Bratislavu štát nemôže propagovať samostatne

Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) môže samostatne propagovať Bratislavu a Bratislavský samosprávny kraj len za peniaze z rozpočtu. Za európske peniaze len v rámci celého Slovenska.

Bratislavu môže štát propagovať len v rámci Slovenska, samostatne len za vlastné peniaze.(Zdroj: ARCHÍV SME - PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) je v paradoxnej situácii, kedy v rámci svojich aktivít nemôže samostatne propagovať Bratislavu a Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ktoré však patria medzi štatisticky najvýznamnejšie turistické destinácie Slovenska.

Dôvodom je spôsob financovania, keďže agentúra na propagáciu slovenského cestovného ruchu využíva prostriedky z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

"Bratislava a BSK dosahuje 75 percent hrubého domáceho produktu štátov Európskej únie, čo je priemerom a teda nespĺňa kritériá Európskeho spoločenstva na čerpanie prostriedkov z Európskeho fondu regionálneho rozvoja," vysvetlil generálny riaditeľ SACR Peter Belinský.

Ako dodal, z dlhodobého hľadiska agentúra túto formu financovania a podpory rozvoja cestovného ruchu nepovažuje za správnu, nielen z dôvodu vylúčenia najdôležitejšej destinácie, akým je hlavné mesto a okolitý región, ale aj pre mimoriadne vysoké sprievodné administratívne náklady a nízku operatívnosť bez možnosti pružne reagovať na vývoj na trhoch.

Slovenská agentúra pre cestovný ruch v súčasnosti nemôže propagovať Bratislavu a Bratislavský kraj samostatne, ale len ako súčasť Slovenska.

V prípade samostatnej propagácie musí agentúra využiť prostriedky zo štátneho rozpočtu. "Vo väčšine prípadov však v návrhoch rozpočtu, ktorý SACR predkladá pri príprave štátneho rozpočtu nie sú tieto požiadavky akceptované a SACR dostáva prostriedky len na pokrytie prevádzkových nákladov," uviedol Belinský.

Rozpočet SACR na tento rok ráta s prostriedkami v objeme 10 mil. eur. Celkovo agentúra v minulom roku na propagáciu Slovenska minula 5,673 mil. eur.

V snahe vyriešiť túto paradoxnú situáciu chce SACR podľa Belinského zmeniť spôsob svojho financovania. "V súvislosti s už začatou prípravou nového Národného strategického referenčného rámca na roky 2014 - 2020 chceme do konca tohto roku pripraviť aj návrh nového modelu financovania SACR a jej aktivít, ktorý by mal zohľadňovať aj dnes paradoxné problémy Bratislavy a Bratislavského samosprávneho kraja," dodal Belinský.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 135
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 269
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 569
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 898
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 739
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 197
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 481
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 053
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 175
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 168

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop