SME

Prioritou župy je rozvoj dopravnej infraštruktúry

Medzi priority bratislavskej župy patrí rozvoj dopravnej infraštruktúry, ktorá zlepší zložitú dopravnú situáciu v hlavnom meste a v regióne.

Župan Pavol Frešo pripomenul, že Bratislavský kraj a celé Slovensko má historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území bratislavského regiónu a mesta Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA.-

Povedal to bratislavský župan Pavol Frešo počas dnešného 13. stretnutia predsedov parlamentov krajín Regionálneho partnerstva, rozšírené o účasť Bulharska, Rumunska, Chorvátska a Čiernej Hory.

Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová. Hlavnými témami stretnutia, na ktorom sa zúčastnil aj minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ, boli práve rozvoj infraštruktúry v regiónoch a cestovný ruch, ktorý je s rozvinutou infraštruktúrou úzko spätý.

SkryťVypnúť reklamu

Župan Pavol Frešo pripomenul, že Bratislavský kraj a celé Slovensko má historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území bratislavského regiónu a mesta Bratislavy.

Rozbehnutý je aj projekt bratislavskej integrovanej dopravy (BID), teda ľahšie kombinovanie hromadných dopravných prostriedkov na území kraja. BID predstavuje komfortné cestovanie verejnou dopravou na území regiónu a mesta a bude slúžiť ako alternatíva stále sa rozrastajúcej automobilovej doprave.

V rámci cezhraničnej spolupráce s Rakúskom pripravuje bratislavská župa výstavbu cyklomostu Devínska Nová Ves-Schlosshof. So začiatkom výstavby sa ráta ešte tento rok, otvorenie mosta je plánované v roku 2012. "Naša spolupráca so susednými regiónmi je daná historicky a v súčasnosti je na veľmi dobrej úrovni, preto chceme budovať dopravné spojenia hlavne na miestach, kde boli zničené železnou oponou,“ povedal vo svojej prezentácii bratislavský župan Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Za kľúčové pre rozvoj dopravy označil župan aj vybudovanie diaľnice D4 ako obchvat Bratislavy, rýchlostnú cestu R7 v trase Bratislava - Dunajská Lužná, rovnako dôležitá je aj integrovaná doprava a rekonštrukcia a modernizácia ciest II. a III. triedy.

„Najhoršia dopravná situácia je na vstupoch a výstupoch z Bratislavy, hlave smer východ a juhovýchod. V rannej a poobedňajšej dopravnej špičke sa tvoria niekoľkokilometrové kolóny. Riešením je vybudovanie rýchlostnej cesty R7 v smere Bratislava - Dunajská Lužná, ktorá sa napája na diaľnicu D4, a aby to malo z dopravného hľadiska význam, musí sa budovať súčasne s obchvatom Bratislavy D4,“ doplnil Pavol Frešo.

Regionálne partnerstvo - východisko stredoeurópskej dimenzie regionálnej politiky vzniklo z iniciatívy Rakúska v júli roku 2001. Jeho impulzom bol prejav ministerky zahraničných vecí Rakúska Benity Ferrer-Waldner, ktorá vyzvala predstaviteľov stredoeurópskych krajín k spoločnému postupu v otázkach stredoeurópskej regionálnej politiky i v politických postojoch v rámci budúceho členstva v Únii.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom Regionálneho partnerstva je spolupráca aj podpora riešení bilaterálnych problémov, spojených so vzájomnými ekonomickými vzťahmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 910
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 098
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 672
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 442
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 872
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 152
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 919
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 583
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 029
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 203
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu