Téma zvyšovania cestovného ešte nie je uzavretá

Dopravný podnik Bratislava hospodári s menej peniazmi od mesta ako vlani. V minulom roku mesto pre dopravný podnik vyčlenilo 54 mil. eur, tento rok je to 51 mil. eur.

BRATISLAVA. Bratislavský primátor Milan Ftáčnik nepovažuje tému zvyšovania cestovného v mestskej hromadnej doprave za uzavretú. Ako dnes uviedol, začiatkom apríla zasadne mimoriadna dopravná komisia, na ktorej poslanci znovu prerokujú túto tému.

Dopravný podnik Bratislava hospodári s nižšími finančnými prostriedkami od mesta ako vlani. V minulom roku mesto pre dopravný podnik vyčlenilo 54 mil. eur, tento rok je to len 51 mil. eur. Podľa Ftáčnika je tu však aj strata z minulého roku vo výške 6,7 mil. eur, ktorú treba uhradiť z tohtoročných peňazí. K tomu ešte mesto musí splácať úver na nákup nových autobusov vo výške 49 mil. eur. „Keď si toto spočítate, tak je otázka, že z čoho to má mesto hradiť. Lebo mesto to môže hradiť len z rozpočtu,“ uviedol Ftáčnik.

Podľa bratislavského primátora sa dá situácie riešiť tak ako to naznačil predseda dopravnej komisie - krátením výkonov. Jeden najazdený kilometer stojí dopravný podnik asi 2,30 eur. „Keby som to zaokrúhlil na dva eurá, tak šesť miliónov ušetríte tým, že poškrtáte tri milióny kilometrov,“ uviedol Ftáčnik.

Ftáčnik chce aj tento návrh predložiť dopravnej komisii, aby posúdila, čo by to znamenalo v jednotlivých mestských častiach. „Aj toto je cesta, dá sa o tom uvažovať, že budeme škrtať linky. Ale tým vlastne škrtáme ponuku služieb pre obyvateľov, popierame myšlienku, že verejná doprava má byť tá preferovaná a nosná,“ uviedol Ftáčnik.

Riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Pavol Derkay už podľa Ftáčnika predložil materiál dopravnej komisii, kde hovorí o úsporách vo výške tri milióny eur z vnútorných rezerv podniku, nie na úkor cestujúcich. „To je cesta, ktorú požadovala komisia a ktorú som požadoval aj ja. Aby sme to nestavali tak, že zvýšené náklady zaplatia cestujúci, to určite nie,“ uviedol Ftáčnik.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 626
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 173
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 792
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 482
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 219
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 216
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 110
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 073
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 065