SME

O trhovníkoch rozhodne správca

Či sa trhovníci z Malého trhu vrátia na svoje pôvodné miesto, by sa malo rohodnúť toto leto. Trh na ulici vedúcej k autobusovej stanici bol kedysi jedným z najnavštevovanejších v centre. Pred tromi rokmi mesto predalo časť pozemku súkromnej firme, ktorá .


Trhovníci z Malého trhu sa pred tromi rokmi presťahovali na Poľnú ulicu. Na nové miesto chodí o štvrtinu zákazníkov menej. Toto leto by sa malo rozhodnúť, či sa vrátia na pôvodné miesto. FOTO SME - PAVOL MAJER

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Či sa trhovníci z Malého trhu vrátia na svoje pôvodné miesto, by sa malo rohodnúť toto leto. Trh na ulici vedúcej k autobusovej stanici bol kedysi jedným z najnavštevovanejších v centre. Pred tromi rokmi mesto predalo časť pozemku súkromnej firme, ktorá tam postavila modernú budovu, a trhovníci sa museli odsťahovať.

SkryťVypnúť reklamu

„Magistrát pôvodne sľúbil, že trhovisko presťahuje na Páričkovu ulicu. Trhovisko sa tam nepresťahovalo pre nás z neznámych dôvodov. Predajcovia sa na mňa obrátili a asi tri mesiace sme hľadali riešenie. Bolo to dosť problematické, chcela som, aby to bola približná lokalita. Tým miestom je dnes Poľná ulica,“ povedala vicestarostka Starého Mesta Bohdana Machajová.

Trhovníci nazvali nové miesto strateným údolím. Počet zákazníkov im klesol o štvrtinu, z pôvodných 90 stánkov zostalo len 60, a tie sú spolovice prázdne.

„Asi dvadsať z nás sa dohodlo, že investujeme do nových stánkov, aby sme nerušili dojem z novej budovy. Sľúbili nám, že keď sa budova dokončí, vrátime sa späť. Od marca chodíme z magistrátu do Starého Mesta, zatiaľ nám nik nepovedal, čo s nami bude,“ hovorí Iveta Sevčeková, jedna z predávajúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Kým bolo na Malom trhu stavenisko, trhovníci sa sťahovať nemohli. Lenže medzitým magistrát prenajal pol komunikácie vlastníkom budovy, pod ňou sú podzemné garáže. Pre trh zostala len polovica z pôvodného priestoru a všetci záujemcovia sa vrátiť nemôžu. „Požiadali sme o zverenie komunikácie písomne, odpoveď sme nedostali. Na nezverenej komunikácii nemôže mestská časť zriadiť trhovisko,“ dodáva Machajová.

Počas leta by sa malo mesto so Starým Mestom dohodnúť, kto bude správcom. Až nový správca rozhodne, či trh zriadi, alebo nie. Predtým musia právnici posúdiť, či je vôbec možné dať do správy polovicu komunikácie.

INGRID DROZDÍKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  2. Na Marka oharka do jarka
  3. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  7. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 13 354
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 626
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 316
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 325
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 773
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 834
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 439
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 076
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 580
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 234
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 198
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 847
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 593
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 700
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 8 837
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 486
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu