SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Petržalke aktuálne chýba 13 a pol tisíca parkovacích miest

Mestská časť chce hovoriť s mestom o šiestich vytypovaných priestoroch.Informoval o tom starosta Petržalky Vladimír Bajan (nez.)na verejnej diskusii.

Parkovanie na Ivanskej ceste v Petržalke.Parkovanie na Ivanskej ceste v Petržalke. (Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

PETRŽALKA. Bratislavská mestská časť Petržalka musí hľadať alternatívy, ako ďalej s problémom parkovania. Petržalský starosta Vladimír Bajan to v utorok uviedol na verejnej diskusii k parkovaniu v mestskej časti s tým, že situácia je veľmi vážna.

Polozapustené, zapustené parkoviská, garážový dom, zvýšenie zapustených parkovísk o jedno-dve poschodia. Takto starosta Bajan vidí možné riešenia problematického parkovania v mestskej časti. Prvé riešenie však podľa neho bude také, na ktorom sa mestská časť dohodne s ľuďmi a o ktorom rozhodnú poslanci.

SkryťVypnúť reklamu

Spolupráca s mestom

Podľa starostu je v probléme parkovania dôležitá spolupráca s hlavným mestom. Bajan predpokladá, že by sa mohli dohodnúť na tom, že spoločne vytypujú priestory, ktoré by kapacitne znamenali zvýšenie parkovacích plôch pre Petržalku. Podľa neho majú šestnásť plôch, o ktorých by chceli s mestom hovoriť.

Ako dodal, parkovanie chcú začať riešiť tam, kde by to bolo najmenej bolestné, teda napríklad zapustenými, polozapustenými parkoviskami. Takých plôch je podľa starostu v mestskej časti šesť. „Ideme osloviť niektoré firmy, ktoré nás už dotazovali, že by chceli PPP projekty v tejto veci,“ dodal.

Petržalská statická doprava podľa starostu čelí niekoľkým problémom. Jedným z nich je majetkovoprávne vysporiadanie pozemkov, z ktorých množstvo patrí hlavnému mestu. Ďalším sú financie, keďže napríklad na zriadenie jedného parkovacieho miesta je potrebných približne 1 200 až 1 500 eur. Rodiny tiež v súčasnosti majú aj dve-tri autá. Problémom sú tiež zaparkované firemné autá v mestskej časti, ako aj niekedy nesplniteľné požiadavky obyvateľov parkovať pred svojím bydliskom. K jednotlivým častiam Petržalky treba v riešení parkovania podľa Bajana pristupovať variantne. Riešenie problému je však podľa neho dlhodobé a netreba očakávať, že ho vyriešia za štyri roky.

SkryťVypnúť reklamu

Problém: neriadené a bezohľadné parkovanie

Na verejnej diskusii vystúpil aj Peter Schlosser zo spoločnosti DOTIS Consult, spracovateľ analýzy statickej a dynamickej dopravy v hlavnom meste. Ako uviedol, z 30. septembra na 1. októbra 2009 urobili prieskum statickej aj dynamickej dopravy, ako aj prieskum automatického sčítania dopravy na území Petržalky.

„V súčasnosti nám z prieskumu vyšlo, že okamžite chýba zhruba 13 a pol tisíca parkovacích miest. O päť rokov, keď to pôjde nekoordinovaným spôsobom, tých parkovacích miest bude chýbať pomaly už 20-tisíc,“ uviedol Schlosser. Podľa neho je závažným problémom statickej dopravy v Petržalke to, že v nej vzniká neriadené a bezohľadné parkovanie. Možným riešením je podľa neho okamžitá revitalizácia parkovacích plôch, polozapustených, zapustených. Za prínos dvojpodlažných „garážo-parkovísk“ považuje to, že by sa uličný priestor mohol vrátiť svojmu pôvodnému zámeru.

SkryťVypnúť reklamu

„Parkoviská by boli plné, ale chodníky a priľahlé cesty by boli vyprázdnené, keby sa zrealizovali v čo najväčšom počte tieto úpravy revitalizácie parkovacích plôch,“ dodal.

Na diskusii sa zúčastnili aj občania. Potvrdili, že problémom v Petržalke sú zaparkované firemné autá, ako aj obyvatelia bez trvalého pobytu v Petržalke, často aj z iných miest, ktorí v nej parkujú. „Docestujú v pondelok ráno a stoja tam celý týždeň,“ povedal jeden z Petržalčanov.

„My nevieme bonifikačne zvýhodniť domácich s trvalým bydliskom. Na to sú rôzne teórie, či petržalská karta, ktorá by okrem iných výhod mala aj zvýhodnené parkovisko, existujú rôzne nálepky, ktoré sa dajú riešiť čítačkami,“ uviedol Bajan. Zo strany občanov padol aj návrh, aby domácnosti s viacerými autami mali jedno parkovacie miesto a s každým ďalším miestom by poplatok zaň rástol. Starosta Bajan o tomto návrhu povedal, že na to nemajú legislatívu. Nepoprel však, že sa týmto smerom raz možno bude mestská časť uberať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 066
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 082
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 246
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 557
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 7 060
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 024
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 581
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 328
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 438
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 809
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 178
  4. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 792
  5. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 991
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 767
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 523
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 3 068
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu