SME

Chcú skvalitniť dopravu v oblasti Kramárov a Patrónky

Projektovaná trolejbusová trať v celom rozsahu nahradí trolejbusovú trať na ulici pri Suchom mlyne a bude obojsmernou trolejbusovou traťou idúcou z Kramárov cez Limbovú ulicu, Patrónku a Lamačskú cestu k Vojenskej nemocnici a späť.

NOVÉ MESTO. Hlavné mesto sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok v rámci operačného programu Bratislavský kraj na projekt trolejbusovej trate Patrónka – Vojenská nemocnica. Schválili to dnes poslanci na mestskom zastupiteľstve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Realizácia projektu bude stáť 2 057 777 eur s DPH, mesto sa bude podieľať na spolufinancovaní projektu piatimi percentami, čo je 88 258,70 eur. Predpokladané prevádzkové náklady stavby, ktoré bude hradiť mesto, budú v priemere 33 000 eur ročne. Projekt by mal byť hotový v apríli 2013.

SkryťVypnúť reklamu

Projektovaná trolejbusová trať v celom rozsahu nahradí trolejbusovú trať na ulici pri Suchom mlyne a bude obojsmernou trolejbusovou traťou idúcou z Kramárov cez Limbovú ulicu, Patrónku a Lamačskú cestu k Vojenskej nemocnici a späť.

Dobudovaním obojsmernej trolejbusovej trate na Lamačskej ceste v úseku Patrónka – Vojenská nemocnica sa umožní pri vybudovaní odbočení na smery Kramáre a Mlynská dolina obojsmerné prepojenie s existujúcimi trolejbusovými traťami z Mlynskej doliny a Kramárov.

Cieľom projektu je skvalitnenie dopravnej obslužnosti v rozsiahlej oblasti Kramárov a Patrónky, ktorá bola už v minulosti komplexne zabezpečovaná trolejbusovou dopravou. Realizáciou trolejbusovej trate dôjde k zmene organizácie dopravy presunom výkonov z autobusovej dopravy do trolejbusovej dopravy, a tým aj k zníženiu emisných splodín. Zároveň dôjde aj k zníženiu prevádzkových nákladov podstatným skrátením výjazdových a dojazdových trás trolejbusových liniek z iných oblastí mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba navrhovanej trolejbusovej trate umožní zrušenie autobusovej linky č. 49 a jej nahradenie v plnom rozsahu súčasnou trolejbusovou linkou č.211. Zlepší sa tiež obsluha dotknutého územia (Kramáre – Patrónka – smer Lamač) trolejbusovou dopravou.

S využitím tohto prepojenia je spojené aj zníženie neproduktívnych kilometrov (na manipulačné jazdy) o asi 85 000 km za rok, čo by predstavovalo úsporu priamych prevádzkových nákladov (zníženie spotreby elektrickej energie) o 63 000,00 eur ročne. Výstavba trolejbusovej trate Patrónka – Vojenská nemocnica je tiež predpokladom k predĺženiu trolejbusovej trate do Lamača.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 125
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 721
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 100
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 820
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 588
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 379
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 225
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 994
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 926
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 237
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 237
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 654
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu