SME

Samospráva chce zvýšiť podiel cyklistickej dopravy

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod.

BRATISLAVA. Bratislavská samospráva chce výrazne zvýšiť podiel cyklistickej dopravy v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Z iniciatívy primátora Milana Ftáčnika sa uskutočnilo prvé oficiálne zasadnutie Komisie mesta pre cyklistickú dopravu. Cieľom komisie je zvyšovať podiel cyklistickej dopravy v Bratislave, podporovať budovanie cyklistických trás a propagovať cyklistickú dopravu ako alternatívnu ekologickú dopravu v meste.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Ftáčnika je zámerom mesta zvýšiť kultúru dopravy, aby cyklista v Bratislave nebol považovaný za akéhosi „čudáka“, ale za rovnocenného účastníka dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Komisia pre cyklodopravu sa skladá zo zástupcov cyklistických združení, ako je BiCyBa či Cyklokoalícia, zástupcov mesta, mestských častí, STaRZ-u, Bratislavského samosprávneho kraja.

Členom komisie je aj hlavný dopravný inžinier a predseda Komisie dopravy a informačných systémov mesta. Na základe doterajšej diskusie v komisii medzi navrhovanými prioritnými cyklotrasami je prvý historický okruh (centrum mesta), ľavobrežné nábrežie (Lafranconi-Apollo), Viedenská cesta, Dúbravské korzo či predĺženie Petržalského korza.

Podiel cyklistov na doprave v Bratislave dnes predstavuje približne jedno percento, kým v mestách, kde je rozvinutá cyklodoprava, je to na úrovni 20 až 30 percent.

Tento výrazný deficit je spôsobený najmä tým, že dlhé roky bola v Bratislave preferovaná individuálna automobilová doprava.

SkryťVypnúť reklamu

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod. Následne, v rokoch 2012–2014, bude komisia spoločne s magistrátom pripravovať a realizovať nové projekty, ktoré prispejú k rozšíreniu existujúcich cyklistických trás.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 056
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 100
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 674
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 869
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 920
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 040
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 205
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu