BRATISLAVA.
Uvádza sa vo vyhlásení iniciatívy Za ekologickú a efektívnu dopravu (ZEED) k plánu hlavného mesta využiť financie na budovanie a rekonštrukciu električkových tratí. TASR ho poskytli Martin Kugla a Vladimír Dulla.
Ďalej uvádzajú, že ide o financie z EÚ pôvodne určené na prepojenie železničných koridorov TEN-17 na území Bratislavy. Podľa materiálu o Nosnom dopravnom systéme (NDS) MHD, ktorý prerokovala bratislavská Mestská rada, by sa električková trať v Petržalke mala stať súčasťou NDS MHD.
Na tento zámer vypracovala spoločnosť Metro Bratislava rozpočet, a ten podľa výzvy neuvádza minimálne spolufinancovane zo strany mesta, ak bude prijímateľom pomoci z EÚ. "Je otázkou, akým spôsobom chce Bratislava tieto nemalé finančné prostriedky zabezpečiť, keďže je v súčasnosti takmer v predlžení a nie je úverovateľná," píše sa ďalej v dokumente.
Plánované vybudovanie duálnej trate so súčasným rozchodom 1000 mm a 1435 mm je odlišné od cieľov osi Operačného programu doprava - integrácia dopravných systémov, konštatuje výzva.
Prepojenie za železničnú trať s rozchodom 1435 mm rieši predložený materiál iba na juhu mestskej časti (MsČ) Petržalka a smerom na MsČ Rusovce, čo nijako funkčne nerieši integráciu 89 km železničných tratí v Bratislave.