Na majstrovstvá prídu tisíce Rusov

Rusi budú mať v meste vlastnú fanzónu aj letáky. Cudzinci pôjdu spať aj za hranice.

Asi pätina fanúšikov má prísť z Ruska.(Zdroj: TASR)

Ambasáda zatiaľ vydala asi tisíc víz pre Rusov. Prísť majú aj zo Sibíri.

BRATISLAVA. Päť­ až desaťtisíc ruských fanúšikov príde počas hokejových majstrovstiev do Bratislavy, tvrdí František Fabián z agentúry Tour4u.

„Je možné, že ich bude toľko,“ potvrdzuje Peter Jakušík, prezident Bratislavskej hotelovej asociácie. „No ich presný počet si nedovoľujem odhadnúť. Asi jedna pätina všetkých fanúšikov však bude po rusky hovoriaca.“

Asi tisícka Rusov má docestovať zo Sibíri.

„Najviac ich príde asi počas finálového kola,“ vraví Fabián. „Veľa bude aj Lotyšov, Fínov, Čechov, Slovincov a Dánov.“

Nemcov bude podľa Fabiána menej. Sú skôr futbalovým národom.

Vlastná zóna aj letáky

Kde sa stretnú
  • Lotyši – v bývalom Irishpube, dnešnom Dublineri;
  • Slovinci – Sladovňa naVentúrskej, v budove, kde je aj slovinská ambasáda;
  • Rusi – dlhodobá ruskáfanzóna v klube Loft na Továrenskej.

Fanúšikov má v Bratislave spájať nielen hokej, ale aj krčmy. Národnosti budú mať podľa Fabiána v hlavnom meste meeting pointy, teda body, kde sa budú stretávať.

Lotyšov nasmerujú do bývalého Irish pubu, dnešného Dublineru, Slovincov do Sladovne, do budovy, kde je aj slovinská ambasáda.

Rusi budú mať v Bratislave dokonca svoju vlastnú fanzónu, vzniká v spoluprácis mestom, povedal Rastislav Mojto, tlačový tajomník slovenskej ambasády v Moskve.

Hovorca primátora Ľubomír Andrassy povedal, že Rusi budú spoločne drukovať v novom klube Loft na Továrenskej. „Pre Rusov tlačíme aj špeciálne letáky v ruštine.“

Mojto vraví, že vydali tisíc schengenských víz. Ich počet však podľa neho nie je smerodajný. „Niektorí fanúšikovia už mohli mať platné víza.“ Najväčší nápor žiadateľov o víza Mojto len očakáva.

Majáles aj hokej

Ruskú fanzónu ale mesto neberie ako oficiálnu. Zóny pre fanúšikov budú v meste podľa Andrassyho dve. „Fan Village na Základnej škole Kalinčiakova pri štadióne a druhá na Tyršovom nábreží.“Hovorca dodal, že vedenie mesta chce hokej preniesť aj do centra. „Na Hlavnom námestí plánujeme otvoriť Námestie šampiónov.“

Námestie, kde by mali byť simulované striedačky, fotografie zo zápasov aj obrazovky s prenosom pre asi dvesto fanúšikov, chce mesto otvoriť 2. mája, šampionát sa začína už 29. apríla.

„Pre majáles námestie sprístupníme neskôr,“ vysvetľuje Andrassy.

Spánok za hranicami

Hoci sa Bratislavou premelú tisícky fanúšikov, niektorí pôjdu po zápase spať do hotelov za hranice. Jakušík vraví, že na vine nie sú len ceny bratislavských hotelov.

Noc v bratislavskom hoteli vyčíslil od 50 do 300 až 400 eur.

„Nemôžem súhlasiť s tým, že Bratislava je predražená, po nemecky hovoriaci fanúšikovia budú určite spať vo Viedni. Majú tam bližšie letisko a nemajú tam jazykovú bariéru.“

Jakušík priznáva, že niektorí hotelieri v Bratislave zvyšovali ceny neadekvátne a v súvislosti s majstrovstvami. „Čím bližšie k majstrovstvám, tým sú ceny nižšie. Last moment v posledné dni pred šampionátom budú ceny primerané.“

Obsadenosť hotelov v týchto dňoch odhadujú na 70 až 80 percent.

Prilba v ohni vyhrala cenou a kreativitou

Prilba v ohni vyhrala cenou a kreativitou Kampaň za 96­tisíc eurnemá propagovať, ale informovať.

BRATISLAVA. „Horíme nedočkavosťou.“ Pod týmto sloganom sa prihovára hlavné mesto pred hokejovými majstrovstvami fanúšikom v kampani na letákoch a brožúrach.

Vizuál horiacej prilby a puku v plameni robila reklamná agentúra Apple Pie.

„Mesto oslovilo päť spoločností a na základe ponuky sme vybrali,“ vraví Ľubomír Andrassy, vedúci oddelenia marketingu Bratislavy. Dodal, že o víťazovi rozhodla kombinácia najnižšia cena s najlepšou kreativitou.Kampaň má mať spolu hodnotu asi pol milióna eur, mesto platí 96­tisíc, zvyšok dajú partneri.

„Kampaň mesta nemá propagovať Slovensko ani Bratislavu, má podávať dôležité informácie v súvislosti s majstrovstvami,“ hovorí Andrassy. „Napríklad o bezpečnostných pravidlách, o tom, ako sa dostať na štadión, či kde sú záchytné parkoviská.“

Lucia Tkáčiková

prilba_res.jpgKampaň od Apple Pie.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 812
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 539
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 002
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 487
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 913
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 660
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 499
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 311
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 868
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop