegg-Bratislava so zastávkami integrovanej dopravy. Samotná výstavba sa začne už o dva roky.

"Dvojmestie Bratislava-Viedeň sa stáva realitou aj vďaka prepojeniu týchto dvoch miest elektrifikovanou dvojkoľajnou železničnou traťou. A súčasťou približovania by mala byť spolupráca prinášajúca osoh obyvateľom oboch metropolí, ktoré sú od seba vzdialené len šesťdesiat kilometrov," uviedol prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ, ktorý zmluvu o vypracovaní projektovej dokumentácie podpísal za slovenskú stranu.

SkryťVypnúť reklamu

Projektová dokumentácia, ktorá je potrebná pred začatím výstavby, bude stáť 9,25 milióna eur, pričom rozpočet slovenských partnerov predstavuje necelých 600 tisíc eur. Až 85% oprávnených nákladov slovenskej strany bude hradených z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Celkové náklady na výstavbu elektrifikovanej a čiastočne zdvojkoľajnenej trate medzi Bratislavou a Viedňou budú vyše 200 miliónov eur. Elektrifikácia úseku medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou sa odhaduje na cca 4,6 milióna eur a výstavba troch terminálov integrovanej dopravy vyjde na približne 5 miliónov eur.

Projekt elektrifikácie je rozpracovaný, príprava projektovej dokumentácie k zastávkam integrovanej dopravy začne v priebehu mesiaca. Dokončenie projekčných prác ministerstvo predpokladá do roku 2013 a následne sa v koordinácií s rakúskou stranou začne s výstavbou trate.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe Zmluvy o partnerstve bude v priebehu júna podpísaná zmluva o čerpaní finančných prostriedkov z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a tiež zmluva o národnom spolufinancovaní.

Električka naposledy spájala Bratislavu a Viedeň v rokoch 1914 až 1946.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 066
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 082
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 246
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 557
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 7 060
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 024
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 581
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 328
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 438
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 809
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 178
  4. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 792
  5. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 991
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 767
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 523
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 360
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu