PRAVICA A ĽAVICA V MESTE SA DOHODLI. NAVZÁJOM SI SCHVÁLILI ĽUDÍ DO PREDSTAVENSTIEV

Strany si podelili podniky

Členov predstavenstiev mestských podnikov nevyberali sľubovanými konkurzmi, ale priamo. Vo vedení podnikov mesta už nebudú poslanci, politici odtiaľ nezmiznú.

Primátor Milan Ftáčnik (na smínke vľavo) sa s poslancami na nomináciách dohodol len v stredu večer, na druhý deň ich odhlasovali bez diskusie(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Po dozorných radách si včera politické strany rozdelili aj predstavenstvá štyroch najdôležitejších mestských podnikov. Mestskí poslanci schválili zoznam nominantov bez pripomienok, bez diskusie, nikto nebol proti. O tom, ako si ľudí vybrali, nechcú veľmi hovoriť.

„Tam sú nejaké dohody, ale je zbytočné to vynášať na verejnosť,“ povedal Ivo Nesrovnal, predseda najsilnejšieho klubu SDKÚ a Mosta-Híd.
Straníkom je napríklad Milan Trstenský z SDKÚ v predstavenstve Bratislavskej vodárenskej.

O čom rozhodli
Vedenie kľúčových mestských podnikov
  • Dopravný podnik Bratislava;
  • Metro Bratislava;
  • Odvoz a likvidácia odpadu;
  • Bratislavská vodárenská
    spoločnosť.

V predstavenstve firmy Metro bude František Dej zo Smeru, ktorý je aj členom dozornej rady firmy Tehelné pole, ktorá stavala zimný štadión aj susediaci hotel Juraja Širokého.

Do predstavenstva Dopravného podniku sa zasa dostal Ľubomír Belfi, bývalý generálny riaditeľ televízie TA3.
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) hovorí, že si všetkých nominantov nelustroval.

Rýchla dohoda

„Bola tam diskusia v koalícii, bola diskusia v opozičných kluboch. Navzájom sa tie návrhy poskladali tak, aby to vlastne tvorilo nejaký celok,“ povedal Ftáčnik.

O predstavenstvách mestských podnikov napokon nerozhodli konkurzy, ale politická dohoda všetkých strán v mestskom zastupiteľstve. Zopakovala sa tak situácia z predchádzajúcich volebných období.

Milan Trstenský z SDKÚ, ktorého zvolili do predstavenstva Bratislavskej vodárenskej hovorí, že strana si ho vybrala vo vlastnom vnútornom výberovom konaní. „Sedel som tu štyri roky v dozornej rade, som v problematike zorientovaný.“

František Dej zo Smeru v predstavenstve Metra odpovedal na otázku, kto ho nominoval, vyhýbavo. „Spýtajte sa predkladateľa materiálu.“ Nakoniec priznal, že bol nominantom primátora Milana Ftáčnika.

Časová tieseň

Predstavenstvá
Koho vybrali

Dopravný podnik:

Ľubomír Belfi, exriaditeľ TA3;
Ivan Bútora, vodič MHD s vysokoškolským vzdelaním;
Bronislav Weigl, riaditeľ
prevádzky DPB

OLO:

Ľubomír Majer, exposlanec parlamentu SaS,
Jarmila Melichárková,
manažérka, poverená
vedením OLO

BVS:

Milan Trstenský, doterajší člen dozornej rady vodární, župný poslanec SDKÚ

Priamu voľbu v mestskom zastupiteľstve namiesto konkurzov odôvodňuje primátor časovou tiesňou, ľuďom
v predstavenstvách mestských podnikov už vypršali funkčné obdobia. Pravica sa totiž s ľavicou dohadovala pol roka. „Tu už nás tlačil zákon, museli sme konať, nedal sa ten problém odložiť,“ hovoril primátor. Funkčné obdobie sa pritom ešte nekončí vo všetkých štyroch podnikoch.

Poslanec Ján Budaj hovorí, že je dobré aspoň to, že už v predstavenstvách nie sú priamo poslanci. „Niektoré strany poškuľovali po tom, že budú nominovať priamo poslancov. V minulosti to bol štandardný model, že si strany rozdávali ovládanie podnikov a nanominovali tam priamo poslancov a tí, čo mali kontrolovať priamo podniky, ich riadili,“ dodal.

Poslancovi Dušanovi Čaplovičovi zo Smeru prekážalo, že mnohých nominantov ani nepoznali a nedostali ani ich životopis. Ftáčnik mu odkázal, že s takou požiadavkou bolo treba prísť skôr.

„Keby aj formálne boli životopisy, nedozvedeli by sme sa, či ten človek je niečí lobista a či je plne kvalifikovaný na tú ktorú prácu,“ myslí si zase Budaj.

Konkurzy chceli

Strany nechceli včera hovoriť o tom, ako presne si podniky podelili. Len Katarína Augustinič, predsedníčka poslaneckého klubu SaS a OKS, povedala, že vyberali ľudí len do predstavenstva firmy Odvoz a likvidácia odpadu. Tvrdí, že boli za konkurzy. Keď k nim neprišlo, tak nominovali len ľudí, ktorí už v OLO pracovali doteraz.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 222
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 254
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 010
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 160
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 156
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 117
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 975
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 891