SME

Na majstrovstvá prídu tisíce Rusov

Rusi budú mať v meste vlastnú fanzónu aj letáky. Cudzinci pôjdu spať aj za hranice.

Asi pätina fanúšikov má prísť z Ruska.Asi pätina fanúšikov má prísť z Ruska. (Zdroj: TASR)

Ambasáda zatiaľ vydala asi tisíc víz pre Rusov. Prísť majú aj zo Sibíri.

BRATISLAVA. Päť­ až desaťtisíc ruských fanúšikov príde počas hokejových majstrovstiev do Bratislavy, tvrdí František Fabián z agentúry Tour4u.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je možné, že ich bude toľko,“ potvrdzuje Peter Jakušík, prezident Bratislavskej hotelovej asociácie. „No ich presný počet si nedovoľujem odhadnúť. Asi jedna pätina všetkých fanúšikov však bude po rusky hovoriaca.“

Asi tisícka Rusov má docestovať zo Sibíri.

„Najviac ich príde asi počas finálového kola,“ vraví Fabián. „Veľa bude aj Lotyšov, Fínov, Čechov, Slovincov a Dánov.“

SkryťVypnúť reklamu

Nemcov bude podľa Fabiána menej. Sú skôr futbalovým národom.

Vlastná zóna aj letáky Kde sa stretnú Lotyši – v bývalom Irishpube, dnešnom Dublineri; Slovinci – Sladovňa naVentúrskej, v budove, kde je aj slovinská ambasáda; Rusi – dlhodobá ruskáfanzóna v klube Loft na Továrenskej.

Fanúšikov má v Bratislave spájať nielen hokej, ale aj krčmy. Národnosti budú mať podľa Fabiána v hlavnom meste meeting pointy, teda body, kde sa budú stretávať.

Lotyšov nasmerujú do bývalého Irish pubu, dnešného Dublineru, Slovincov do Sladovne, do budovy, kde je aj slovinská ambasáda.

Rusi budú mať v Bratislave dokonca svoju vlastnú fanzónu, vzniká v spoluprácis mestom, povedal Rastislav Mojto, tlačový tajomník slovenskej ambasády v Moskve.

Hovorca primátora Ľubomír Andrassy povedal, že Rusi budú spoločne drukovať v novom klube Loft na Továrenskej. „Pre Rusov tlačíme aj špeciálne letáky v ruštine.“

SkryťVypnúť reklamu

Mojto vraví, že vydali tisíc schengenských víz. Ich počet však podľa neho nie je smerodajný. „Niektorí fanúšikovia už mohli mať platné víza.“ Najväčší nápor žiadateľov o víza Mojto len očakáva.

Majáles aj hokej Ruskú fanzónu ale mesto neberie ako oficiálnu. Zóny pre fanúšikov budú v meste podľa Andrassyho dve. „Fan Village na Základnej škole Kalinčiakova pri štadióne a druhá na Tyršovom nábreží.“Hovorca dodal, že vedenie mesta chce hokej preniesť aj do centra. „Na Hlavnom námestí plánujeme otvoriť Námestie šampiónov.“

Námestie, kde by mali byť simulované striedačky, fotografie zo zápasov aj obrazovky s prenosom pre asi dvesto fanúšikov, chce mesto otvoriť 2. mája, šampionát sa začína už 29. apríla.

„Pre majáles námestie sprístupníme neskôr,“ vysvetľuje Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu

Spánok za hranicami Hoci sa Bratislavou premelú tisícky fanúšikov, niektorí pôjdu po zápase spať do hotelov za hranice. Jakušík vraví, že na vine nie sú len ceny bratislavských hotelov.

Noc v bratislavskom hoteli vyčíslil od 50 do 300 až 400 eur.

„Nemôžem súhlasiť s tým, že Bratislava je predražená, po nemecky hovoriaci fanúšikovia budú určite spať vo Viedni. Majú tam bližšie letisko a nemajú tam jazykovú bariéru.“

Jakušík priznáva, že niektorí hotelieri v Bratislave zvyšovali ceny neadekvátne a v súvislosti s majstrovstvami. „Čím bližšie k majstrovstvám, tým sú ceny nižšie. Last moment v posledné dni pred šampionátom budú ceny primerané.“

Obsadenosť hotelov v týchto dňoch odhadujú na 70 až 80 percent.

Prilba v ohni vyhrala cenou a kreativitou

Prilba v ohni vyhrala cenou a kreativitou Kampaň za 96­tisíc eurnemá propagovať, ale informovať.

BRATISLAVA. „Horíme nedočkavosťou.“ Pod týmto sloganom sa prihovára hlavné mesto pred hokejovými majstrovstvami fanúšikom v kampani na letákoch a brožúrach.

Vizuál horiacej prilby a puku v plameni robila reklamná agentúra Apple Pie.

„Mesto oslovilo päť spoločností a na základe ponuky sme vybrali,“ vraví Ľubomír Andrassy, vedúci oddelenia marketingu Bratislavy. Dodal, že o víťazovi rozhodla kombinácia najnižšia cena s najlepšou kreativitou.Kampaň má mať spolu hodnotu asi pol milióna eur, mesto platí 96­tisíc, zvyšok dajú partneri.

„Kampaň mesta nemá propagovať Slovensko ani Bratislavu, má podávať dôležité informácie v súvislosti s majstrovstvami,“ hovorí Andrassy. „Napríklad o bezpečnostných pravidlách, o tom, ako sa dostať na štadión, či kde sú záchytné parkoviská.“

Lucia Tkáčiková

Kampaň od Apple Pie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 118
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 580
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 385
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 229
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 225
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 197
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu