V rámci projektu TENT 17 má byť do roku 2015 na území kraja vybudovaná sieť železničných prestupných staníc, ktoré budú začlenené do systému mestskej hromadnej dopravy, čím sa v spojení s novými vlakovými súpravami zatraktívni železničná preprava ako alternatíva k individuálnej automobilovej. Na tento dôležitý projekt je pre Bratislavský kraj z fondov EÚ k dispozícii 470 miliónov eur.
BRATISLAVA. Z hľadiska riešenia neúnosnej dopravnej situácie v Bratislavskom kraji je tento rok kľúčový. Na riešenie dopravy v regióne máme 470 miliónov eur. Tvrdí to predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.
Ako ďalej uviedol na medzinárodnej konferencii o doprave a logistike, ktorá sa včera (17. mája) skončila v Primaciálnom paláci v Bratislave, "je najvyšší čas začať seriózne hovoriť o projekte TENT 17, aby nám doslova neušiel vlak".
Projekt TENT 17, ktorý má, okrem železničného spojenia Paríža s Bratislavou, riešiť aj problematickú dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji, bol totiž roky spájaný s rôznymi dezinformáciami, ktoré znižovali šance na jeho realizáciu. Frešo sa preto v Bratislave stretol aj so splnomocnencom Európskej komisie pre TENT 17 a bývalým eurokomisárom pre regionálnu politiku Péterom Balázsom.
V rámci projektu TENT 17 má byť do roku 2015 na území kraja vybudovaná sieť železničných prestupných staníc, ktoré budú začlenené do systému mestskej hromadnej dopravy, čím sa v spojení s novými vlakovými súpravami zatraktívni železničná preprava ako alternatíva k individuálnej automobilovej. Tá už dlhodobo spôsobuje dlhé kolóny v dopravných špičkách zo smerov Senec, Pezinok či Dunajská Lužná.
Na tento dôležitý projekt je pre Bratislavský kraj z fondov EÚ k dispozícii 470 miliónov eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom, Hlavným mestom SR Bratislavou a železničnými spoločnosťami zintenzívnili úsilie, aby bol projekt do júna 2015 úspešne zrealizovaný a aby sa v novom programovom období mohlo pokračovať v jeho ďalších etapách.
Železničný koridor TEN T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km.
"Podstatné je, že spejeme k dohode, aby sa koľajová trať v mestskej časti Bratislava-Petržalka aj stanica Filiálka začali stavať súčasne. Tým deklarujeme Európskej komisii, že máme záujem na prepojení železničných koridorov na území Bratislavy tunelom v ďalšom programovacom období," povedal pre TASR predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler.