SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Projekt TEN-T pomôže upchatým cestám na vstupoch do Bratislavy

Medzi inštitúciami na Slovensku je zhoda v tom, ako v projekte TEN-T 17 ďalej postupovať,tvrdí župan Frešo.

BRATISLAVA. Bratislavský župan Pavol Frešo sa včera v Bruseli stretol s podpredsedom Európskej komisie Marošom Šefčovičom a s vedúcimi predstaviteľmi Slovenskej sekcie Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre regionálnu politiku a informoval ich o krokoch, ktoré boli za posledné mesiace vykonané na príprave projektu TEN – T 17 v spolupráci s Hlavným mestom SR Bratislava, Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a železničnými spoločnosťami.

Pavol Frešo pri rokovaní vyzdvihol fakt, že medzi inštitúciami na Slovensku je zhoda v tom, ako v projekte ďalej postupovať, čo pozitívne vníma aj podpredseda EK Maroš Šefčovič, ktorý prisľúbil podporu tomuto projektu na pôde EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Železničný koridor TEN – T 17 má okrem spojenia Bratislavy s Parížom vtiahnuť železnicu do systému mestskej hromadnej dopravy. „Novými železničnými zástavkami v meste a modernými vlakovými súpravami sa projekt TEN – T stane alternatívou voči individuálnej automobilovej doprave, ktorá zaťažuje Bratislavu zo smerov Senec, Pezinok a Dunajská Lužná,“ doplnil bratislavský župan Pavol Frešo.

Železničný koridor TEN – T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke (asi 1 500 km). Dôležitú úlohu v tomto postupe zohráva činnosť pracovnej skupiny „Iniciatíva Magistrála pre Európu“, ktorá funguje už od roku 1990, t.j. spred doby, keď bol oficiálne zadefinovaný koridor TEN-T 17, a činnosti úradu poverenca Európskej komisie pre tento koridor, prof. Petra Balázsa (od roku 2005).

SkryťVypnúť reklamu

Iniciatíva Magistrála pre Európu funguje ako záujmové združenie od roku 1990, keď bola založená mestami, regiónmi, obchodnými a priemyselnými komorami (Nancy, Strasbourg, Karlsruhe, Stuttgart, Augsburg, Ulm, Mníchov, Salzburg, Linz, Viedeň, Bratislava, aj SOPK BA, Budapešť, ST. Pölten, Győr.) Na trase železničného koridoru TEN-T 17 dnes združuje 33 miest a regiónov.

Slovenská republika pristúpila k predmetnej Iniciatíve v roku 2006 na zasadnutí v Luxemburgu. Cieľom je rozvoj železničnej dopravy na celej trase koridoru Paríž – Viedeň s napojením na Budapešť, t.j. prestavba magistrály Paríž – Bratislava/Budapešť na vysoko-výkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu. V roku 1995 Európska komisia zaregistrovala magistrálu ako projekt TEN-T 17.

SkryťVypnúť reklamu

Táto informácia je komerčnou informáciou odvysielanou v znení dodanom klientom, bez redakčnej úpravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 274
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 189
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 537
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 666
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 4 055
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 117
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 717
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 693
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 125 668
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 160
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 125
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 220
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 488
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 942
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 725
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 2 606
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu