SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Poslanci o trati z Petržalky rozhodnú do konca marca

Milan Ftáčnik predpokladá, že mestskí poslanci prijmú kľúčové rozhodnutie o tom, že Bratislava sa chce uchádzať o projekt koľajovej trate z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie s finančnou podporou z eurofondov.

PETRŽALKA. Do 31. marca má mestské zastupiteľstvo rozhodnúť, či sa Bratislava bude alebo nebude uchádzať o tú etapu projektu TEN –T 17, ktorá súvisí s vybudovaním koľajovej trate z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie.

Musí to stihnúť v programovacom období 2007 – 2013 s možnosťou čerpať financie z Európskej únie do roku 2015. V stredu večer to na verejnej diskusii k nosnému dopravnému systému Bratislavy uviedol primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik.

Ak zastupiteľstvo rozhodne kladne, podľa Ftáčnika má do 8. apríla prísť na ministerstvo dopravy žiadosť s uvedením, s akými peniazmi a akými termínmi na realizáciu projektu mesto ráta. Podľa primátora sa totiž ministerstvo aj Brusel budú pýtať, či mesto stihne peniaze vyčerpať do roku 2015. „My musíme zaručiť, že sme schopní vyčerpať peniaze v tom období, ktoré máme pred sebou.“ uviedol primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa starostu Petržalky Vladimíra Bajana sa hrá o budúcnosť mestskej časti aj celého mesta. „Som presvedčený, že sme tu na to, aby sme ministerstvu dopravy povedali, že Bratislava chce participovať na financiách z eurofondov,“ uviedol počas diskusie.

Materiál dnes predložia mestskej rade. Primátor predpokladá, že tam k nemu odznejú pripomienky. „Materiál dopracujeme do takej podoby, ktorá zodpovedá verejnej diskusii, zodpovedá pripomienkam mestskej rady a predložíme ho na rozhodnutie poslancov.“

Ftáčnik predpokladá, že poslanci prijmú kľúčové rozhodnutie o tom, že Bratislava sa chce o projekt uchádzať. Ak sa tak stane, mesto bude musieť zmeniť územný plán a povedať, ako si projekt predstavuje. Ftáčnik jeho realizáciu vidí v trati v rozchode 1 000 a 1 435 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Môže tak po nej jazdiť električka aj koľajové vozidlá, ktoré budú môcť vychádzať na regionálne železničné trate. Tým budú plniť funkciu integrovanej dopravy, čo podľa Ftáčnika znamená aj to, že verejnú dopravu budú využívať aj ľudia, ktorí do Bratislavy za prácou dochádzajú.

Koľajová trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie by sa mala vybudovať v dvoch etapách. Prvou je prepojenie Šafárikovho námestia po Bosákovu, pričom trať by mala viesť po povrchu. Vrátane rekonštrukcie Starého mosta by tento úsek mohli dokončiť do konca roka 2013. Druhú časť Bosákova-Janíkov dvor by mali postaviť v rokoch 2013 – 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 360
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 909
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 122
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 745
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 500
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 627
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 491
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 686
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 634
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 543
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 961
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 436
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu