K Nosnému dopravnému systému prišlo 31 pripomienok

Pripomienky a názory k navrhovanému projektu je možné posielať do 15. marca.

BRATISLAVA. Bratislavský magistrát zaznamenal od spustenia verejnej diskusie k návrhu Nosného dopravného systému 31 pripomienok a návrhov. Podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho sa najviac diskutujúcich pozitívne vyjadrilo k vedeniu koľajovej dopravy do najväčšej bratislavskej mestskej časti Petržalky.

Proti takémuto riešeniu sú traja diskutujúci a jeden navrhuje použiť výlučne trolejbusovú dopravu. Komplexný materiál, o ktorom budú rozhodovať mestskí poslanci, je zverejnený na www.bratislava.sk. Pripomienky a názory k navrhovanému projektu je možné posielať na adresu hdi@bratislava.sk do 15. marca.

Druhé kolo verejnej diskusie za účasti odborníkov, dopravných inžinierov, projektantov, ale aj laickej verejnosti, bude 16. marca od 17:00 v Kongresovom centre Technopolu na Kutlíkovej.

Vedenie magistrátu ma záujem spustiť v tomto volebnom období projekt, ktorý prepojí bratislavskú Petržalku s ostatnými mestskými časťami koľajovou dopravou. V prvej etape pôjde o štandardnú električkovú trať, ktorú bude možné v budúcnosti využiť na osobnú železničnú dopravu a mestské vlaky, ktoré budú súčasťou integrovanej verejnej dopravy v rámci kraja a širšieho regiónu.

Bratislavčania sa v diskusii vyjadrujú aj k využitiu Starého mosta. Ten by mal byť podľa nich využitý pre verejnú hromadnú dopravu, nielen električkovú, ale aj autobusovú, a taktiež pre cyklistov. Stále otvorenou otázkou je vedenie trasy, pričom v diskusiách je podporený podpovrchový variant a v prípade jeho povrchového riešenia je nevyhnutné modelovať mimoúrovňové križovatky. Zástupcovia mesta v týchto dňoch rokujú s rezortom dopravy o možnosti využitia európskych financií na projekt Nosného dopravného systému, ktorý je z hľadiska ďalšieho rozvoja Bratislavy strategický.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507