Bratislava mala pred šampionátom prehnané očakávania

Cudzinci vravia, že u nás je lacno. Neprišlo ich však toľko, koľko sme čakali.

Investície do drahej haly stále stúpajú.(Zdroj: PRE SME - TIBOR SOMOGYI)

BRATISLAVA. Šéfovia svetového hokeja organizáciu hokejového šampionátu chvália, fanúšikovia sú spokojní. Desaťdňový výlet za hokejom stál fínsky pár Satu a Razaren takmer tritisíc eur. Za lietadlo, hotel, lístky, jedlo a pivo. Gabriel zo Švédska minul asi osemsto eur, hovorí, že Košice boli výrazne lacnejšie ako Bratislava.

Ľudia z cestovného ruchu priznávajú mierne sklamanie. Prázdne boli mimoriadne vlaky, hotely sa naplnili len na úroveň, aká bola aj bez majstrovstiev pred dvoma rokmi, keď ešte nebolo cítiť krízu.

Čísla boli prehnané

Slováci míňali, len kým nevypadli, najpočetnejší Česi zasa jazdili autami len na otočku a zväčša neprespávali. Odhady, že si majstrovstvá príde pozrieť až 350­tisíc zahraničných fanúšikov, sa ukázali prehnané. Zahraničných hostí bolo okolo stotisíc. Bratislava sa pre hokejovú halu mimoriadne zadlžila.

Do hokejového podujatia investovala asi sto miliónov eur, na dani z ubytovania získa asi dvestotisíc. „Cieľom bolo fanúšikov prilákať späť. Či sa to podarilo, sa len uvidí,“ hovorí za magistrát Ľubomír Andrássy. „Cieľ nebol zisk dnes, ale v budúcnosti.“

Šampionát nám však celosvetovú reklamu nepriniesol. „V porovnaní s futbalom je to menšinový šport, ktorý sleduje tých osem štátov, ktoré ho hrajú dobre,“ povedal stratég komunikácie pracujúci vo Veľkej Británii Marko Minka.

Organizátor dúfa v zisk

Hokejisti by na organizácii mali zarobiť. „Dúfame v zisk,“ hovorí za organizačný výbor Michaela Grendelová. Presné čísla budú o mesiac. Pred mesiacom sa hovorilo zárobku jeden až dva milióny eur.

Po vypadnutí Slovákov klesli tržby krčmárom, taxikári krčili ramenami od začiatku. „Očakával som viac hostí, že to bude živelnejšie,“ povedal Peter Jakušík, prezident Bratislavskej hotelovej asociácie. Hotely sa naplnili na 70 až 90 percent a predávalo sa drahšie. Nakoniec však ceny klesli.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 152
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 413
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 211
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 948
  5. Kam do tepla v januári? 1 705
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 704
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 374
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 168
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 919
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896