Frešo: Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je historickou príležitosťou

Frešo na pracovnej ceste v Bruseli rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TENT 17.

BRATISLAVA. Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je pre nás historickou príležitosťou. Informácie o tom, že Európska komisia zastavila projekt železničného spojenia Paríž - Bratislava známeho ako TENT 17, nie sú pravdivé. To, o čo dnes musíme zabojovať je, aby železničný koridor z Paríža išiel naozaj cez Bratislavu a neobišiel ju cez inú blízku metropolu, povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo.

Frešo na svojej dvojdňovej pracovnej ceste, ktorú absolvoval koncom uplynulého týždňa v Bruseli, rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TENT 17, o ktorom sa na úrovni bratislavskej samosprávy v posledných dňoch mylne informovalo.

Podľa jeho slov má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta.

Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.

Železničný koridor TENT 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysoko rýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km.

Dôležitú úlohu v tomto postupe zohráva činnosť pracovnej skupiny iniciatívy Magistrála pre Európu, ktorá funguje od roku 1990, teda spred doby, kedy bol oficiálne zadefinovaný koridor TEN-T 17.

Iniciatíva Magistrála pre Európu funguje ako záujmové združenie od roku 1990, kedy bola založená mestami, regiónmi, obchodnými a priemyselnými komorami. Na trase železničného koridoru TEN-T 17 dnes združuje 33 miest a regiónov.

Slovenská republika pristúpila k predmetnej iniciatíve v roku 2006 na zasadnutí v Luxemburgu. Cieľom je rozvoj železničnej dopravy na celej trase koridoru Paríž Viedeň s napojením na Budapešť, t.j. prestavba magistrály Paríž Bratislava/Budapešť na vysoko výkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu. V roku 1995 Európska komisia zaregistrovala magistrálu ako projekt TEN-T 17.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení
  1. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  2. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  3. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  5. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  6. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  9. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 402
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 290
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 081
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 717
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 176
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 552
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 509
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 303
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 282
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 061