SME

Vajnory nesúhlasia s výstavbou D4 v povrchovom riešení

Vajnorčania súhlasia len s alternatívou polozapusteného a prekrytého tunela po celej dĺžke popri obci.

VAJNORY. Obyvatelia mestskej časti Bratislava - Vajnory kategoricky nesúhlasia s iným vedením nultého okruhu D4, ako je variantné riešenie 7b s polozapusteným, prekrytým tunelom pri Vajnoroch.

Vznikol v tomto smere už aj petičný výbor, v ktorom figurujú traja poslanci miestneho zastupiteľstva za SDKÚ-DS. Petícia žiada vedenie nultého okruhu D4 vo variante 7b.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ostatné varianty, ako aj Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) preferovaný variant 7c sú pre Vajnory neprípustné a majú mimoriadne nepriaznivý vplyv na vzhľad krajiny a nenávratne zmenia jej ráz. Povrchový variant na vale by mimoriadne nepriaznivo vplýval na psychohygienu obyvateľov a už aj tak zlé pohodlie bývania. Stavebné prvky novej D4 s mostom nad D1 vo výške 15 m a potom prudké klesanie na osemmetrový vysoký val, ktorý má byť konštantný pozdĺž celého územia Vajnôr, je pre miestnych obyvateľov neprípustný," povedal dnes pre TASR starosta Vajnôr Ján Mrva (SDKÚ-DS).

SkryťVypnúť reklamu

Vajnorčania súhlasia len s alternatívou polozapusteného a prekrytého tunela po celej dĺžke popri obci.

"Požadujeme, aby našu petíciu akceptovalo pri rozhodovaní Ministerstvo životného prostredia SR a chceme zaviazať investora NDS, aby naše podmienky zapracoval do svojej projektovej dokumentácie pre územné konanie. "Naša požiadavka o polozapustenosti a prekrytí diaľnice, tak ako to dovolí režim podzemných vôd bez jeho narušenia, je legitímna a žiaduca. Možno odborníkom hydrologické podmienky nepovolia stavbu zapustiť technicky tak, ako si to predstavujeme. Ale to neznamená, že budeme súhlasiť s otvoreným povrchovým, alebo nadzemným riešením D4, ktorá by sa napojila ponad diaľnicu D1 k Ivanke pri Dunaji," dodal Mrva.

Vajnory sa pritom všemožne usilujú, aby sa nultý diaľničný obchvat D4 začal stavať čo najskôr.

SkryťVypnúť reklamu

Naviazal by na seba tisíce tranzitujúcich vodičov z Čiernej Vody a od Pezinka na diaľnicu, ktorí by tak už nemuseli prechádzať Vajnorami. Lokalita v tomto smere medzi Bratislavou a Pezinkom cez Slovenský a Chorvátsky Grob je dosiaľ sprístupnená jedinou úzkou cestou, ktorá prechádza cez historické jadro Vajnôr. Denne ju už teraz využíva vyše 20.000 vodičov. Pritom celé Vajnory majú 5000 obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 73 896
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 297
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 978
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 315
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 182
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 143
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 457
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 537
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 61 927
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 294
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 924
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 493
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 759
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu