Hokej získal nových turistov

Majstrovstvá ukázali hlavné mesto aj tým, ktorí o ňom netušili. Môžu sa vrátiť v lete.

Fanúšikovia počas majstrovstiev v centre Bratislavy(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hokejový šampionát prilákal do Bratislavy aj ľudí, ktorí by do nej nikdy nevkročili. Cestovné kancelárie tak dúfajú, že si do nej aj v budúcnosti nájdu cestu napríklad severania.

„Veľa klientov, najmä z krajín ako Fínsko, Švédsko, sú ľudia, ktorí tu v živote neboli. Takže sme sa predstavili novej klientele,“ povedal prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Tomáš Hasala pri hodnotení pred letnou sezónou. Tvrdí, že reakcie na Bratislavu boli veľmi pozitívne.

Odhady hovorili o piatich tisíckach Rusov, v uliciach však najviac pútali pozornosť nápadito poobliekaní Fíni. Prišli aj Česi, Lotyši, Slovinci a Dáni. Koľko ich šampionát prilákal, mesto ešte aj dva týždne po skončení šampionátu ráta.

Neznáma metropola

„Je to jednorazová záležitosť, ktorá pohne všetkými číslami, ale asi by sme boli radi, keby ich prišlo viac,“ dodáva Hasala.

Problémom je, že Bratislava je v zahraničí stále málo známa. „Je to trochu o marketingu a je to dosť o službách a v Bratislave možno viac o cenách,“ hovorí Hasala.

Práve tie by mohli turistov odradiť. V centre Bratislavy napríklad počas majstrovstiev zdvihli cenu piva z dvoch eur až na 3,45 eura.

Sporné mililitre

Slovenská obchodná inšpekcia zase po kontrole 78 podnikov skonštatovala, že platby v podnikoch boli predražené, keďže vo viacerých nalievali „pod čiaru“.

Nedostatok vytkli napríklad Slovak pubu. „Určite nebolo našim úmyslom obrať tých turistov,“ reagoval jeho majiteľ Alojz Hlina. "Dva mililitre pre lepšiu predstavu sú záležitosti objemu kvapiek, a nie významného rozdielu," komentoval výhrady inšpektorov.

Ani Pavol Kašuba zo Zväzu hotelov a reštaurácií si nemyslí, že by krčmári chceli obrať práve turistov. „Čašníci vždy majú tendenciu hovoriť, že je to nedopatrením a obchodná inšpekcia to vždy považuje za úmysel,“ hovorí. „Nemyslím si, že zrovna cez majstrovstvá by sa to viac prejavilo,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 233
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 275
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 984
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 161
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 863
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 398
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 546
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 292
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 020
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 722

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop