SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Strany si podelili podniky

Členov predstavenstiev mestských podnikov nevyberali sľubovanými konkurzmi, ale priamo. Vo vedení podnikov mesta už nebudú poslanci, politici odtiaľ nezmiznú.

Primátor Milan Ftáčnik (na smínke vľavo) sa s poslancami na nomináciách dohodol len v stredu večer, na druhý deň ich odhlasovali bez diskusiePrimátor Milan Ftáčnik (na smínke vľavo) sa s poslancami na nomináciách dohodol len v stredu večer, na druhý deň ich odhlasovali bez diskusie (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Po dozorných radách si včera politické strany rozdelili aj predstavenstvá štyroch najdôležitejších mestských podnikov. Mestskí poslanci schválili zoznam nominantov bez pripomienok, bez diskusie, nikto nebol proti. O tom, ako si ľudí vybrali, nechcú veľmi hovoriť.

„Tam sú nejaké dohody, ale je zbytočné to vynášať na verejnosť,“ povedal Ivo Nesrovnal, predseda najsilnejšieho klubu SDKÚ a Mosta-Híd.
Straníkom je napríklad Milan Trstenský z SDKÚ v predstavenstve Bratislavskej vodárenskej.

O čom rozhodli
Vedenie kľúčových mestských podnikov
  • Dopravný podnik Bratislava;
  • Metro Bratislava;
  • Odvoz a likvidácia odpadu;
  • Bratislavská vodárenská
    spoločnosť.

V predstavenstve firmy Metro bude František Dej zo Smeru, ktorý je aj členom dozornej rady firmy Tehelné pole, ktorá stavala zimný štadión aj susediaci hotel Juraja Širokého.

Do predstavenstva Dopravného podniku sa zasa dostal Ľubomír Belfi, bývalý generálny riaditeľ televízie TA3.
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) hovorí, že si všetkých nominantov nelustroval.

Rýchla dohoda

„Bola tam diskusia v koalícii, bola diskusia v opozičných kluboch. Navzájom sa tie návrhy poskladali tak, aby to vlastne tvorilo nejaký celok,“ povedal Ftáčnik.

O predstavenstvách mestských podnikov napokon nerozhodli konkurzy, ale politická dohoda všetkých strán v mestskom zastupiteľstve. Zopakovala sa tak situácia z predchádzajúcich volebných období.

Milan Trstenský z SDKÚ, ktorého zvolili do predstavenstva Bratislavskej vodárenskej hovorí, že strana si ho vybrala vo vlastnom vnútornom výberovom konaní. „Sedel som tu štyri roky v dozornej rade, som v problematike zorientovaný.“

František Dej zo Smeru v predstavenstve Metra odpovedal na otázku, kto ho nominoval, vyhýbavo. „Spýtajte sa predkladateľa materiálu.“ Nakoniec priznal, že bol nominantom primátora Milana Ftáčnika.

Časová tieseň

Predstavenstvá
Koho vybrali

Dopravný podnik:

Ľubomír Belfi, exriaditeľ TA3;
Ivan Bútora, vodič MHD s vysokoškolským vzdelaním;
Bronislav Weigl, riaditeľ
prevádzky DPB

OLO:

Ľubomír Majer, exposlanec parlamentu SaS,
Jarmila Melichárková,
manažérka, poverená
vedením OLO

BVS:

Milan Trstenský, doterajší člen dozornej rady vodární, župný poslanec SDKÚ

Priamu voľbu v mestskom zastupiteľstve namiesto konkurzov odôvodňuje primátor časovou tiesňou, ľuďom
v predstavenstvách mestských podnikov už vypršali funkčné obdobia. Pravica sa totiž s ľavicou dohadovala pol roka. „Tu už nás tlačil zákon, museli sme konať, nedal sa ten problém odložiť,“ hovoril primátor. Funkčné obdobie sa pritom ešte nekončí vo všetkých štyroch podnikoch.

Poslanec Ján Budaj hovorí, že je dobré aspoň to, že už v predstavenstvách nie sú priamo poslanci. „Niektoré strany poškuľovali po tom, že budú nominovať priamo poslancov. V minulosti to bol štandardný model, že si strany rozdávali ovládanie podnikov a nanominovali tam priamo poslancov a tí, čo mali kontrolovať priamo podniky, ich riadili,“ dodal.

Poslancovi Dušanovi Čaplovičovi zo Smeru prekážalo, že mnohých nominantov ani nepoznali a nedostali ani ich životopis. Ftáčnik mu odkázal, že s takou požiadavkou bolo treba prísť skôr.

„Keby aj formálne boli životopisy, nedozvedeli by sme sa, či ten človek je niečí lobista a či je plne kvalifikovaný na tú ktorú prácu,“ myslí si zase Budaj.

Konkurzy chceli

Strany nechceli včera hovoriť o tom, ako presne si podniky podelili. Len Katarína Augustinič, predsedníčka poslaneckého klubu SaS a OKS, povedala, že vyberali ľudí len do predstavenstva firmy Odvoz a likvidácia odpadu. Tvrdí, že boli za konkurzy. Keď k nim neprišlo, tak nominovali len ľudí, ktorí už v OLO pracovali doteraz.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 599
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 756
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 674
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 124
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 172
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 338
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 252
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 048
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 153
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 015
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 771
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 494
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 034
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 995
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 790
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 607
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu