Hokej získal nových turistov

Majstrovstvá ukázali hlavné mesto aj tým, ktorí o ňom netušili. Môžu sa vrátiť v lete.

Fanúšikovia počas majstrovstiev v centre Bratislavy(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hokejový šampionát prilákal do Bratislavy aj ľudí, ktorí by do nej nikdy nevkročili. Cestovné kancelárie tak dúfajú, že si do nej aj v budúcnosti nájdu cestu napríklad severania.

„Veľa klientov, najmä z krajín ako Fínsko, Švédsko, sú ľudia, ktorí tu v živote neboli. Takže sme sa predstavili novej klientele,“ povedal prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Tomáš Hasala pri hodnotení pred letnou sezónou. Tvrdí, že reakcie na Bratislavu boli veľmi pozitívne.

Odhady hovorili o piatich tisíckach Rusov, v uliciach však najviac pútali pozornosť nápadito poobliekaní Fíni. Prišli aj Česi, Lotyši, Slovinci a Dáni. Koľko ich šampionát prilákal, mesto ešte aj dva týždne po skončení šampionátu ráta.

Neznáma metropola

„Je to jednorazová záležitosť, ktorá pohne všetkými číslami, ale asi by sme boli radi, keby ich prišlo viac,“ dodáva Hasala.

Problémom je, že Bratislava je v zahraničí stále málo známa. „Je to trochu o marketingu a je to dosť o službách a v Bratislave možno viac o cenách,“ hovorí Hasala.

Práve tie by mohli turistov odradiť. V centre Bratislavy napríklad počas majstrovstiev zdvihli cenu piva z dvoch eur až na 3,45 eura.

Sporné mililitre

Slovenská obchodná inšpekcia zase po kontrole 78 podnikov skonštatovala, že platby v podnikoch boli predražené, keďže vo viacerých nalievali „pod čiaru“.

Nedostatok vytkli napríklad Slovak pubu. „Určite nebolo našim úmyslom obrať tých turistov,“ reagoval jeho majiteľ Alojz Hlina. "Dva mililitre pre lepšiu predstavu sú záležitosti objemu kvapiek, a nie významného rozdielu," komentoval výhrady inšpektorov.

Ani Pavol Kašuba zo Zväzu hotelov a reštaurácií si nemyslí, že by krčmári chceli obrať práve turistov. „Čašníci vždy majú tendenciu hovoriť, že je to nedopatrením a obchodná inšpekcia to vždy považuje za úmysel,“ hovorí. „Nemyslím si, že zrovna cez majstrovstvá by sa to viac prejavilo,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 12 689
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 445
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 562
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 126
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 351
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 863
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 569
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 423
  9. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 218
  10. Slováci triedia lepšie 1 037