BRATISLAVA. Hlavné mesto sa počas blížiacich sa hokejových majstrovstiev musí pripraviť na nápor asi 330-tisíc fanúšikov. Prísť majú najmä Rusi a Severania. V orientácii im má počas šampionátu v Bratislave pomôcť aj mobil.
„Poskytne informácie o majstrovstvách, doprave, fanúšikovských zónach, ale aj sprievodnom programe či atraktívnych pamiatkach,“ hovorí Patrik Fojtů zo spoločnosť BTM Network, ktorá sprievodcu návštevníkom ponúka.
Zadarmo má byť dostupný v štyroch jazykoch – slovenský, anglický, nemecký, ruský. Fanúšik si môže vybrať či bude používať offline verziu, čiže mobilnú aplikáciu, alebo uprednostní online formu na web stránke (mobiguide.mobi) špeciálne upravenej pre mobily.
Stotisíc s mobilomMiesta, kde si môže offline verziu stiahnuť budú podľa Patrika Fojtů označené špeciálnym oranžovo-modrým symbolom mobiguide.
Fojtů tvrdí, že mobilného sprievodcu bude môcť využívať až 95% fanúšikov, ktorí vlastnia mobil. „Očakávame, že asi 330-tisíc návštevníkov si ho asi 100-tisíc stiahne.“
Fungovať začne spolu so začiatkom majstrovstiev - 29. apríla
Ako to bude fungovať
offline verzia – hľadaj miesto označené špeciálnym symbolom Mobi Guide
stiahni mobilného sprievodcu cez bluetooth alebo internet
využiť sa dajú aj mestské WiFi zóny
online verzia – pripojenie na internet cez mobil – na webstránku prispôsobená pre mobily
Patrik Fojtů zo spoločnosť BTM Network. V pozadí symbol MobiGuide.
FOTO - TASR
O hokeji i kultúrePre tých, čo mobil nemajú, alebo uprednostnia papierovú formu navigácie, má slúžiť tlačený sprievodca prístupný na všetkých vstupoch do mesta.
„Bude sa dať zobrať aj na viedenskom letisku, v informačných centrách Bratislavy, k dispozícii tu bude aj človek, ktorý podá vysvetlenie,“ hovorí František Fabián z agentúry Tour4u. Podobne ako mobilný sprievodca bude podávať informácie o šampionáte, no aj organizácii dopravy a meste.
Ľubomír Andrassy vedúci oddelenia marketingu hlavného mesta vraví, že bulletin bude mať náklad asi 70-80-tisíc a vyjde v dvoch jazykoch – anglickom a ruskom.
Mesto horí nedočkavosťou
Hlavné mesto Bratislava v spolupráci s dopravnou políciou a Slovenským rozhlasom pripravuje počas hokejového šampionátu nepretržitý dopravný servis.
BRATISLAVA. Počas šampionátu chystá mesto nepretržitý dopravný servis. Mesto už rozbehlo vonkajšiu kampaň, na verejnosti sa objavili nosiče vonkajšej reklamy s heslom "Horíme nedočkavosťou".
Hlavné mesto Bratislava v spolupráci s dopravnou políciou a Slovenským rozhlasom pripravuje počas hokejového šampionátu nepretržitý dopravný servis.
Podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho sa prostredníctvom Zelenej vlny v Slovenskom rozhlase mesto pokúsi ponúknuť vodičom základné informácie o dopravnej situácii aj v angličtine.
Mesto už rozbehlo vonkajšiu kampaň, keď sa na verejnosti objavili nosiče vonkajšej reklamy s heslom "Horíme nedočkavosťou". Jej zmyslom je podľa Andrassyho ukázať, že nielen Bratislava, ale celé Slovensko očakáva vystúpenie nielen slovenských hokejistov, ale tých najlepších tímov z celého sveta.
Ďalšiu vlnu informačnej kampane mesto odštartuje 15. apríla a potrvá prakticky až do konca mája. Podľa Andrassyho na najfrekventovanejších miestach v Bratislave umiestnia nosiče vonkajšej reklamy, kde budú informatívne údaje aj v slovenskom a anglickom jazyku.
Mesto chce poskytovať informácie s odkazom na internetovú stránku mesta, ktorá informuje o hokejovom šampionáte. Chce tiež prezentovať aj hotline nonstop linku pre fanúšikov, ktorí si nebudú vedieť poradiť a potrebujú sa informovať.
Prevádzkovať ju budú v spolupráci s Bratislavským kultúrnym a informačným strediskom v slovenskom a troch ďalších cudzích.
Mesto plánuje rozmiestniť taktiež informačné panely v spolupráci so Slovenskou agentúrou cestovného ruchu, ktoré budú venované aj prezentácii Bratislavy ako mesta, ktoré žije nielen ľadovým hokejom, ale v ktorom sú aj zaujímavé historické pamiatky.
SITA