SME

Projekt TEN-T pomôže upchatým cestám na vstupoch do Bratislavy

Medzi inštitúciami na Slovensku je zhoda v tom, ako v projekte TEN-T 17 ďalej postupovať,tvrdí župan Frešo.

BRATISLAVA. Bratislavský župan Pavol Frešo sa včera v Bruseli stretol s podpredsedom Európskej komisie Marošom Šefčovičom a s vedúcimi predstaviteľmi Slovenskej sekcie Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre regionálnu politiku a informoval ich o krokoch, ktoré boli za posledné mesiace vykonané na príprave projektu TEN – T 17 v spolupráci s Hlavným mestom SR Bratislava, Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a železničnými spoločnosťami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pavol Frešo pri rokovaní vyzdvihol fakt, že medzi inštitúciami na Slovensku je zhoda v tom, ako v projekte ďalej postupovať, čo pozitívne vníma aj podpredseda EK Maroš Šefčovič, ktorý prisľúbil podporu tomuto projektu na pôde EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Železničný koridor TEN – T 17 má okrem spojenia Bratislavy s Parížom vtiahnuť železnicu do systému mestskej hromadnej dopravy. „Novými železničnými zástavkami v meste a modernými vlakovými súpravami sa projekt TEN – T stane alternatívou voči individuálnej automobilovej doprave, ktorá zaťažuje Bratislavu zo smerov Senec, Pezinok a Dunajská Lužná,“ doplnil bratislavský župan Pavol Frešo.

Železničný koridor TEN – T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke (asi 1 500 km). Dôležitú úlohu v tomto postupe zohráva činnosť pracovnej skupiny „Iniciatíva Magistrála pre Európu“, ktorá funguje už od roku 1990, t.j. spred doby, keď bol oficiálne zadefinovaný koridor TEN-T 17, a činnosti úradu poverenca Európskej komisie pre tento koridor, prof. Petra Balázsa (od roku 2005).

SkryťVypnúť reklamu

Iniciatíva Magistrála pre Európu funguje ako záujmové združenie od roku 1990, keď bola založená mestami, regiónmi, obchodnými a priemyselnými komorami (Nancy, Strasbourg, Karlsruhe, Stuttgart, Augsburg, Ulm, Mníchov, Salzburg, Linz, Viedeň, Bratislava, aj SOPK BA, Budapešť, ST. Pölten, Győr.) Na trase železničného koridoru TEN-T 17 dnes združuje 33 miest a regiónov.

Slovenská republika pristúpila k predmetnej Iniciatíve v roku 2006 na zasadnutí v Luxemburgu. Cieľom je rozvoj železničnej dopravy na celej trase koridoru Paríž – Viedeň s napojením na Budapešť, t.j. prestavba magistrály Paríž – Bratislava/Budapešť na vysoko-výkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu. V roku 1995 Európska komisia zaregistrovala magistrálu ako projekt TEN-T 17.

SkryťVypnúť reklamu

Táto informácia je komerčnou informáciou odvysielanou v znení dodanom klientom, bez redakčnej úpravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 082
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 689
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 998
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 773
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 293
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 658
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 248
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 241
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 323
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 933
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 916
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 609
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 570
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 047
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 628
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu