PRAVICA A ĽAVICA V MESTE SA DOHODLI. NAVZÁJOM SI SCHVÁLILI ĽUDÍ DO PREDSTAVENSTIEV

Strany si podelili podniky

Členov predstavenstiev mestských podnikov nevyberali sľubovanými konkurzmi, ale priamo. Vo vedení podnikov mesta už nebudú poslanci, politici odtiaľ nezmiznú.

Primátor Milan Ftáčnik (na smínke vľavo) sa s poslancami na nomináciách dohodol len v stredu večer, na druhý deň ich odhlasovali bez diskusie(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Po dozorných radách si včera politické strany rozdelili aj predstavenstvá štyroch najdôležitejších mestských podnikov. Mestskí poslanci schválili zoznam nominantov bez pripomienok, bez diskusie, nikto nebol proti. O tom, ako si ľudí vybrali, nechcú veľmi hovoriť.

„Tam sú nejaké dohody, ale je zbytočné to vynášať na verejnosť,“ povedal Ivo Nesrovnal, predseda najsilnejšieho klubu SDKÚ a Mosta-Híd.
Straníkom je napríklad Milan Trstenský z SDKÚ v predstavenstve Bratislavskej vodárenskej.

O čom rozhodli
Vedenie kľúčových mestských podnikov
  • Dopravný podnik Bratislava;
  • Metro Bratislava;
  • Odvoz a likvidácia odpadu;
  • Bratislavská vodárenská
    spoločnosť.

V predstavenstve firmy Metro bude František Dej zo Smeru, ktorý je aj členom dozornej rady firmy Tehelné pole, ktorá stavala zimný štadión aj susediaci hotel Juraja Širokého.

Do predstavenstva Dopravného podniku sa zasa dostal Ľubomír Belfi, bývalý generálny riaditeľ televízie TA3.
Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) hovorí, že si všetkých nominantov nelustroval.

Rýchla dohoda

„Bola tam diskusia v koalícii, bola diskusia v opozičných kluboch. Navzájom sa tie návrhy poskladali tak, aby to vlastne tvorilo nejaký celok,“ povedal Ftáčnik.

O predstavenstvách mestských podnikov napokon nerozhodli konkurzy, ale politická dohoda všetkých strán v mestskom zastupiteľstve. Zopakovala sa tak situácia z predchádzajúcich volebných období.

Milan Trstenský z SDKÚ, ktorého zvolili do predstavenstva Bratislavskej vodárenskej hovorí, že strana si ho vybrala vo vlastnom vnútornom výberovom konaní. „Sedel som tu štyri roky v dozornej rade, som v problematike zorientovaný.“

František Dej zo Smeru v predstavenstve Metra odpovedal na otázku, kto ho nominoval, vyhýbavo. „Spýtajte sa predkladateľa materiálu.“ Nakoniec priznal, že bol nominantom primátora Milana Ftáčnika.

Časová tieseň

Predstavenstvá
Koho vybrali

Dopravný podnik:

Ľubomír Belfi, exriaditeľ TA3;
Ivan Bútora, vodič MHD s vysokoškolským vzdelaním;
Bronislav Weigl, riaditeľ
prevádzky DPB

OLO:

Ľubomír Majer, exposlanec parlamentu SaS,
Jarmila Melichárková,
manažérka, poverená
vedením OLO

BVS:

Milan Trstenský, doterajší člen dozornej rady vodární, župný poslanec SDKÚ

Priamu voľbu v mestskom zastupiteľstve namiesto konkurzov odôvodňuje primátor časovou tiesňou, ľuďom
v predstavenstvách mestských podnikov už vypršali funkčné obdobia. Pravica sa totiž s ľavicou dohadovala pol roka. „Tu už nás tlačil zákon, museli sme konať, nedal sa ten problém odložiť,“ hovoril primátor. Funkčné obdobie sa pritom ešte nekončí vo všetkých štyroch podnikoch.

Poslanec Ján Budaj hovorí, že je dobré aspoň to, že už v predstavenstvách nie sú priamo poslanci. „Niektoré strany poškuľovali po tom, že budú nominovať priamo poslancov. V minulosti to bol štandardný model, že si strany rozdávali ovládanie podnikov a nanominovali tam priamo poslancov a tí, čo mali kontrolovať priamo podniky, ich riadili,“ dodal.

Poslancovi Dušanovi Čaplovičovi zo Smeru prekážalo, že mnohých nominantov ani nepoznali a nedostali ani ich životopis. Ftáčnik mu odkázal, že s takou požiadavkou bolo treba prísť skôr.

„Keby aj formálne boli životopisy, nedozvedeli by sme sa, či ten človek je niečí lobista a či je plne kvalifikovaný na tú ktorú prácu,“ myslí si zase Budaj.

Konkurzy chceli

Strany nechceli včera hovoriť o tom, ako presne si podniky podelili. Len Katarína Augustinič, predsedníčka poslaneckého klubu SaS a OKS, povedala, že vyberali ľudí len do predstavenstva firmy Odvoz a likvidácia odpadu. Tvrdí, že boli za konkurzy. Keď k nim neprišlo, tak nominovali len ľudí, ktorí už v OLO pracovali doteraz.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 242
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 979
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 9 020
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 285
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 267
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 717
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 335
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 542
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 809
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 642

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop