SME

Cesta do Viedne má byť rýchlejšia a pohodlnejšia

Slovensko a Rakúsko podpísali zmluvu o príprave nového prepojenia Bratislavy s Viedňou

BRATISLAVA. Slovenská republika a Rakúsko podpísali minulý týždeň Zmluvu o partnerstve pri príprave projektu Twin City Rail. Ministerstvo dopravy informovalo, že na základe zmluvy sa vypracuje projektová dokumentácia k výstavbe elektrifikovaného železničného prepojenia Viedeň-Marchegg-Bratislava so zastávkami integrovanej dopravy. Samotná výstavba sa začne už o dva roky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Dvojmestie Bratislava-Viedeň sa stáva realitou aj vďaka prepojeniu týchto dvoch miest elektrifikovanou dvojkoľajnou železničnou traťou. A súčasťou približovania by mala byť spolupráca prinášajúca osoh obyvateľom oboch metropolí, ktoré sú od seba vzdialené len šesťdesiat kilometrov," uviedol prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ, ktorý zmluvu o vypracovaní projektovej dokumentácie podpísal za slovenskú stranu.

SkryťVypnúť reklamu

Projektová dokumentácia, ktorá je potrebná pred začatím výstavby, bude stáť 9,25 milióna eur, pričom rozpočet slovenských partnerov predstavuje necelých 600 tisíc eur. Až 85% oprávnených nákladov slovenskej strany bude hradených z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Celkové náklady na výstavbu elektrifikovanej a čiastočne zdvojkoľajnenej trate medzi Bratislavou a Viedňou budú vyše 200 miliónov eur. Elektrifikácia úseku medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou sa odhaduje na cca 4,6 milióna eur a výstavba troch terminálov integrovanej dopravy vyjde na približne 5 miliónov eur.

Projekt elektrifikácie je rozpracovaný, príprava projektovej dokumentácie k zastávkam integrovanej dopravy začne v priebehu mesiaca. Dokončenie projekčných prác ministerstvo predpokladá do roku 2013 a následne sa v koordinácií s rakúskou stranou začne s výstavbou trate.

SkryťVypnúť reklamu

Na základe Zmluvy o partnerstve bude v priebehu júna podpísaná zmluva o čerpaní finančných prostriedkov z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a tiež zmluva o národnom spolufinancovaní.

Električka naposledy spájala Bratislavu a Viedeň v rokoch 1914 až 1946.

Autor: him

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 358
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 068
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 942
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 138
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 897
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 133
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 251
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 969
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 812
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 209
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 171
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu