Hokej získal nových turistov

Majstrovstvá ukázali hlavné mesto aj tým, ktorí o ňom netušili. Môžu sa vrátiť v lete.

Fanúšikovia počas majstrovstiev v centre Bratislavy(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hokejový šampionát prilákal do Bratislavy aj ľudí, ktorí by do nej nikdy nevkročili. Cestovné kancelárie tak dúfajú, že si do nej aj v budúcnosti nájdu cestu napríklad severania.

„Veľa klientov, najmä z krajín ako Fínsko, Švédsko, sú ľudia, ktorí tu v živote neboli. Takže sme sa predstavili novej klientele,“ povedal prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Tomáš Hasala pri hodnotení pred letnou sezónou. Tvrdí, že reakcie na Bratislavu boli veľmi pozitívne.

Odhady hovorili o piatich tisíckach Rusov, v uliciach však najviac pútali pozornosť nápadito poobliekaní Fíni. Prišli aj Česi, Lotyši, Slovinci a Dáni. Koľko ich šampionát prilákal, mesto ešte aj dva týždne po skončení šampionátu ráta.

Neznáma metropola

„Je to jednorazová záležitosť, ktorá pohne všetkými číslami, ale asi by sme boli radi, keby ich prišlo viac,“ dodáva Hasala.

Problémom je, že Bratislava je v zahraničí stále málo známa. „Je to trochu o marketingu a je to dosť o službách a v Bratislave možno viac o cenách,“ hovorí Hasala.

Práve tie by mohli turistov odradiť. V centre Bratislavy napríklad počas majstrovstiev zdvihli cenu piva z dvoch eur až na 3,45 eura.

Sporné mililitre

Slovenská obchodná inšpekcia zase po kontrole 78 podnikov skonštatovala, že platby v podnikoch boli predražené, keďže vo viacerých nalievali „pod čiaru“.

Nedostatok vytkli napríklad Slovak pubu. „Určite nebolo našim úmyslom obrať tých turistov,“ reagoval jeho majiteľ Alojz Hlina. "Dva mililitre pre lepšiu predstavu sú záležitosti objemu kvapiek, a nie významného rozdielu," komentoval výhrady inšpektorov.

Ani Pavol Kašuba zo Zväzu hotelov a reštaurácií si nemyslí, že by krčmári chceli obrať práve turistov. „Čašníci vždy majú tendenciu hovoriť, že je to nedopatrením a obchodná inšpekcia to vždy považuje za úmysel,“ hovorí. „Nemyslím si, že zrovna cez majstrovstvá by sa to viac prejavilo,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 455
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 443
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 618
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 264
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 214
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 034
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 961
  8. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 721
  9. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 680
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 551