SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Tibor Schlosser: Nultý okruh okolo Bratislavy by sa mal stavať ako celok

V hlavnom meste je registrovaných 290.000 automobilov a denne doň dochádza 160.000 osôb, chýbajú však napríklad odstavné plochy.

V hlavnom meste je registrovaných 290.000 automobilov a denne doň dochádza 160.000 osôb, chýbajú však napríklad odstavné plochy.

BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava by pomohlo, ak by sa diaľnica D4 - nultý okruh realizovala ako celok, nie rozdelená na časti. Výstavba nultého okruhu je stavebne aj finančne náročný projekt. Pre TASR to povedal bratislavský hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser.

"V tomto projekte má severné prepojenie v jednom variante tunel pod Malými Karpatmi od Rače s vyústením pri Stupave s dĺžkou niekoľko kilometrov, v inom variante sú to dva kratšie tunely. Je to skutočne náročná investícia," vysvetlil Schlosser. V južnej časti je navrhnutá diaľnica so 6 pruhmi. Ďalej sa rokuje o napojení diaľnice D4 na jednotlivé riadiály smerujúce priamo do Bratislavy, čím by sa prerozdelila doprava na hraniciach mesta, a nie vo vnútri mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

K dopravnej situácii v Bratislave sa vyjadril aj Igor Ripka zo spoločnosti Irdata, a to tento týždeň na dopravnej konferencii o Bratislave a regiónoch. Konštatoval, že v meste je veľa dopravných problémov.

"Stupeň motorizácie od roku 1990 dramaticky vzrástol. Je tu množstvo denne dochádzajúcich osôb. To množstvo svedčí o tom, že infraštruktúra Bratislavy je príliš dobrá, keď ich toľko dochádza," uviedol.

V hlavnom meste je registrovaných 290.000 automobilov a denne doň dochádza 160.000 osôb, chýbajú však napríklad odstavné plochy. Na margo stavebného boomu v Bratislave pred hospodárskou krízou Ripka poznamenal, že sa často stavali chaoticky veľké investičné celky a zodpovední pracovníci magistrátu boli pri ich schvaľovaní pod tlakom developérov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  5. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  6. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  7. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  8. Táto pomôcka zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  9. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  2. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  3. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  5. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Budúcnosť M&A v Európe
  9. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  10. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 26 304
  2. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 16 455
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 351
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 10 837
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 830
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 572
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 385
  8. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 280
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 177
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 085
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu