PRAVICA A ĽAVICA V MESTE SA DOHODLI. NAVZÁJOM SI SCHVÁLILI ĽUDÍ DO PREDSTAVENSTIEV

Strany si podelili podniky

Členov predstavenstiev mestských podnikov nevyberali sľubovanými konkurzmi, ale priamo. Vo vedení podnikov mesta už nebudú poslanci, politici odtiaľ nezmiznú.

Primátor Milan Ftáčnik (na smínke vľavo) sa s poslancami na nomináciách dohodol len v stredu večer, na druhý deň ich odhlasovali bez diskusie(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Po dozorných radách si včera politické strany rozdelili aj predstavenstvá štyroch najdôležitejších mestských podnikov. Mestskí poslanci schválili zoznam nominantov bez pripomienok, bez diskusie, nikto nebol proti. O tom, ako si ľudí vybrali, nechcú veľmi hovoriť.

„Tam sú nejaké dohody, ale je zbytočné to vynášať na verejnosť,“ povedal Ivo Nesrovnal, predseda najsilnejšieho klubu SDKÚ a Mosta-Híd.
Straníkom je napríklad Milan Trstenský z SDKÚ v predstavenstve Bratislavskej vodárenskej.

O čom rozhodli
Vedenie kľúčových mestských podnikov
  • Dopravný podnik Bratislava;
  • Metro Bratislava;
  • Odvoz a likvidácia odpadu;
  • Bratislavská vodárenská
    spoločnosť.

V predstavenstve firmy Metro bude František Dej zo Smeru, ktorý je aj členom dozornej rady firmy Tehelné pole, ktorá stavala zimný štadión aj susediaci hotel Juraja Širokého.

Do predstavenstva Dopravného podniku sa zasa dostal Ľubomír Belfi, bývalý generálny riaditeľ televízie TA3.
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) hovorí, že si všetkých nominantov nelustroval.

Rýchla dohoda

„Bola tam diskusia v koalícii, bola diskusia v opozičných kluboch. Navzájom sa tie návrhy poskladali tak, aby to vlastne tvorilo nejaký celok,“ povedal Ftáčnik.

O predstavenstvách mestských podnikov napokon nerozhodli konkurzy, ale politická dohoda všetkých strán v mestskom zastupiteľstve. Zopakovala sa tak situácia z predchádzajúcich volebných období.

Milan Trstenský z SDKÚ, ktorého zvolili do predstavenstva Bratislavskej vodárenskej hovorí, že strana si ho vybrala vo vlastnom vnútornom výberovom konaní. „Sedel som tu štyri roky v dozornej rade, som v problematike zorientovaný.“

František Dej zo Smeru v predstavenstve Metra odpovedal na otázku, kto ho nominoval, vyhýbavo. „Spýtajte sa predkladateľa materiálu.“ Nakoniec priznal, že bol nominantom primátora Milana Ftáčnika.

Časová tieseň

Predstavenstvá
Koho vybrali

Dopravný podnik:

Ľubomír Belfi, exriaditeľ TA3;
Ivan Bútora, vodič MHD s vysokoškolským vzdelaním;
Bronislav Weigl, riaditeľ
prevádzky DPB

OLO:

Ľubomír Majer, exposlanec parlamentu SaS,
Jarmila Melichárková,
manažérka, poverená
vedením OLO

BVS:

Milan Trstenský, doterajší člen dozornej rady vodární, župný poslanec SDKÚ

Priamu voľbu v mestskom zastupiteľstve namiesto konkurzov odôvodňuje primátor časovou tiesňou, ľuďom
v predstavenstvách mestských podnikov už vypršali funkčné obdobia. Pravica sa totiž s ľavicou dohadovala pol roka. „Tu už nás tlačil zákon, museli sme konať, nedal sa ten problém odložiť,“ hovoril primátor. Funkčné obdobie sa pritom ešte nekončí vo všetkých štyroch podnikoch.

Poslanec Ján Budaj hovorí, že je dobré aspoň to, že už v predstavenstvách nie sú priamo poslanci. „Niektoré strany poškuľovali po tom, že budú nominovať priamo poslancov. V minulosti to bol štandardný model, že si strany rozdávali ovládanie podnikov a nanominovali tam priamo poslancov a tí, čo mali kontrolovať priamo podniky, ich riadili,“ dodal.

Poslancovi Dušanovi Čaplovičovi zo Smeru prekážalo, že mnohých nominantov ani nepoznali a nedostali ani ich životopis. Ftáčnik mu odkázal, že s takou požiadavkou bolo treba prísť skôr.

„Keby aj formálne boli životopisy, nedozvedeli by sme sa, či ten človek je niečí lobista a či je plne kvalifikovaný na tú ktorú prácu,“ myslí si zase Budaj.

Konkurzy chceli

Strany nechceli včera hovoriť o tom, ako presne si podniky podelili. Len Katarína Augustinič, predsedníčka poslaneckého klubu SaS a OKS, povedala, že vyberali ľudí len do predstavenstva firmy Odvoz a likvidácia odpadu. Tvrdí, že boli za konkurzy. Keď k nim neprišlo, tak nominovali len ľudí, ktorí už v OLO pracovali doteraz.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 202
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 596
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 535
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 152
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 759
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 493
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 933
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 928
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 978
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 775