SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Samospráva chce zvýšiť podiel cyklistickej dopravy

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod.

BRATISLAVA. Bratislavská samospráva chce výrazne zvýšiť podiel cyklistickej dopravy v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Z iniciatívy primátora Milana Ftáčnika sa uskutočnilo prvé oficiálne zasadnutie Komisie mesta pre cyklistickú dopravu. Cieľom komisie je zvyšovať podiel cyklistickej dopravy v Bratislave, podporovať budovanie cyklistických trás a propagovať cyklistickú dopravu ako alternatívnu ekologickú dopravu v meste.

Podľa Ftáčnika je zámerom mesta zvýšiť kultúru dopravy, aby cyklista v Bratislave nebol považovaný za akéhosi „čudáka“, ale za rovnocenného účastníka dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Komisia pre cyklodopravu sa skladá zo zástupcov cyklistických združení, ako je BiCyBa či Cyklokoalícia, zástupcov mesta, mestských častí, STaRZ-u, Bratislavského samosprávneho kraja.

Členom komisie je aj hlavný dopravný inžinier a predseda Komisie dopravy a informačných systémov mesta. Na základe doterajšej diskusie v komisii medzi navrhovanými prioritnými cyklotrasami je prvý historický okruh (centrum mesta), ľavobrežné nábrežie (Lafranconi-Apollo), Viedenská cesta, Dúbravské korzo či predĺženie Petržalského korza.

Podiel cyklistov na doprave v Bratislave dnes predstavuje približne jedno percento, kým v mestách, kde je rozvinutá cyklodoprava, je to na úrovni 20 až 30 percent.

Tento výrazný deficit je spôsobený najmä tým, že dlhé roky bola v Bratislave preferovaná individuálna automobilová doprava.

SkryťVypnúť reklamu

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod. Následne, v rokoch 2012–2014, bude komisia spoločne s magistrátom pripravovať a realizovať nové projekty, ktoré prispejú k rozšíreniu existujúcich cyklistických trás.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 573
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 960
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 391
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 330
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 868
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 468
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 765
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 921
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 619
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 20 947
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 515
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 599
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 332
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 975
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 866
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 2 808
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu