BRATISLAVA. Slovenská republika a Rakúsko podpísali minulý týždeň Zmluvu o partnerstve pri príprave projektu Twin City Rail. Ministerstvo dopravy informovalo, že na základe zmluvy sa vypracuje projektová dokumentácia k výstavbe elektrifikovaného železničného prepojenia Viedeň-Marchegg-Bratislava so zastávkami integrovanej dopravy. Samotná výstavba sa začne už o dva roky.
"Dvojmestie Bratislava-Viedeň sa stáva realitou aj vďaka prepojeniu týchto dvoch miest elektrifikovanou dvojkoľajnou železničnou traťou. A súčasťou približovania by mala byť spolupráca prinášajúca osoh obyvateľom oboch metropolí, ktoré sú od seba vzdialené len šesťdesiat kilometrov," uviedol prvý podpredseda vlády a minister dopravy Ján Figeľ, ktorý zmluvu o vypracovaní projektovej dokumentácie podpísal za slovenskú stranu.
Projektová dokumentácia, ktorá je potrebná pred začatím výstavby, bude stáť 9,25 milióna eur, pričom rozpočet slovenských partnerov predstavuje necelých 600 tisíc eur. Až 85% oprávnených nákladov slovenskej strany bude hradených z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Celkové náklady na výstavbu elektrifikovanej a čiastočne zdvojkoľajnenej trate medzi Bratislavou a Viedňou budú vyše 200 miliónov eur. Elektrifikácia úseku medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou sa odhaduje na cca 4,6 milióna eur a výstavba troch terminálov integrovanej dopravy vyjde na približne 5 miliónov eur.
Projekt elektrifikácie je rozpracovaný, príprava projektovej dokumentácie k zastávkam integrovanej dopravy začne v priebehu mesiaca. Dokončenie projekčných prác ministerstvo predpokladá do roku 2013 a následne sa v koordinácií s rakúskou stranou začne s výstavbou trate.
Na základe Zmluvy o partnerstve bude v priebehu júna podpísaná zmluva o čerpaní finančných prostriedkov z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a tiež zmluva o národnom spolufinancovaní.
Električka naposledy spájala Bratislavu a Viedeň v rokoch 1914 až 1946.
Autor: him