SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Župan Frešo: Na riešenie dopravy v regióne máme 470 miliónov eur

Z hľadiska riešenia neúnosnej dopravnej situácie v Bratislavskom kraji je tento rok kľúčový.

V rámci projektu TENT 17 má byť do roku 2015 na území kraja vybudovaná sieť železničných prestupných staníc, ktoré budú začlenené do systému mestskej hromadnej dopravy, čím sa v spojení s novými vlakovými súpravami zatraktívni železničná preprava ako alternatíva k individuálnej automobilovej. Na tento dôležitý projekt je pre Bratislavský kraj z fondov EÚ k dispozícii 470 miliónov eur.

BRATISLAVA. Z hľadiska riešenia neúnosnej dopravnej situácie v Bratislavskom kraji je tento rok kľúčový. Na riešenie dopravy v regióne máme 470 miliónov eur. Tvrdí to predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej uviedol na medzinárodnej konferencii o doprave a logistike, ktorá sa včera (17. mája) skončila v Primaciálnom paláci v Bratislave, "je najvyšší čas začať seriózne hovoriť o projekte TENT 17, aby nám doslova neušiel vlak".

Projekt TENT 17, ktorý má, okrem železničného spojenia Paríža s Bratislavou, riešiť aj problematickú dopravnú situáciu v Bratislavskom kraji, bol totiž roky spájaný s rôznymi dezinformáciami, ktoré znižovali šance na jeho realizáciu. Frešo sa preto v Bratislave stretol aj so splnomocnencom Európskej komisie pre TENT 17 a bývalým eurokomisárom pre regionálnu politiku Péterom Balázsom.

V rámci projektu TENT 17 má byť do roku 2015 na území kraja vybudovaná sieť železničných prestupných staníc, ktoré budú začlenené do systému mestskej hromadnej dopravy, čím sa v spojení s novými vlakovými súpravami zatraktívni železničná preprava ako alternatíva k individuálnej automobilovej. Tá už dlhodobo spôsobuje dlhé kolóny v dopravných špičkách zo smerov Senec, Pezinok či Dunajská Lužná.

SkryťVypnúť reklamu

Na tento dôležitý projekt je pre Bratislavský kraj z fondov EÚ k dispozícii 470 miliónov eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom, Hlavným mestom SR Bratislavou a železničnými spoločnosťami zintenzívnili úsilie, aby bol projekt do júna 2015 úspešne zrealizovaný a aby sa v novom programovom období mohlo pokračovať v jeho ďalších etapách.

Železničný koridor TEN T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km.

"Podstatné je, že spejeme k dohode, aby sa koľajová trať v mestskej časti Bratislava-Petržalka aj stanica Filiálka začali stavať súčasne. Tým deklarujeme Európskej komisii, že máme záujem na prepojení železničných koridorov na území Bratislavy tunelom v ďalšom programovacom období," povedal pre TASR predseda mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 410
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 067
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 700
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 110
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 272
  6. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 2 810
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 787
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo 1 673
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 126 838
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 204
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 289
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 746
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 103
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 3 882
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 843
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 487
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu