Dopravný podnik mal za rok 2010 stratu viac ako 6 mil. eur

Z výročnej správy Dopravného podniku Bratislavy vyplýva, že rok 2010 skončil so stratou 6 815 683 eur.

BRATISLAVA. Hospodárenie Dopravného podniku Bratislava, a.s. sa skončilo v roku 2010 čistou stratou 6 815 683 eur. Vyplýva to z výročnej správy podniku, ktorú dnes prerokovali bratislavskí poslanci v rámci materiálov určených na prerokovanie na valnom zhromaždení podniku.

Prevádzkové náklady dosiahli výšku 102 454 751 eur a a prevádzkové výnosy 96 445 122 eur. Dozorná rada spoločnosti skonštatovala výrazný nepriaznivý vývoj finančnej situácie v oblasti kapitálových zdrojov a mimoriadne vážnu situáciu pri zabezpečovaní realizácie schválených akcií investičným plánom spoločnosti na rok 2010.

Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik túto situáciu považuje za vážny signál. Podľa neho sa výkony Dopravného podniku objednávajú politicky - mesto objedná služby, ktoré chce ponúknuť občanom, avšak nedokáže podniku poskytnúť toľko financií, aby ich mohol zrealizovať.

Podnik navyše podľa neho pred sebou dlhodobo tlačí stratu ešte z minulých období. Podľa poslanca Martina Borguľu nie je Dopravný podnik v dobrej situácii aj preto, že "jazdí príliš veľa a nesystematicky". Podľa Ftáčnika bude potrebné diskutovať aj o zvyšovaní cestovného aj o škrtaní kilometrov.

Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler uviedol, že dopravná komisia už rieši preferenciu električkovej dopravy aj samostatné pruhy pre autobusy. Dopravná komisia tiež požiadala primátora o plán dopravnej obslužnosti formou verejnej súťaže. Ak by bol podľa Uhlera takýto plán urobený nezávislou osobou, vedelo by mesto efektívnejšie využiť financie. Primátor sa však ohradil, že také veci nemožno vykonávať bez peňazí. Ak sa však podľa Uhlera tieto prostriedky vyčlenia, veľmi rýchlo sa vrátia, možno už v priebehu jedného alebo dvoch rokov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  10. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 045
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 930
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 446
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 144
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 718
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 121
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 116
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 697
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 593
  10. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 517