SME

Na ceste z Dunajskej Lužnej chcú aj autobusový pruh

Občianska iniciatíva Lepšia doprava chce do štúdie rozširovania cesty I/63 medzi Dunajskou Lužnou a Bratislavou zakomponovať vyhradený jazdný pruh pre autobusy.

Podľa Ivana Bútoru z iniciatívy Lepšia doprava je investovanie verejných financií do rozširovania cesty I/63 medzi Dunajskou Lužnou a Bratislavou bez uprednostnenia hromadnej dopravy neefektívne.

BRATISLAVA. Iniciatíva navrhuje aj vyhradiť pravý jazdný pruh v Bratislave na Gagarinovej ulici na úseku Ondrejovova – Hraničná pre verejnú dopravu a taxíky v rannej špičke počas pracovných dní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Ivana Bútoru z iniciatívy je investovanie verejných financií do rozširovania cesty I/63 bez uprednostnenia hromadnej dopravy neefektívne. K znižovaniu počtu áut a preťaženia ciest na vstupoch a výstupoch do a z mesta môže prispieť moderný a kooperatívny systém integrovanej verejnej dopravy s mestskou hromadnou dopravou. Hlavné mesto Bratislava a Bratislavský samosprávny kraj by sa podľa iniciatívy preto mali zamerať na integrovaný systém verejnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

"Rozumieme naliehavosti dopravného problému na vstupe do Bratislavy a intenzívnemu tlaku od obyvateľov satelitných obcí. Upozorňujeme však, že rozširovanie cestnej infraštruktúry s primárnym cieľom vpustiť viac áut do mesta nepredstavuje dlhodobo udržateľný spôsob riešenia dopravnej situácie v Bratislavskom kraji," uvádza sa vo vyhlásení občianskej iniciatívy. Dlhodobé odkladanie spustenia integrovaného dopravného systému má podľa iniciatívy za následok prehlbovanie dopravných problémov v Bratislavskom kraji.

V čase dopravnej špičky sú na ceste I/63 dopravné problémy až kolapsové stavy najmä pri vjazde do Bratislavy v úseku Rovinka-Bratislava a v Bratislave na ulici Svornosti. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja si nechalo vypracovať štúdiu na dopravno-technické riešenie cesty I/63 v úseku Bratislava-Dunajská Lužná.

SkryťVypnúť reklamu

Vyplýva to zo spoločného memoranda, ktoré podpísali minister dopravy Ján Figeľ, predseda kraja Pavol Frešo, primátor Milan Ftáčnik a generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek.

Štúdia má dať odpoveď na to, ako je možné upraviť pomer na tejto ceste tak, aby bola priepustnejšia a bezpečnejšia. Štúdia by mala byť hotová do konca marca. Nová štúdia by mala obsahovať úpravy zamerané na zvýšenie počtu jazdných pruhov, čo by pomohlo k lepšej priepustnosti cesty.

Ministerstvo dopravy uvažuje aj o projekte, kedy by jeden z pruhov slúžil na striedanie smerov. Zároveň chcú zvýšiť priepustnosť križovatiek rozšírením a zvýšením počtu radiacich pruhov pred a za križovatkou.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 082
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 689
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 998
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 773
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 293
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 658
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 248
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 241
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 323
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 933
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 916
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 609
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 570
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 047
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 628
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu