SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Frešo: Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je historickou príležitosťou

Frešo na pracovnej ceste v Bruseli rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TENT 17.

BRATISLAVA. Železničné spojenie Bratislavy s Parížom je pre nás historickou príležitosťou. Informácie o tom, že Európska komisia zastavila projekt železničného spojenia Paríž - Bratislava známeho ako TENT 17, nie sú pravdivé. To, o čo dnes musíme zabojovať je, aby železničný koridor z Paríža išiel naozaj cez Bratislavu a neobišiel ju cez inú blízku metropolu, povedal predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo.

Frešo na svojej dvojdňovej pracovnej ceste, ktorú absolvoval koncom uplynulého týždňa v Bruseli, rokoval aj o projekte medzinárodného železničného koridoru TENT 17, o ktorom sa na úrovni bratislavskej samosprávy v posledných dňoch mylne informovalo.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov má Slovensko historickú šancu napojiť svoje železnice na hlavné dopravné koridory v Európe, v rámci ktorých sa bude riešiť aj integrovaný dopravný systém a zapojenie vlakov na území Bratislavského kraja a hlavného mesta.

Rôzne nepodložené interpretácie medzinárodného projektu oslabujú podľa Freša pozíciu krajiny v projekte samotnom.

Železničný koridor TENT 17 vedie z Paríža cez územie Francúzska, Nemecka, Rakúska až na Slovensko do Bratislavy. Je súčasťou 30 medzinárodných európskych dopravných koridorov. Cieľom je jeho prestavba na vysoko rýchlostnú výkonnú trať v celej dĺžke asi 1500 km.

Dôležitú úlohu v tomto postupe zohráva činnosť pracovnej skupiny iniciatívy Magistrála pre Európu, ktorá funguje od roku 1990, teda spred doby, kedy bol oficiálne zadefinovaný koridor TEN-T 17.

SkryťVypnúť reklamu

Iniciatíva Magistrála pre Európu funguje ako záujmové združenie od roku 1990, kedy bola založená mestami, regiónmi, obchodnými a priemyselnými komorami. Na trase železničného koridoru TEN-T 17 dnes združuje 33 miest a regiónov.

Slovenská republika pristúpila k predmetnej iniciatíve v roku 2006 na zasadnutí v Luxemburgu. Cieľom je rozvoj železničnej dopravy na celej trase koridoru Paríž Viedeň s napojením na Budapešť, t.j. prestavba magistrály Paríž Bratislava/Budapešť na vysoko výkonnú trasu pre osobnú a nákladnú dopravu. V roku 1995 Európska komisia zaregistrovala magistrálu ako projekt TEN-T 17.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 323
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 537
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 599
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 448
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 3 575
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 182
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 746
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo 1 640
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 126 088
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 172
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 182
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 334
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 480
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 934
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 700
  8. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 2 847
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu