SENEC. PEZINOK. MODRA. V piatok začínajú majstrovstvá sveta v hokeji, ktoré tento rok hostí Slovensko.
V rôznych podnikoch sme preto zisťovali, či sa chystajú túto celospoločenskú športovú udalosť využiť a prilákať zákazníkov. Možno aj špeciálnymi akciami.
Rozmýšľajú o „Bavorke"
V jednom zo seneckých barov nám prezradili, že sa chystajú ponúkať čapované pivo. „Predávame tu len fľaškové, preto si myslím, že to bude mať úspech," povedal Attila.
Prezradil, že sa pohrávajú s nápadom, že by pivo čapovala dievčina, oblečená v kostýme Bavorky. „O akcii budeme ľudí informovať veľkým plagátom, ktorý umiestnime von." Ako dodal, už je najvyšší čas, aby sa do toho pustili.
Hokejový zážitok ponúkne tiež kaviareň. Tam nám Elenka povedala, že sa o tom informovať nechystajú. Neuvažujú ani o rezerváciách stolov.
„Kto skôr príde, ten bude mať miesto." Keď dávajú v televízii futbal alebo hokej, podnik býva podľa Elenky plný. Väčšinou však ide o stálych zákazníkov.
Ako dodáva, pri hokeji sa to mení podľa toho, ako slovenská reprezentácia hrá. „Keď hrali zle, stalo sa, že ľudia začali odchádzať ešte pred skončením zápasu."
V čase olympiády otvárali podnik už pred šiestou hodinou ráno. „Nových zákazníkov to však neprinieslo."
Ťahajú to večerné zápasy
Zápasy budú môcť fanúšikovia sledovať aj v jednej pezinskej reštaurácii. Ako povedala jej majiteľka Klaudia, majstrovstvá v hokeji mávajú pustené vždy. Zákazníkov sem aj napriek tomu zavíta málo.
„Sme reštaurácia a fanúšikovia skôr vyhľadávajú bary," zdôvodnila Klaudia. Televízor dávali podľa jej slov aj na terasu, no neosvedčilo sa to.
Navštívili sme aj dve pezinské pohostinstvá. Ich pracovníčky nám nevedeli povedať ani to, či prenosy z hokejových zápasov zákazníci uvidia alebo nie. „Určite nechystáme žiadnu špeciálnu akciu," povedala Milada v prvom pohostinstve.
Modranská kaviareň bude podľa jej pracovníka Daniela pútať na hokej plagátom, ktorý vylepia na okno. Zákazníci môžu využiť aj možnosť zarezervovať si stôl.
„Väčšinou však ľudia prichádzajú 15 minút pred zápasom a všetci naraz," povedal Daniel.
Ako dodal, zvýšenie počtu zákazníkov je počas hokejových majstrovstiev cítiť. „Účasť na poobedných zápasoch býva slabšia. Ťahajú to hlavne večerné."