Samospráva chce zvýšiť podiel cyklistickej dopravy

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod.

BRATISLAVA. Bratislavská samospráva chce výrazne zvýšiť podiel cyklistickej dopravy v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Z iniciatívy primátora Milana Ftáčnika sa uskutočnilo prvé oficiálne zasadnutie Komisie mesta pre cyklistickú dopravu. Cieľom komisie je zvyšovať podiel cyklistickej dopravy v Bratislave, podporovať budovanie cyklistických trás a propagovať cyklistickú dopravu ako alternatívnu ekologickú dopravu v meste.

Podľa Ftáčnika je zámerom mesta zvýšiť kultúru dopravy, aby cyklista v Bratislave nebol považovaný za akéhosi „čudáka“, ale za rovnocenného účastníka dopravy.

Komisia pre cyklodopravu sa skladá zo zástupcov cyklistických združení, ako je BiCyBa či Cyklokoalícia, zástupcov mesta, mestských častí, STaRZ-u, Bratislavského samosprávneho kraja.

Členom komisie je aj hlavný dopravný inžinier a predseda Komisie dopravy a informačných systémov mesta. Na základe doterajšej diskusie v komisii medzi navrhovanými prioritnými cyklotrasami je prvý historický okruh (centrum mesta), ľavobrežné nábrežie (Lafranconi-Apollo), Viedenská cesta, Dúbravské korzo či predĺženie Petržalského korza.

Podiel cyklistov na doprave v Bratislave dnes predstavuje približne jedno percento, kým v mestách, kde je rozvinutá cyklodoprava, je to na úrovni 20 až 30 percent.

Tento výrazný deficit je spôsobený najmä tým, že dlhé roky bola v Bratislave preferovaná individuálna automobilová doprava.

V prvej etape, v roku 2011, chce samospráva vybudovať také trasy, ktoré si nevyžiadajú veľké finančné náklady, napr. vyznačenie, rozšírenie ciest a pod. Následne, v rokoch 2012–2014, bude komisia spoločne s magistrátom pripravovať a realizovať nové projekty, ktoré prispejú k rozšíreniu existujúcich cyklistických trás.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 788
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 137
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 195
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 047
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 428
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 926
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 353
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 194
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 494
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 397

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop