Podľa Ivana Bútoru z iniciatívy Lepšia doprava je investovanie verejných financií do rozširovania cesty I/63 medzi Dunajskou Lužnou a Bratislavou bez uprednostnenia hromadnej dopravy neefektívne.
BRATISLAVA. Iniciatíva navrhuje aj vyhradiť pravý jazdný pruh v Bratislave na Gagarinovej ulici na úseku Ondrejovova – Hraničná pre verejnú dopravu a taxíky v rannej špičke počas pracovných dní.
Podľa Ivana Bútoru z iniciatívy je investovanie verejných financií do rozširovania cesty I/63 bez uprednostnenia hromadnej dopravy neefektívne. K znižovaniu počtu áut a preťaženia ciest na vstupoch a výstupoch do a z mesta môže prispieť moderný a kooperatívny systém integrovanej verejnej dopravy s mestskou hromadnou dopravou. Hlavné mesto Bratislava a Bratislavský samosprávny kraj by sa podľa iniciatívy preto mali zamerať na integrovaný systém verejnej dopravy.
"Rozumieme naliehavosti dopravného problému na vstupe do Bratislavy a intenzívnemu tlaku od obyvateľov satelitných obcí. Upozorňujeme však, že rozširovanie cestnej infraštruktúry s primárnym cieľom vpustiť viac áut do mesta nepredstavuje dlhodobo udržateľný spôsob riešenia dopravnej situácie v Bratislavskom kraji," uvádza sa vo vyhlásení občianskej iniciatívy. Dlhodobé odkladanie spustenia integrovaného dopravného systému má podľa iniciatívy za následok prehlbovanie dopravných problémov v Bratislavskom kraji.
V čase dopravnej špičky sú na ceste I/63 dopravné problémy až kolapsové stavy najmä pri vjazde do Bratislavy v úseku Rovinka-Bratislava a v Bratislave na ulici Svornosti. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja si nechalo vypracovať štúdiu na dopravno-technické riešenie cesty I/63 v úseku Bratislava-Dunajská Lužná.
Vyplýva to zo spoločného memoranda, ktoré podpísali minister dopravy Ján Figeľ, predseda kraja Pavol Frešo, primátor Milan Ftáčnik a generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek.
Štúdia má dať odpoveď na to, ako je možné upraviť pomer na tejto ceste tak, aby bola priepustnejšia a bezpečnejšia. Štúdia by mala byť hotová do konca marca. Nová štúdia by mala obsahovať úpravy zamerané na zvýšenie počtu jazdných pruhov, čo by pomohlo k lepšej priepustnosti cesty.
Ministerstvo dopravy uvažuje aj o projekte, kedy by jeden z pruhov slúžil na striedanie smerov. Zároveň chcú zvýšiť priepustnosť križovatiek rozšírením a zvýšením počtu radiacich pruhov pred a za križovatkou.