SME
Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Domové samosprávy v Petržalke vyzývajú na podporu spoločného koľajového projektu

Združenie domových samospráv električku do Petržalky nepovažuje za riešenie problémov s dopravou. Električka podľa nich nemôže plniť funkciu nosného dopravného systému.

PETRŽALKA. Združenie domových samospráv (ZDS) z Petržalky vyzýva mestských poslancov, Bratislavský samosprávny kraj (BSK) a Ministerstvo dopravy, aby podporovali spoločný koľajový projekt v Bratislave. Uvádza sa to vo vyhlásení, ktoré TASR poskytol podpredseda ZDS Marcel Slávik.

Projekt naplní princípy Operačného programu Doprava (OPD) a ako jediný môže pomôcť vyriešiť dopravné problémy mesta Bratislavy a regiónu.

"Treba hľadieť s víziou na cieľový stav v roku 2025 a rozmýšľať, ako si podeliť práce medzi mesto, štát a vyšší územný celok a rozložiť ich v čase, aby výsledkom bol ucelený integrovaný koľajový systém," píše sa okrem iného v dokumente.

Skryť Vypnúť reklamu

ZDS sa stotožňuje aj s návrhom predsedu mestskej dopravnej komisie Jozefa Uhlera, ktorý okrem uvedeného jednoznačne stanovuje, že električka nebude rozvojovým impulzom a územný plán sa má zmeniť v tomto priestore na centrálny mestský park.

Združenie sa nestotožňuje s názorom primátora Milana Ftáčnika a spoločnosti Metro Bratislava, že električka môže plniť funkcie nosného dopravného systému, a obáva sa, že takýto projekt nemôže byť financovaný z OPD.

"Električka je izolovaný systém, ktorý dopravné problémy nevyrieši, ale ich zakonzervuje a v dôsledku masívnej stavebnej činnosti, ktorú má pritiahnuť, ešte problémy spôsobí," uvádza sa vo vyhlásení ZDS ku koľajovému projektu v Bratislave.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  2. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  3. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  5. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  6. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  7. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  8. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  9. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  1. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  2. Helping people with apps and social networks in Kosice
  3. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  4. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  5. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  6. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  7. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  9. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  10. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 29 387
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 514
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 23 671
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 22 496
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 15 330
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 14 844
  7. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 10 717
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 10 272
  9. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 286
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 489
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme