SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Téma zvyšovania cestovného ešte nie je uzavretá

Dopravný podnik Bratislava hospodári s menej peniazmi od mesta ako vlani. V minulom roku mesto pre dopravný podnik vyčlenilo 54 mil. eur, tento rok je to 51 mil. eur.

BRATISLAVA. Bratislavský primátor Milan Ftáčnik nepovažuje tému zvyšovania cestovného v mestskej hromadnej doprave za uzavretú. Ako dnes uviedol, začiatkom apríla zasadne mimoriadna dopravná komisia, na ktorej poslanci znovu prerokujú túto tému.

Dopravný podnik Bratislava hospodári s nižšími finančnými prostriedkami od mesta ako vlani. V minulom roku mesto pre dopravný podnik vyčlenilo 54 mil. eur, tento rok je to len 51 mil. eur. Podľa Ftáčnika je tu však aj strata z minulého roku vo výške 6,7 mil. eur, ktorú treba uhradiť z tohtoročných peňazí. K tomu ešte mesto musí splácať úver na nákup nových autobusov vo výške 49 mil. eur. „Keď si toto spočítate, tak je otázka, že z čoho to má mesto hradiť. Lebo mesto to môže hradiť len z rozpočtu,“ uviedol Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa bratislavského primátora sa dá situácie riešiť tak ako to naznačil predseda dopravnej komisie - krátením výkonov. Jeden najazdený kilometer stojí dopravný podnik asi 2,30 eur. „Keby som to zaokrúhlil na dva eurá, tak šesť miliónov ušetríte tým, že poškrtáte tri milióny kilometrov,“ uviedol Ftáčnik.

Ftáčnik chce aj tento návrh predložiť dopravnej komisii, aby posúdila, čo by to znamenalo v jednotlivých mestských častiach. „Aj toto je cesta, dá sa o tom uvažovať, že budeme škrtať linky. Ale tým vlastne škrtáme ponuku služieb pre obyvateľov, popierame myšlienku, že verejná doprava má byť tá preferovaná a nosná,“ uviedol Ftáčnik.

Riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Pavol Derkay už podľa Ftáčnika predložil materiál dopravnej komisii, kde hovorí o úsporách vo výške tri milióny eur z vnútorných rezerv podniku, nie na úkor cestujúcich. „To je cesta, ktorú požadovala komisia a ktorú som požadoval aj ja. Aby sme to nestavali tak, že zvýšené náklady zaplatia cestujúci, to určite nie,“ uviedol Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 525
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 356
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 959
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 791
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 570
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 207
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 554
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 557
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 605
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 692
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 355
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 157
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 985
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 948
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 888
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 399
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu