BRATISLAVA. Hokejový šampionát prilákal do Bratislavy aj ľudí, ktorí by do nej nikdy nevkročili. Cestovné kancelárie tak dúfajú, že si do nej aj v budúcnosti nájdu cestu napríklad severania.
„Veľa klientov, najmä z krajín ako Fínsko, Švédsko, sú ľudia, ktorí tu v živote neboli. Takže sme sa predstavili novej klientele,“ povedal prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Tomáš Hasala pri hodnotení pred letnou sezónou. Tvrdí, že reakcie na Bratislavu boli veľmi pozitívne.
Odhady hovorili o piatich tisíckach Rusov, v uliciach však najviac pútali pozornosť nápadito poobliekaní Fíni. Prišli aj Česi, Lotyši, Slovinci a Dáni. Koľko ich šampionát prilákal, mesto ešte aj dva týždne po skončení šampionátu ráta.
Neznáma metropola
„Je to jednorazová záležitosť, ktorá pohne všetkými číslami, ale asi by sme boli radi, keby ich prišlo viac,“ dodáva Hasala.
Problémom je, že Bratislava je v zahraničí stále málo známa. „Je to trochu o marketingu a je to dosť o službách a v Bratislave možno viac o cenách,“ hovorí Hasala.
Práve tie by mohli turistov odradiť. V centre Bratislavy napríklad počas majstrovstiev zdvihli cenu piva z dvoch eur až na 3,45 eura.
Sporné mililitre
Slovenská obchodná inšpekcia zase po kontrole 78 podnikov skonštatovala, že platby v podnikoch boli predražené, keďže vo viacerých nalievali „pod čiaru“.
Nedostatok vytkli napríklad Slovak pubu. „Určite nebolo našim úmyslom obrať tých turistov,“ reagoval jeho majiteľ Alojz Hlina. "Dva mililitre pre lepšiu predstavu sú záležitosti objemu kvapiek, a nie významného rozdielu," komentoval výhrady inšpektorov.
Ani Pavol Kašuba zo Zväzu hotelov a reštaurácií si nemyslí, že by krčmári chceli obrať práve turistov. „Čašníci vždy majú tendenciu hovoriť, že je to nedopatrením a obchodná inšpekcia to vždy považuje za úmysel,“ hovorí. „Nemyslím si, že zrovna cez majstrovstvá by sa to viac prejavilo,“ dodal.