Frešo: Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je historickou príležitosťou

Frešo na pracovnej ceste v Bruseli rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TENT 17.

BRATISLAVA. Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je pre nás historickou príležitosťou. Informácie o tom, že Európska komisia zastavila projekt železničného spojenia Paríž - Bratislava známeho ako TENT 17, nie sú pravdivé. To, o čo dnes musíme zabojovať je, aby železničný koridor z Paríža išiel naozaj cez Bratislavu a neobišiel ju cez inú blízku metropolu, povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo.

Frešo na svojej dvojdňovej pracovnej ceste, ktorú absolvoval koncom uplynulého týždňa v Bruseli, rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TENT 17, o ktorom sa na úrovni bratislavskej samosprávy v posledných dňoch mylne informovalo.

Podľa jeho slov má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta.

Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.

Železničný koridor TENT 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysoko rýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km.

Dôležitú úlohu v tomto postupe zohráva činnosť pracovnej skupiny iniciatívy Magistrála pre Európu, ktorá funguje od roku 1990, teda spred doby, kedy bol oficiálne zadefinovaný koridor TEN-T 17.

Iniciatíva Magistrála pre Európu funguje ako záujmové združenie od roku 1990, kedy bola založená mestami, regiónmi, obchodnými a priemyselnými komorami. Na trase železničného koridoru TEN-T 17 dnes združuje 33 miest a regiónov.

Slovenská republika pristúpila k predmetnej iniciatíve v roku 2006 na zasadnutí v Luxemburgu. Cieľom je rozvoj železničnej dopravy na celej trase koridoru Paríž Viedeň s napojením na Budapešť, t.j. prestavba magistrály Paríž Bratislava/Budapešť na vysoko výkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu. V roku 1995 Európska komisia zaregistrovala magistrálu ako projekt TEN-T 17.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 102
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 219
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 160
  4. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 1 883
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 631
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 436
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 424
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 125
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 084
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 803