SME

Župan Frešo: Na riešenie dopravy v regióne máme 470 miliónov eur

Z hľadiska riešenia neúnosnej dopravnej situácie v Bratislavskom kraji je tento rok kľúčový.

V rámci projektu TENT 17 má byť do roku 2015 na území kraja vybudovaná sieť železničných prestupných staníc, ktoré budú začlenené do systému mestskej hromadnej dopravy, čím sa v spojení s novými vlakovými súpravami zatraktívni železničná preprava ako alternatíva k individuálnej automobilovej. Na tento dôležitý projekt je pre Bratislavský kraj z fondov EÚ k dispozícii 470 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Z hľadiska riešenia neúnosnej dopravnej situácie v Bratislavskom kraji je tento rok kľúčový. Na riešenie dopravy v regióne máme 470 miliónov eur. Tvrdí to predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej uviedol na medzinárodnej konferencii o doprave a logistike, ktorá sa včera (17. mája) skončila v Primaciálnom paláci v Bratislave, "je najvyšší čas začať seriózne hovoriť o projekte TENT 17, aby nám doslova neušiel vlak".

Projekt TENT 17, ktorý má, okrem železničného spojenia Paríža s Bratislavou, riešiť aj problematickú dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji, bol totiž roky spájaný s rôznymi dezinformáciami, ktoré znižovali šance na jeho realizáciu. Frešo sa preto v Bratislave stretol aj so splnomocnencom Európskej komisie pre TENT 17 a bývalým eurokomisárom pre regionálnu politiku Péterom Balázsom.

V rámci projektu TENT 17 má byť do roku 2015 na území kraja vybudovaná sieť železničných prestupných staníc, ktoré budú začlenené do systému mestskej hromadnej dopravy, čím sa v spojení s novými vlakovými súpravami zatraktívni železničná preprava ako alternatíva k individuálnej automobilovej. Tá už dlhodobo spôsobuje dlhé kolóny v dopravných špičkách zo smerov Senec, Pezinok či Dunajská Lužná.

SkryťVypnúť reklamu

Na tento dôležitý projekt je pre Bratislavský kraj z fondov EÚ k dispozícii 470 miliónov eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom, Hlavným mestom SR Bratislavou a železničnými spoločnosťami zintenzívnili úsilie, aby bol projekt do júna 2015 úspešne zrealizovaný a aby sa v novom programovom období mohlo pokračovať v jeho ďalších etapách.

Železničný koridor TEN T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km.

"Podstatné je, že spejeme k dohode, aby sa koľajová trať v mestskej časti Bratislava-Petržalka aj stanica Filiálka začali stavať súčasne. Tým deklarujeme Európskej komisii, že máme záujem na prepojení železničných koridorov na území Bratislavy tunelom v ďalšom programovacom období," povedal pre TASR predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 680
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 702
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 346
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 242
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 446
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 824
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 414
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 313
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 865
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 65 995
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 396
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 293
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 980
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 938
  7. Rado Surovka: Raši dostal padáka 18 391
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 13 210
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu