SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Prioritou župy je rozvoj dopravnej infraštruktúry

Medzi priority bratislavskej župy patrí rozvoj dopravnej infraštruktúry, ktorá zlepší zložitú dopravnú situáciu v hlavnom meste a v regióne.

Župan Pavol Frešo pripomenul, že Bratislavský kraj a celé Slovensko má historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území bratislavského regiónu a mesta Bratislavy.

BRATISLAVA.-

Povedal to bratislavský župan Pavol Frešo počas dnešného 13. stretnutia predsedov parlamentov krajín Regionálneho partnerstva, rozšírené o účasť Bulharska, Rumunska, Chorvátska a Čiernej Hory.

Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa kraja Iveta Tyšlerová. Hlavnými témami stretnutia, na ktorom sa zúčastnil aj minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ, boli práve rozvoj infraštruktúry v regiónoch a cestovný ruch, ktorý je s rozvinutou infraštruktúrou úzko spätý.

SkryťVypnúť reklamu

Župan Pavol Frešo pripomenul, že Bratislavský kraj a celé Slovensko má historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území bratislavského regiónu a mesta Bratislavy.

Rozbehnutý je aj projekt bratislavskej integrovanej dopravy (BID), teda ľahšie kombinovanie hromadných dopravných prostriedkov na území kraja. BID predstavuje komfortné cestovanie verejnou dopravou na území regiónu a mesta a bude slúžiť ako alternatíva stále sa rozrastajúcej automobilovej doprave.

V rámci cezhraničnej spolupráce s Rakúskom pripravuje bratislavská župa výstavbu cyklomostu Devínska Nová Ves-Schlosshof. So začiatkom výstavby sa ráta ešte tento rok, otvorenie mosta je plánované v roku 2012. "Naša spolupráca so susednými regiónmi je daná historicky a v súčasnosti je na veľmi dobrej úrovni, preto chceme budovať dopravné spojenia hlavne na miestach, kde boli zničené železnou oponou,“ povedal vo svojej prezentácii bratislavský župan Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Za kľúčové pre rozvoj dopravy označil župan aj vybudovanie diaľnice D4 ako obchvat Bratislavy, rýchlostnú cestu R7 v trase Bratislava - Dunajská Lužná, rovnako dôležitá je aj integrovaná doprava a rekonštrukcia a modernizácia ciest II. a III. triedy.

„Najhoršia dopravná situácia je na vstupoch a výstupoch z Bratislavy, hlave smer východ a juhovýchod. V rannej a poobedňajšej dopravnej špičke sa tvoria niekoľkokilometrové kolóny. Riešením je vybudovanie rýchlostnej cesty R7 v smere Bratislava - Dunajská Lužná, ktorá sa napája na diaľnicu D4, a aby to malo z dopravného hľadiska význam, musí sa budovať súčasne s obchvatom Bratislavy D4,“ doplnil Pavol Frešo.

Regionálne partnerstvo - východisko stredoeurópskej dimenzie regionálnej politiky vzniklo z iniciatívy Rakúska v júli roku 2001. Jeho impulzom bol prejav ministerky zahraničných vecí Rakúska Benity Ferrer-Waldner, ktorá vyzvala predstaviteľov stredoeurópskych krajín k spoločnému postupu v otázkach stredoeurópskej regionálnej politiky i v politických postojoch v rámci budúceho členstva v Únii.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom Regionálneho partnerstva je spolupráca aj podpora riešení bilaterálnych problémov, spojených so vzájomnými ekonomickými vzťahmi.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 23 341
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 262
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 671
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 16 484
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 868
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 328
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 2 722
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 468
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 272
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 925
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 627
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 924
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 160
  6. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 4 076
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 876
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 740
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu