Samospráva chce zvýšiť podiel cyklistickej dopravy

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod.

BRATISLAVA. Bratislavská samospráva chce výrazne zvýšiť podiel cyklistickej dopravy v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Z iniciatívy primátora Milana Ftáčnika sa uskutočnilo prvé oficiálne zasadnutie Komisie mesta pre cyklistickú dopravu. Cieľom komisie je zvyšovať podiel cyklistickej dopravy v Bratislave, podporovať budovanie cyklistických trás a propagovať cyklistickú dopravu ako alternatívnu ekologickú dopravu v meste.

Podľa Ftáčnika je zámerom mesta zvýšiť kultúru dopravy, aby cyklista v Bratislave nebol považovaný za akéhosi „čudáka“, ale za rovnocenného účastníka dopravy.

Komisia pre cyklodopravu sa skladá zo zástupcov cyklistických združení, ako je BiCyBa či Cyklokoalícia, zástupcov mesta, mestských častí, STaRZ-u, Bratislavského samosprávneho kraja.

Členom komisie je aj hlavný dopravný inžinier a predseda Komisie dopravy a informačných systémov mesta. Na základe doterajšej diskusie v komisii medzi navrhovanými prioritnými cyklotrasami je prvý historický okruh (centrum mesta), ľavobrežné nábrežie (Lafranconi-Apollo), Viedenská cesta, Dúbravské korzo či predĺženie Petržalského korza.

Podiel cyklistov na doprave v Bratislave dnes predstavuje približne jedno percento, kým v mestách, kde je rozvinutá cyklodoprava, je to na úrovni 20 až 30 percent.

Tento výrazný deficit je spôsobený najmä tým, že dlhé roky bola v Bratislave preferovaná individuálna automobilová doprava.

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod. Následne, v rokoch 2012–2014, bude komisia spoločne s magistrátom pripravovať a realizovať nové projekty, ktoré prispejú k rozšíreniu existujúcich cyklistických trás.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 747
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 805
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 143
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 299
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 200
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 189
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 016
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 724
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 562
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 179