SME

V Bratislave sa vyzbieralo viac ako 215-tisíc eur

Dovedna 215 060 eur sa podľa prvých neoficiálnych výsledkov podarilo len v Bratislave vyzbierať počas piatkového jubilejného 15. ročník Dňa narcisov - jedinej verejno-prospešnej finančnej zbierky Ligy proti rakovine.

Do Dňa narcisov sa v tomto roku zapojilo 667 spoluorganizátorov zastrešujúcich celkovo 16 114 dobrovoľníkov na celom Slovensku.

BRATISLAVA. Tradícia sa začala ako malá zbierka a za pätnásť rokov sa dostal do povedomia celej verejnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvotné výsledky zbierky v hlavnom meste poskytla agentúre SITA projektová a PR manažérka projektu Martina Myjavcová s tým, že vzhľadom na náročnosť prepočítavania a overovania údajov bude presný a oficiálny výsledok známy v strede budúceho týždňa a výsledok zbierky za celé Slovensko v priebehu nasledujúcich 4 až 5 týždňov.

SkryťVypnúť reklamu

Do Dňa narcisov sa v tomto roku zapojilo 667 spoluorganizátorov zastrešujúcich celkovo 16 114 dobrovoľníkov na celom Slovensku, z toho v Bratislave 2 272 a v ostatných mestách a obciach Slovenska 13 842 dobrovoľníkov.

Ak ste nemohli podporiť Deň narcisov do pokladničky priamo v deň zbierky a chceli by ste tak urobiť, existuje ešte ďalšia možnosť - zaslaním prázdnej SMS na číslo 848 v sieti všetkých mobilných operátorov v termíne do 18. apríla alebo ako dobrovoľný finančný príspevok na účet zbierky č. 2629740400/1100, a to do 25. apríla 2011. Cena jednej SMS je 2 eura. Operátori odvedú na zbierku celú túto sumu a samotné zaslanie SMS zákazníkovi nespoplatňujú.

Finančné príspevky darcov umožnia Lige proti rakovine pokračovať v realizácii programov a projektov pre onkologických pacientov, pôsobiť v oblasti edukácie a prevencie, finančne podporovať klinické a výskumné projekty v rámci celej SR.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi konkrétne formy pomoci, ktoré financujú z výnosu Dňa narcisov, patria Centrá pomoci Ligy proti rakovine, Linka pomoci a poradenská služba pre pacientov i zdravú populáciu, ubytovacie zariadenia pre rodičov hospitalizovaných detských onkologických pacientov, rekondično-relaxačné pobyty pre dospelých i detských onkologických pacientov, edukačné a informačné materiály pre širokú verejnosť, vzdelávanie mladej generácie v oblasti prevencie vo forme projektu Onkologická výchova.

Nezanedbateľná je aj finančná podpora zdravotníckych a nemocničných zariadení, hospicov i paliatívnych oddelení nemocníc, či podpora klinických a výskumných projektov.

"Liga proti rakovine ďakuje všetkým prispievateľom, partnerom, spoluorganizátorom, dobrovoľníkom... Každému, kto pochopil, že celý život je v našich rukách, ale občas potrebujeme cítiť pomocnú ruku iných a občas ju môžeme podať... Ďakujeme všetkým, ktorí tak urobili práve na Deň narcisov!," dodala Myjavcová.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 130
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 726
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 124
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 830
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 576
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 386
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 233
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 209
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 151
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu