Na majstrovstvá prídu tisíce Rusov

Rusi budú mať v meste vlastnú fanzónu aj letáky. Cudzinci pôjdu spať aj za hranice.

Asi pätina fanúšikov má prísť z Ruska.(Zdroj: TASR)

Ambasáda zatiaľ vydala asi tisíc víz pre Rusov. Prísť majú aj zo Sibíri.

BRATISLAVA. Päť­ až desaťtisíc ruských fanúšikov príde počas hokejových majstrovstiev do Bratislavy, tvrdí František Fabián z agentúry Tour4u.

„Je možné, že ich bude toľko,“ potvrdzuje Peter Jakušík, prezident Bratislavskej hotelovej asociácie. „No ich presný počet si nedovoľujem odhadnúť. Asi jedna pätina všetkých fanúšikov však bude po rusky hovoriaca.“

Asi tisícka Rusov má docestovať zo Sibíri.

„Najviac ich príde asi počas finálového kola,“ vraví Fabián. „Veľa bude aj Lotyšov, Fínov, Čechov, Slovincov a Dánov.“

Nemcov bude podľa Fabiána menej. Sú skôr futbalovým národom.

Vlastná zóna aj letáky

Kde sa stretnú
  • Lotyši – v bývalom Irishpube, dnešnom Dublineri;
  • Slovinci – Sladovňa naVentúrskej, v budove, kde je aj slovinská ambasáda;
  • Rusi – dlhodobá ruskáfanzóna v klube Loft na Továrenskej.

Fanúšikov má v Bratislave spájať nielen hokej, ale aj krčmy. Národnosti budú mať podľa Fabiána v hlavnom meste meeting pointy, teda body, kde sa budú stretávať.

Lotyšov nasmerujú do bývalého Irish pubu, dnešného Dublineru, Slovincov do Sladovne, do budovy, kde je aj slovinská ambasáda.

Rusi budú mať v Bratislave dokonca svoju vlastnú fanzónu, vzniká v spoluprácis mestom, povedal Rastislav Mojto, tlačový tajomník slovenskej ambasády v Moskve.

Hovorca primátora Ľubomír Andrassy povedal, že Rusi budú spoločne drukovať v novom klube Loft na Továrenskej. „Pre Rusov tlačíme aj špeciálne letáky v ruštine.“

Mojto vraví, že vydali tisíc schengenských víz. Ich počet však podľa neho nie je smerodajný. „Niektorí fanúšikovia už mohli mať platné víza.“ Najväčší nápor žiadateľov o víza Mojto len očakáva.

Majáles aj hokej

Ruskú fanzónu ale mesto neberie ako oficiálnu. Zóny pre fanúšikov budú v meste podľa Andrassyho dve. „Fan Village na Základnej škole Kalinčiakova pri štadióne a druhá na Tyršovom nábreží.“Hovorca dodal, že vedenie mesta chce hokej preniesť aj do centra. „Na Hlavnom námestí plánujeme otvoriť Námestie šampiónov.“

Námestie, kde by mali byť simulované striedačky, fotografie zo zápasov aj obrazovky s prenosom pre asi dvesto fanúšikov, chce mesto otvoriť 2. mája, šampionát sa začína už 29. apríla.

„Pre majáles námestie sprístupníme neskôr,“ vysvetľuje Andrassy.

Spánok za hranicami

Hoci sa Bratislavou premelú tisícky fanúšikov, niektorí pôjdu po zápase spať do hotelov za hranice. Jakušík vraví, že na vine nie sú len ceny bratislavských hotelov.

Noc v bratislavskom hoteli vyčíslil od 50 do 300 až 400 eur.

„Nemôžem súhlasiť s tým, že Bratislava je predražená, po nemecky hovoriaci fanúšikovia budú určite spať vo Viedni. Majú tam bližšie letisko a nemajú tam jazykovú bariéru.“

Jakušík priznáva, že niektorí hotelieri v Bratislave zvyšovali ceny neadekvátne a v súvislosti s majstrovstvami. „Čím bližšie k majstrovstvám, tým sú ceny nižšie. Last moment v posledné dni pred šampionátom budú ceny primerané.“

Obsadenosť hotelov v týchto dňoch odhadujú na 70 až 80 percent.

Prilba v ohni vyhrala cenou a kreativitou

Prilba v ohni vyhrala cenou a kreativitou Kampaň za 96­tisíc eurnemá propagovať, ale informovať.

BRATISLAVA. „Horíme nedočkavosťou.“ Pod týmto sloganom sa prihovára hlavné mesto pred hokejovými majstrovstvami fanúšikom v kampani na letákoch a brožúrach.

Vizuál horiacej prilby a puku v plameni robila reklamná agentúra Apple Pie.

„Mesto oslovilo päť spoločností a na základe ponuky sme vybrali,“ vraví Ľubomír Andrassy, vedúci oddelenia marketingu Bratislavy. Dodal, že o víťazovi rozhodla kombinácia najnižšia cena s najlepšou kreativitou.Kampaň má mať spolu hodnotu asi pol milióna eur, mesto platí 96­tisíc, zvyšok dajú partneri.

„Kampaň mesta nemá propagovať Slovensko ani Bratislavu, má podávať dôležité informácie v súvislosti s majstrovstvami,“ hovorí Andrassy. „Napríklad o bezpečnostných pravidlách, o tom, ako sa dostať na štadión, či kde sú záchytné parkoviská.“

Lucia Tkáčiková

prilba_res.jpgKampaň od Apple Pie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 322
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 956
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 228
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 235
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 927
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 881
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 737
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 592
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 512
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 479