Tibor Schlosser: Nultý okruh okolo Bratislavy by sa mal stavať ako celok

V hlavnom meste je registrovaných 290.000 automobilov a denne doň dochádza 160.000 osôb, chýbajú však napríklad odstavné plochy.

V hlavnom meste je registrovaných 290.000 automobilov a denne doň dochádza 160.000 osôb, chýbajú však napríklad odstavné plochy.

BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava by pomohlo, ak by sa diaľnica D4 - nultý okruh realizovala ako celok, nie rozdelená na časti. Výstavba nultého okruhu je stavebne aj finančne náročný projekt. Pre TASR to povedal bratislavský hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser.

"V tomto projekte má severné prepojenie v jednom variante tunel pod Malými Karpatmi od Rače s vyústením pri Stupave s dĺžkou niekoľko kilometrov, v inom variante sú to dva kratšie tunely. Je to skutočne náročná investícia," vysvetlil Schlosser. V južnej časti je navrhnutá diaľnica so 6 pruhmi. Ďalej sa rokuje o napojení diaľnice D4 na jednotlivé riadiály smerujúce priamo do Bratislavy, čím by sa prerozdelila doprava na hraniciach mesta, a nie vo vnútri mesta.

K dopravnej situácii v Bratislave sa vyjadril aj Igor Ripka zo spoločnosti Irdata, a to tento týždeň na dopravnej konferencii o Bratislave a regiónoch. Konštatoval, že v meste je veľa dopravných problémov.

"Stupeň motorizácie od roku 1990 dramaticky vzrástol. Je tu množstvo denne dochádzajúcich osôb. To množstvo svedčí o tom, že infraštruktúra Bratislavy je príliš dobrá, keď ich toľko dochádza," uviedol.

V hlavnom meste je registrovaných 290.000 automobilov a denne doň dochádza 160.000 osôb, chýbajú však napríklad odstavné plochy. Na margo stavebného boomu v Bratislave pred hospodárskou krízou Ripka poznamenal, že sa často stavali chaoticky veľké investičné celky a zodpovední pracovníci magistrátu boli pri ich schvaľovaní pod tlakom developérov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 131
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 557
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 328
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 097
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 092
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 216
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 083
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 895
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 070
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 984

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop