Hokej získal nových turistov

Majstrovstvá ukázali hlavné mesto aj tým, ktorí o ňom netušili. Môžu sa vrátiť v lete.

Fanúšikovia počas majstrovstiev v centre Bratislavy(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Hokejový šampionát prilákal do Bratislavy aj ľudí, ktorí by do nej nikdy nevkročili. Cestovné kancelárie tak dúfajú, že si do nej aj v budúcnosti nájdu cestu napríklad severania.

„Veľa klientov, najmä z krajín ako Fínsko, Švédsko, sú ľudia, ktorí tu v živote neboli. Takže sme sa predstavili novej klientele,“ povedal prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Tomáš Hasala pri hodnotení pred letnou sezónou. Tvrdí, že reakcie na Bratislavu boli veľmi pozitívne.

Odhady hovorili o piatich tisíckach Rusov, v uliciach však najviac pútali pozornosť nápadito poobliekaní Fíni. Prišli aj Česi, Lotyši, Slovinci a Dáni. Koľko ich šampionát prilákal, mesto ešte aj dva týždne po skončení šampionátu ráta.

Neznáma metropola

„Je to jednorazová záležitosť, ktorá pohne všetkými číslami, ale asi by sme boli radi, keby ich prišlo viac,“ dodáva Hasala.

Problémom je, že Bratislava je v zahraničí stále málo známa. „Je to trochu o marketingu a je to dosť o službách a v Bratislave možno viac o cenách,“ hovorí Hasala.

Práve tie by mohli turistov odradiť. V centre Bratislavy napríklad počas majstrovstiev zdvihli cenu piva z dvoch eur až na 3,45 eura.

Sporné mililitre

Slovenská obchodná inšpekcia zase po kontrole 78 podnikov skonštatovala, že platby v podnikoch boli predražené, keďže vo viacerých nalievali „pod čiaru“.

Nedostatok vytkli napríklad Slovak pubu. „Určite nebolo našim úmyslom obrať tých turistov,“ reagoval jeho majiteľ Alojz Hlina. "Dva mililitre pre lepšiu predstavu sú záležitosti objemu kvapiek, a nie významného rozdielu," komentoval výhrady inšpektorov.

Ani Pavol Kašuba zo Zväzu hotelov a reštaurácií si nemyslí, že by krčmári chceli obrať práve turistov. „Čašníci vždy majú tendenciu hovoriť, že je to nedopatrením a obchodná inšpekcia to vždy považuje za úmysel,“ hovorí. „Nemyslím si, že zrovna cez majstrovstvá by sa to viac prejavilo,“ dodal.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 433
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 339
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 583
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 476
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 082
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 523
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 448
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 314
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 523
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 088