Cesta do Viedne má byť rýchlejšia a pohodlnejšia

Slovensko a Rakúsko podpísali zmluvu o príprave nového prepojenia Bratislavy s Viedňou

BRATISLAVA. Slovenská republika a Rakúsko podpísali minulý týždeň Zmluvu o partnerstve pri príprave projektu Twin City Rail. Ministerstvo dopravy informovalo, že na základe zmluvy sa vypracuje projektová dokumentácia k výstavbe elektrifikovaného železničného prepojenia Viedeň-Marchegg-Bratislava so zastávkami integrovanej dopravy. Samotná výstavba sa začne už o dva roky.

"Dvojmestie Bratislava-Viedeň sa stáva realitou aj vďaka prepojeniu týchto dvoch miest elektrifikovanou dvojkoľajnou železničnou traťou. A súčasťou približovania by mala byť spolupráca prinášajúca osoh obyvateľom oboch metropolí, ktoré sú od seba vzdialené len šesťdesiat kilometrov," uviedol prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ, ktorý zmluvu o vypracovaní projektovej dokumentácie podpísal za slovenskú stranu.

Projektová dokumentácia, ktorá je potrebná pred začatím výstavby, bude stáť 9,25 milióna eur, pričom rozpočet slovenských partnerov predstavuje necelých 600 tisíc eur. Až 85% oprávnených nákladov slovenskej strany bude hradených z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Celkové náklady na výstavbu elektrifikovanej a čiastočne zdvojkoľajnenej trate medzi Bratislavou a Viedňou budú vyše 200 miliónov eur. Elektrifikácia úseku medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou sa odhaduje na cca 4,6 milióna eur a výstavba troch terminálov integrovanej dopravy vyjde na približne 5 miliónov eur.

Projekt elektrifikácie je rozpracovaný, príprava projektovej dokumentácie k zastávkam integrovanej dopravy začne v priebehu mesiaca. Dokončenie projekčných prác ministerstvo predpokladá do roku 2013 a následne sa v koordinácií s rakúskou stranou začne s výstavbou trate.

Na základe Zmluvy o partnerstve bude v priebehu júna podpísaná zmluva o čerpaní finančných prostriedkov z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a tiež zmluva o národnom spolufinancovaní.

Električka naposledy spájala Bratislavu a Viedeň v rokoch 1914 až 1946.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  3. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  4. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  2. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  4. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  5. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  6. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  7. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  8. Accessible Urban Living
  9. RPSP – A good intention ruined by execution
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 9 097
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 5 705
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 619
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 2 495
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 480
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 252
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 826
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 612
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 561
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 336