Bratislava mala pred šampionátom prehnané očakávania

Cudzinci vravia, že u nás je lacno. Neprišlo ich však toľko, koľko sme čakali.

Investície do drahej haly stále stúpajú.(Zdroj: PRE SME - TIBOR SOMOGYI)

BRATISLAVA. Šéfovia svetového hokeja organizáciu hokejového šampionátu chvália, fanúšikovia sú spokojní. Desaťdňový výlet za hokejom stál fínsky pár Satu a Razaren takmer tritisíc eur. Za lietadlo, hotel, lístky, jedlo a pivo. Gabriel zo Švédska minul asi osemsto eur, hovorí, že Košice boli výrazne lacnejšie ako Bratislava.

Ľudia z cestovného ruchu priznávajú mierne sklamanie. Prázdne boli mimoriadne vlaky, hotely sa naplnili len na úroveň, aká bola aj bez majstrovstiev pred dvoma rokmi, keď ešte nebolo cítiť krízu.

Čísla boli prehnané

Slováci míňali, len kým nevypadli, najpočetnejší Česi zasa jazdili autami len na otočku a zväčša neprespávali. Odhady, že si majstrovstvá príde pozrieť až 350­tisíc zahraničných fanúšikov, sa ukázali prehnané. Zahraničných hostí bolo okolo stotisíc. Bratislava sa pre hokejovú halu mimoriadne zadlžila.

Do hokejového podujatia investovala asi sto miliónov eur, na dani z ubytovania získa asi dvestotisíc. „Cieľom bolo fanúšikov prilákať späť. Či sa to podarilo, sa len uvidí,“ hovorí za magistrát Ľubomír Andrássy. „Cieľ nebol zisk dnes, ale v budúcnosti.“

Šampionát nám však celosvetovú reklamu nepriniesol. „V porovnaní s futbalom je to menšinový šport, ktorý sleduje tých osem štátov, ktoré ho hrajú dobre,“ povedal stratég komunikácie pracujúci vo Veľkej Británii Marko Minka.

Organizátor dúfa v zisk

Hokejisti by na organizácii mali zarobiť. „Dúfame v zisk,“ hovorí za organizačný výbor Michaela Grendelová. Presné čísla budú o mesiac. Pred mesiacom sa hovorilo zárobku jeden až dva milióny eur.

Po vypadnutí Slovákov klesli tržby krčmárom, taxikári krčili ramenami od začiatku. „Očakával som viac hostí, že to bude živelnejšie,“ povedal Peter Jakušík, prezident Bratislavskej hotelovej asociácie. Hotely sa naplnili na 70 až 90 percent a predávalo sa drahšie. Nakoniec však ceny klesli.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 423
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 945
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 270
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 731
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 606
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 554
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 462
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 848
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 224
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 180

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop