Téma zvyšovania cestovného ešte nie je uzavretá

Dopravný podnik Bratislava hospodári s menej peniazmi od mesta ako vlani. V minulom roku mesto pre dopravný podnik vyčlenilo 54 mil. eur, tento rok je to 51 mil. eur.

BRATISLAVA. Bratislavský primátor Milan Ftáčnik nepovažuje tému zvyšovania cestovného v mestskej hromadnej doprave za uzavretú. Ako dnes uviedol, začiatkom apríla zasadne mimoriadna dopravná komisia, na ktorej poslanci znovu prerokujú túto tému.

Dopravný podnik Bratislava hospodári s nižšími finančnými prostriedkami od mesta ako vlani. V minulom roku mesto pre dopravný podnik vyčlenilo 54 mil. eur, tento rok je to len 51 mil. eur. Podľa Ftáčnika je tu však aj strata z minulého roku vo výške 6,7 mil. eur, ktorú treba uhradiť z tohtoročných peňazí. K tomu ešte mesto musí splácať úver na nákup nových autobusov vo výške 49 mil. eur. „Keď si toto spočítate, tak je otázka, že z čoho to má mesto hradiť. Lebo mesto to môže hradiť len z rozpočtu,“ uviedol Ftáčnik.

Podľa bratislavského primátora sa dá situácie riešiť tak ako to naznačil predseda dopravnej komisie - krátením výkonov. Jeden najazdený kilometer stojí dopravný podnik asi 2,30 eur. „Keby som to zaokrúhlil na dva eurá, tak šesť miliónov ušetríte tým, že poškrtáte tri milióny kilometrov,“ uviedol Ftáčnik.

Ftáčnik chce aj tento návrh predložiť dopravnej komisii, aby posúdila, čo by to znamenalo v jednotlivých mestských častiach. „Aj toto je cesta, dá sa o tom uvažovať, že budeme škrtať linky. Ale tým vlastne škrtáme ponuku služieb pre obyvateľov, popierame myšlienku, že verejná doprava má byť tá preferovaná a nosná,“ uviedol Ftáčnik.

Riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Pavol Derkay už podľa Ftáčnika predložil materiál dopravnej komisii, kde hovorí o úsporách vo výške tri milióny eur z vnútorných rezerv podniku, nie na úkor cestujúcich. „To je cesta, ktorú požadovala komisia a ktorú som požadoval aj ja. Aby sme to nestavali tak, že zvýšené náklady zaplatia cestujúci, to určite nie,“ uviedol Ftáčnik.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 934
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 517
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 951
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 521
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 690
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 348
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 820
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop