SME

Petržalke aktuálne chýba 13 a pol tisíca parkovacích miest

Mestská časť chce hovoriť s mestom o šiestich vytypovaných priestoroch.Informoval o tom starosta Petržalky Vladimír Bajan (nez.)na verejnej diskusii.

Parkovanie na Ivanskej ceste v Petržalke.Parkovanie na Ivanskej ceste v Petržalke. (Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

PETRŽALKA. Bratislavská mestská časť Petržalka musí hľadať alternatívy, ako ďalej s problémom parkovania. Petržalský starosta Vladimír Bajan to v utorok uviedol na verejnej diskusii k parkovaniu v mestskej časti s tým, že situácia je veľmi vážna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Polozapustené, zapustené parkoviská, garážový dom, zvýšenie zapustených parkovísk o jedno-dve poschodia. Takto starosta Bajan vidí možné riešenia problematického parkovania v mestskej časti. Prvé riešenie však podľa neho bude také, na ktorom sa mestská časť dohodne s ľuďmi a o ktorom rozhodnú poslanci.

SkryťVypnúť reklamu

Spolupráca s mestom

Podľa starostu je v probléme parkovania dôležitá spolupráca s hlavným mestom. Bajan predpokladá, že by sa mohli dohodnúť na tom, že spoločne vytypujú priestory, ktoré by kapacitne znamenali zvýšenie parkovacích plôch pre Petržalku. Podľa neho majú šestnásť plôch, o ktorých by chceli s mestom hovoriť.

Ako dodal, parkovanie chcú začať riešiť tam, kde by to bolo najmenej bolestné, teda napríklad zapustenými, polozapustenými parkoviskami. Takých plôch je podľa starostu v mestskej časti šesť. „Ideme osloviť niektoré firmy, ktoré nás už dotazovali, že by chceli PPP projekty v tejto veci,“ dodal.

Petržalská statická doprava podľa starostu čelí niekoľkým problémom. Jedným z nich je majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, z ktorých množstvo patrí hlavnému mestu. Ďalším sú financie, keďže napríklad na zriadenie jedného parkovacieho miesta je potrebných približne 1 200 až 1 500 eur. Rodiny tiež v súčasnosti majú aj dve-tri autá. Problémom sú tiež zaparkované firemné autá v mestskej časti, ako aj niekedy nesplniteľné požiadavky obyvateľov parkovať pred svojím bydliskom. K jednotlivým častiam Petržalky treba v riešení parkovania podľa Bajana pristupovať variantne. Riešenie problému je však podľa neho dlhodobé a netreba očakávať, že ho vyriešia za štyri roky.

SkryťVypnúť reklamu

Problém: neriadené a bezohľadné parkovanie

Na verejnej diskusii vystúpil aj Peter Schlosser zo spoločnosti DOTIS Consult, spracovateľ analýzy statickej a dynamickej dopravy v hlavnom meste. Ako uviedol, z 30. septembra na 1. októbra 2009 urobili prieskum statickej aj dynamickej dopravy, ako aj prieskum automatického sčítania dopravy na území Petržalky.

„V súčasnosti nám z prieskumu vyšlo, že okamžite chýba zhruba 13 a pol tisíca parkovacích miest. O päť rokov, keď to pôjde nekoordinovaným spôsobom, tých parkovacích miest bude chýbať pomaly už 20-tisíc,“ uviedol Schlosser. Podľa neho je závažným problémom statickej dopravy v Petržalke to, že v nej vzniká neriadené a bezohľadné parkovanie. Možným riešením je podľa neho okamžitá revitalizácia parkovacích plôch, polozapustených, zapustených. Za prínos dvojpodlažných „garážo-parkovísk“ považuje to, že by sa uličný priestor mohol vrátiť svojmu pôvodnému zámeru.

SkryťVypnúť reklamu

„Parkoviská by boli plné, ale chodníky a priľahlé cesty by boli vyprázdnené, keby sa zrealizovali v čo najväčšom počte tieto úpravy revitalizácie parkovacích plôch,“ dodal.

Na diskusii sa zúčastnili aj občania. Potvrdili, že problémom v Petržalke sú zaparkované firemné autá, ako aj obyvatelia bez trvalého pobytu v Petržalke, často aj z iných miest, ktorí v nej parkujú. „Docestujú v pondelok ráno a stoja tam celý týždeň,“ povedal jeden z Petržalčanov.

„My nevieme bonifikačne zvýhodniť domácich s trvalým bydliskom. Na to sú rôzne teórie, či petržalská karta, ktorá by okrem iných výhod mala aj zvýhodnené parkovisko, existujú rôzne nálepky, ktoré sa dajú riešiť čítačkami,“ uviedol Bajan. Zo strany občanov padol aj návrh, aby domácnosti s viacerými autami mali jedno parkovacie miesto a s každým ďalším miestom by poplatok zaň rástol. Starosta Bajan o tomto návrhu povedal, že na to nemajú legislatívu. Nepoprel však, že sa týmto smerom raz možno bude mestská časť uberať.

Parkovanie

Súvisiace témy: Parkovanie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 124
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 576
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 386
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 233
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 209
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 151
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu