SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Ľudia chcú zachovať PKO

Z prvej verejnej diskusie o PKO vyplýva, že ľudia ho chcú zachovať. Názor je možné vyjadriť aj na internete.

Prvá verejná diskusia o PKO prilákala najmä občianskych aktivistov.Prvá verejná diskusia o PKO prilákala najmä občianskych aktivistov. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. V pondelok podvečer diskutovali dve a pol hodiny občania s primátorom o budúcnosti Parku kultúry a oddychu. Názor je možné vyjadriť už aj na internetovej stránke mesta pko.bratislava.sk.

Pondelňajšej diskusie sa okrem primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru) zúčastnilo približne 60 ľudí. Medzi nimi boli mestskí a miestni poslanci a predovšetkým občianski aktivisti. Zástupca investora sa nezúčastnil.

Diskutéri chcú staré PKO

Vyjadriť svoj názor v diskusii stihlo 16 účastníkov. Prevažná väčšina z nich si želala úplné zachovanie terajšieho PKO. Ani tí, ktorí by prijali prestavbu PKO, si nepriali, aby bolo po prestavbe pokračovaním komplexu River park. Viacerí túto stavbu označili ako nevhodnú pre danú lokalitu.

SkryťVypnúť reklamu

Zhodovali sa taktiež v tom, že River park zo svojich priestorov vylučuje ekonomicky slabších občanov. Ani jeden z diskutujúcich sa neprihováral za úplné zbúranie PKO a postavenie novej budovy namiesto neho, ako to plánuje majiteľ pozemkov pod PKO - spoločnosť Henbury Development.

sala2_res.jpgFOTO - ARCHÍV SME

Rozhodnutia sa budú konzultovať s občanmi

Verejná diskusia je plán primátora, ako určiť ďalšie kroky mesta v kauze PKO. Bude pozostávať ešte z dvoch verejných diskusií, poskytnutí komplexných informácií o kauze na stránke mesta, vytvorenia on-line diskusie a ankety o PKO na stránke mesta a uskutočnenia výskumu na reprezentatívnej vzorke Bratislavčanov.

Alternatívu ďalšieho postupu, ktorá bude vyplývať z prieskumu, ponúkne Ftáčnik mestským poslancov na odhlasovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor chce z verejných diskusií urobiť princíp v rozhodovaní mesta. „Chceme prijímať rozhodnutia o veľkých veciach až vtedy, keď budeme poznať názor občanov. Nie preto, že by sme nevedeli, čo chceme, ale chceme im dať priestor, aby sa vyjadrili,“ otvoril pondelňajšiu diskusiu Ftáčnik. Verejná diskusia k PKO bude prebiehať do konca júna.

pko_res.jpgFOTO - ARCHÍV SME

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 431
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 414
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 074
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 764
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 528
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 206
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 595
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 510
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 155
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 649
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 461
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 149
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 977
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 881
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 405
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu