SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Drahé taxíky majú na hokej zlacnieť, vodiči to netušia

Letisko aj bratislavský magistrát sľubujú cez majstrovstvá nižšie ceny. Taxikári o nich zatiaľ nevedia.

Taxíky pri letisku.Taxíky pri letisku. (Zdroj: PRE SME – GABRIEL KUCHTA)

Letiskové taxíky pýtajú oveľa viac ako kolegovia v meste. Dôvodom má byť kvalita služieb a drahý prenájom boxu.

BRATISLAVA. Za jazdu taxíkom z letiska do centra Bratislavy zaplatíte okolo dvadsať eur, len nástupné stojí desať.

Cesta autobusom pritom stojí 70 centov, taxíkom privolaným cez telefón šesť až osem eur. Ak si zastavíte taxikára, ktorý nie je z letiska a vezme vás bez zľavy na telefón, cena bude okolo 14 eur.

Podobne drahé taxíky ako na letisku sú aj na železničnej či autobusovej stanici.

Za menej to vraj nejde

Vodiči z letiska tvrdia, že ich ceny sú férové, naopak z neprimerane nízkych obviňujú kolegov. „Za také peniaze sa nedá jazdiť," zhodujú sa vodiči na letisku. Tržby majú vraj slabé, lietadiel je málo. Denne vraj odvezú len dvoch zákazníkov, čo znamená tržbu okolo štyridsať eur.

Momentálne na bratislavskom letisku stoja Breadis Taxi a Danube Airport, ktoré majú spolu prenajatých šestnásť miest. Ceny predražuje aj prenájom parkovacieho boxu, ktorý je vraj až okolo šesťsto eur mesačne.

Drahé prenájmy priznáva aj letisko.

„Ceny zohľadňujú lukratívnosť, jedinečnosť miest. Vzhľadom na charakter informácií letisko zmluvné ceny s taxi službami nezverejňuje," povedala hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická.

Bratislavské Staré Mesto od taxikárov vyberá 33 centov za deň a štvorcový meter.

„Štandardný parkovací box má rozmer jedenásť štvorcových metrov, podnikateľ zaplatí ročne 1324,95 eura," povedal hovorca mestskej časti Tomáš Halán.

Platí sa aj za kvalitu

Pridaná hodnota taxikárov na letisku má byť, že budú vždy upravení a ústretoví k cestujúcim, autá majú mať minimálne strednej triedy.

„Zaviazali sa poskytovať služby vysokého štandardu," povedala Madunická. Dôležitá je aj možnosť platiť platobnou kartou. Bankomat v príletovej hale nie je. Angličtinu väčšina vodičov ovláda len v základných frázach.

Pred štyrmi rokmi boli podmienkou mercedesy, dnes stačí aj škoda či ford.

Radu, ako si objednať lacnejší taxík, cudzincom na letisku oficiálne nedá nikto. Stánok Turistického informačného centra poskytuje informácie o autobusoch.

Budú reprezentovať?

Taxikári sa s vedením letiska však vraj dokážu dohodnúť a reprezentovať chcú aj cenami. „Počas MS v hokeji sa obe naše zmluvné taxi služby zaviazali znížiť cenu za kilometer jazdy o dvadsať percent," povedala Madunická.

Vodiči na stanovišti o tom ešte nevedia, šampionát pre nich vraj nebude veľký kšeft.

„Zmeniť si cenu, to predsa vôbec nie je jednoduché," hovoria taxikári. Treba podľa nich úplne prestaviť taxametre. Ceny počas majstrovstiev ide strážiť aj magistrát. „Taxikári budú jazdiť za dohodnuté ceny 1,2 eura za kilometer," povedal nedávno primátor Milan Ftáčnik.

Taxikári len čakajú

Taxikári na letisku absolvujú za deň minimum jázd.

BRATISLAVA. Skupinky turistov sa za sklenými dverami letiska miešajú s taxikármi. Skrývajú sa pred dažďom. Žltá dodávka, strieborná Octávia, modrý Ford. Cestujúci s kuframi na kolieskach medzi nimi v daždi kľučkujú.

„Dnes to z Birminghamu nevyzerá dobre,“ hovorí taxikár kolegovi.

Zabávajú sa, vtipkujú. Keď však prví cestujúci odchádzajú na autobus, znervóznejú. Nakoniec niekoľko cudzincov, ale aj Slovákov, zamieri rovno do ich taxíkov. Debata o cene nie je. Nástupné je desať eur. Odíde asi desať áut, desať sa zase vráti. Najbližšie lietadlo priletí o dve hodiny, prestávky medzi letmi vypĺňa čakanie.

Fotografovanie novinárov ich na chvíľku vyruší. Radi však porozprávajú, že taxikár na letisku nie je práve práca snov.

Máme drahé miesta, taxikári v meste neplatia odvody, ich ceny sú veľmi nízke, naša jazda je obojsmerná, máme dve jazdy za deň, ceny sa meniť ani nedajú. Takto zhŕňajú dôvody prečo jazdia oveľa drahšie ako kolegovia.

„Ja si platím všetko, len jazdím celý deň,“ odpovedá na otázku o odvodoch jeden z taxikárov z mesta. Odvezie ma z centra na druhý koniec Petržalky, platím šesť eur. A ešte 50 centov nechávam prepitné.

Michal Trško

letisko_res.jpg

FOTO PRE SME - GABRIEL KUCHTA

Koľko stojí jazda do centra

  • taxíkom zo stanovišťa na bratislavskom letisku: 20 eur,
  • taxíkom, ktorý si na letisko privoláte telefonicky: 7 eur,
  • taxíkom, ktorý si zastavíte na letisku: 14 eur,
  • lístok na autobus z letiska: 70 centov
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 240
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 8 946
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 497
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 812
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 4 414
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 080
  7. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 742
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 689
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 125 207
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 149
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 086
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 092
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 720
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 967
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 845
  8. Jozef Tittel: Psychológia investovania 2 642
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu