SME
Streda, 24. apríl , 2019

Petržalke aktuálne chýba 13 a pol tisíca parkovacích miest

Mestská časť chce hovoriť s mestom o šiestich vytypovaných priestoroch.Informoval o tom starosta Petržalky Vladimír Bajan (nez.)na verejnej diskusii.

Parkovanie na Ivanskej ceste v Petržalke.Parkovanie na Ivanskej ceste v Petržalke.(Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

PETRŽALKA. Bratislavská mestská časť Petržalka musí hľadať alternatívy, ako ďalej s problémom parkovania. Petržalský starosta Vladimír Bajan to v utorok uviedol na verejnej diskusii k parkovaniu v mestskej časti s tým, že situácia je veľmi vážna.

Polozapustené, zapustené parkoviská, garážový dom, zvýšenie zapustených parkovísk o jedno-dve poschodia. Takto starosta Bajan vidí možné riešenia problematického parkovania v mestskej časti. Prvé riešenie však podľa neho bude také, na ktorom sa mestská časť dohodne s ľuďmi a o ktorom rozhodnú poslanci.

Spolupráca s mestom

Podľa starostu je v probléme parkovania dôležitá spolupráca s hlavným mestom. Bajan predpokladá, že by sa mohli dohodnúť na tom, že spoločne vytypujú priestory, ktoré by kapacitne znamenali zvýšenie parkovacích plôch pre Petržalku. Podľa neho majú šestnásť plôch, o ktorých by chceli s mestom hovoriť.

Ako dodal, parkovanie chcú začať riešiť tam, kde by to bolo najmenej bolestné, teda napríklad zapustenými, polozapustenými parkoviskami. Takých plôch je podľa starostu v mestskej časti šesť. „Ideme osloviť niektoré firmy, ktoré nás už dotazovali, že by chceli PPP projekty v tejto veci,“ dodal.

Petržalská statická doprava podľa starostu čelí niekoľkým problémom. Jedným z nich je majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, z ktorých množstvo patrí hlavnému mestu. Ďalším sú financie, keďže napríklad na zriadenie jedného parkovacieho miesta je potrebných približne 1 200 až 1 500 eur. Rodiny tiež v súčasnosti majú aj dve-tri autá. Problémom sú tiež zaparkované firemné autá v mestskej časti, ako aj niekedy nesplniteľné požiadavky obyvateľov parkovať pred svojím bydliskom. K jednotlivým častiam Petržalky treba v riešení parkovania podľa Bajana pristupovať variantne. Riešenie problému je však podľa neho dlhodobé a netreba očakávať, že ho vyriešia za štyri roky.

Problém: neriadené a bezohľadné parkovanie

Na verejnej diskusii vystúpil aj Peter Schlosser zo spoločnosti DOTIS Consult, spracovateľ analýzy statickej a dynamickej dopravy v hlavnom meste. Ako uviedol, z 30. septembra na 1. októbra 2009 urobili prieskum statickej aj dynamickej dopravy, ako aj prieskum automatického sčítania dopravy na území Petržalky.

„V súčasnosti nám z prieskumu vyšlo, že okamžite chýba zhruba 13 a pol tisíca parkovacích miest. O päť rokov, keď to pôjde nekoordinovaným spôsobom, tých parkovacích miest bude chýbať pomaly už 20-tisíc,“ uviedol Schlosser. Podľa neho je závažným problémom statickej dopravy v Petržalke to, že v nej vzniká neriadené a bezohľadné parkovanie. Možným riešením je podľa neho okamžitá revitalizácia parkovacích plôch, polozapustených, zapustených. Za prínos dvojpodlažných „garážo-parkovísk“ považuje to, že by sa uličný priestor mohol vrátiť svojmu pôvodnému zámeru.

„Parkoviská by boli plné, ale chodníky a priľahlé cesty by boli vyprázdnené, keby sa zrealizovali v čo najväčšom počte tieto úpravy revitalizácie parkovacích plôch,“ dodal.

Na diskusii sa zúčastnili aj občania. Potvrdili, že problémom v Petržalke sú zaparkované firemné autá, ako aj obyvatelia bez trvalého pobytu v Petržalke, často aj z iných miest, ktorí v nej parkujú. „Docestujú v pondelok ráno a stoja tam celý týždeň,“ povedal jeden z Petržalčanov.

„My nevieme bonifikačne zvýhodniť domácich s trvalým bydliskom. Na to sú rôzne teórie, či petržalská karta, ktorá by okrem iných výhod mala aj zvýhodnené parkovisko, existujú rôzne nálepky, ktoré sa dajú riešiť čítačkami,“ uviedol Bajan. Zo strany občanov padol aj návrh, aby domácnosti s viacerými autami mali jedno parkovacie miesto a s každým ďalším miestom by poplatok zaň rástol. Starosta Bajan o tomto návrhu povedal, že na to nemajú legislatívu. Nepoprel však, že sa týmto smerom raz možno bude mestská časť uberať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  6. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  7. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  9. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  10. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  1. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  2. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  3. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  4. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  5. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  6. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  7. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  8. Women in business
  9. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  10. Bim Challenge 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 22 866
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 10 135
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 417
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 909
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 476
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 340
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 258
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 362
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 946
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 593