SME

Projekt TEN-T pomôže upchatým cestám na vstupoch do Bratislavy

Medzi inštitúciami na Slovensku je zhoda v tom, ako v projekte TEN-T 17 ďalej postupovať,tvrdí župan Frešo.

BRATISLAVA. Bratislavský župan Pavol Frešo sa včera v Bruseli stretol s podpredsedom Európskej komisie Marošom Šefčovičom a s vedúcimi predstaviteľmi Slovenskej sekcie Generálneho riaditeľstva Európskej komisie pre regionálnu politiku a informoval ich o krokoch, ktoré boli za posledné mesiace vykonané na príprave projektu TEN – T 17 v spolupráci s Hlavným mestom SR Bratislava, Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a železničnými spoločnosťami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pavol Frešo pri rokovaní vyzdvihol fakt, že medzi inštitúciami na Slovensku je zhoda v tom, ako v projekte ďalej postupovať, čo pozitívne vníma aj podpredseda EK Maroš Šefčovič, ktorý prisľúbil podporu tomuto projektu na pôde EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Železničný koridor TEN – T 17 má okrem spojenia Bratislavy s Parížom vtiahnuť železnicu do systému mestskej hromadnej dopravy. „Novými železničnými zástavkami v meste a modernými vlakovými súpravami sa projekt TEN – T stane alternatívou voči individuálnej automobilovej doprave, ktorá zaťažuje Bratislavu zo smerov Senec, Pezinok a Dunajská Lužná,“ doplnil bratislavský župan Pavol Frešo.

Železničný koridor TEN – T 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30-tich medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysokorýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke (asi 1 500 km). Dôležitú úlohu v tomto postupe zohráva činnosť pracovnej skupiny „Iniciatíva Magistrála pre Európu“, ktorá funguje už od roku 1990, t.j. spred doby, keď bol oficiálne zadefinovaný koridor TEN-T 17, a činnosti úradu poverenca Európskej komisie pre tento koridor, prof. Petra Balázsa (od roku 2005).

SkryťVypnúť reklamu

Iniciatíva Magistrála pre Európu funguje ako záujmové združenie od roku 1990, keď bola založená mestami, regiónmi, obchodnými a priemyselnými komorami (Nancy, Strasbourg, Karlsruhe, Stuttgart, Augsburg, Ulm, Mníchov, Salzburg, Linz, Viedeň, Bratislava, aj SOPK BA, Budapešť, ST. Pölten, Győr.) Na trase železničného koridoru TEN-T 17 dnes združuje 33 miest a regiónov.

Slovenská republika pristúpila k predmetnej Iniciatíve v roku 2006 na zasadnutí v Luxemburgu. Cieľom je rozvoj železničnej dopravy na celej trase koridoru Paríž – Viedeň s napojením na Budapešť, t.j. prestavba magistrály Paríž – Bratislava/Budapešť na vysoko-výkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu. V roku 1995 Európska komisia zaregistrovala magistrálu ako projekt TEN-T 17.

SkryťVypnúť reklamu

Táto informácia je komerčnou informáciou odvysielanou v znení dodanom klientom, bez redakčnej úpravy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 275
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 514
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 197
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 053
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 063
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 604
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 875
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 371
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 561
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 561
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 321
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 669
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 360
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 15 975
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu