SME

Chcú skvalitniť dopravu v oblasti Kramárov a Patrónky

Projektovaná trolejbusová trať v celom rozsahu nahradí trolejbusovú trať na ulici pri Suchom mlyne a bude obojsmernou trolejbusovou traťou idúcou z Kramárov cez Limbovú ulicu, Patrónku a Lamačskú cestu k Vojenskej nemocnici a späť.

NOVÉ MESTO. Hlavné mesto sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok v rámci operačného programu Bratislavský kraj na projekt trolejbusovej trate Patrónka – Vojenská nemocnica. Schválili to dnes poslanci na mestskom zastupiteľstve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Realizácia projektu bude stáť 2 057 777 eur s DPH, mesto sa bude podieľať na spolufinancovaní projektu piatimi percentami, čo je 88 258,70 eur. Predpokladané prevádzkové náklady stavby, ktoré bude hradiť mesto, budú v priemere 33 000 eur ročne. Projekt by mal byť hotový v apríli 2013.

SkryťVypnúť reklamu

Projektovaná trolejbusová trať v celom rozsahu nahradí trolejbusovú trať na ulici pri Suchom mlyne a bude obojsmernou trolejbusovou traťou idúcou z Kramárov cez Limbovú ulicu, Patrónku a Lamačskú cestu k Vojenskej nemocnici a späť.

Dobudovaním obojsmernej trolejbusovej trate na Lamačskej ceste v úseku Patrónka – Vojenská nemocnica sa umožní pri vybudovaní odbočení na smery Kramáre a Mlynská dolina obojsmerné prepojenie s existujúcimi trolejbusovými traťami z Mlynskej doliny a Kramárov.

Cieľom projektu je skvalitnenie dopravnej obslužnosti v rozsiahlej oblasti Kramárov a Patrónky, ktorá bola už v minulosti komplexne zabezpečovaná trolejbusovou dopravou. Realizáciou trolejbusovej trate dôjde k zmene organizácie dopravy presunom výkonov z autobusovej dopravy do trolejbusovej dopravy, a tým aj k zníženiu emisných splodín. Zároveň dôjde aj k zníženiu prevádzkových nákladov podstatným skrátením výjazdových a dojazdových trás trolejbusových liniek z iných oblastí mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba navrhovanej trolejbusovej trate umožní zrušenie autobusovej linky č. 49 a jej nahradenie v plnom rozsahu súčasnou trolejbusovou linkou č.211. Zlepší sa tiež obsluha dotknutého územia (Kramáre – Patrónka – smer Lamač) trolejbusovou dopravou.

S využitím tohto prepojenia je spojené aj zníženie neproduktívnych kilometrov (na manipulačné jazdy) o asi 85 000 km za rok, čo by predstavovalo úsporu priamych prevádzkových nákladov (zníženie spotreby elektrickej energie) o 63 000,00 eur ročne. Výstavba trolejbusovej trate Patrónka – Vojenská nemocnica je tiež predpokladom k predĺženiu trolejbusovej trate do Lamača.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 81 450
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 459
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 169
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 768
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 265
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 348
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 667
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 571
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 47 701
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 890
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 400
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 962
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 11 302
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 737
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu