Mestskú kartu využívajú občania najviac ako električenku

Najväčší záujem o bratislavskú mestskú kartu zatiaľ prejavuje stredná generácia obyvateľov vo veku 41 až 60 rokov.

Ako električenku využíva Bratislavskú mestskú kartu veľké percento jej držiteľov.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Bratislavčania najviac využívajú Bratislavskú mestskú kartu ako električenku.

Podľa člena predstavenstva a vrchného riaditeľa úseku retailového bankovníctva VÚB banky Adriána Sevčíka využíva mestskú kartu na platby v Dopravnom Podniku až takmer 80 percent obyvateľov.

V zariadeniach Správy telovýchovných a rekreačných zariadení (STaRZ) využíva mestskú kartu takmer 18 percent Bratislavčanov.

Zvyšok využíva kartu na zľavnený vstup do zoologickej záhrady či do Múzea mesta Bratislavy.

PayPass transakcie najviac využívajú obyvatelia pri návštevách zariadení STaRZ-u, až 78,4 percent.

Podľa hovorkyne UniCredit Bank Zuzany Ďuďákovej klienti využívajú mestské karty aj na platby na čerpacích staniciach, reštauráciách, lekárňach, múzeách či kinách.

Najväčší záujem o bratislavskú mestskú kartu zatiaľ prejavuje stredná generácia obyvateľov vo veku 41 až 60 rokov.

Vo VÚB banke má záujem o kartu 43 percent obyvateľov od 41 do 60 rokov, 24,1 percent obyvateľov od 26 do 40 rokov, 19,3 percent obyvateľov nad 60 rokov a 12,5 percent obyvateľov vo veku 15 až 25 rokov.

V UniCredit Bank má o kartu záujem 76 percent obyvateľov vo veku od 26 do 61 rokov, 15 percent obyvateľov vo veku 15 až 25 rokov a zvyšné percento sú seniori.

Podľa hovorkyne OTP Banky Slovensko, a.s. Tatiany Jonákovej požiadalo o kartu 31 percent obyvateľov vo veku 41 až 60 rokov, 27 percent obyvateľov vo veku 26 až 40 rokov, 19 percent seniorov a 18 percent obyvateľov vo veku 15 až 25 rokov.

O Bratislavskú mestskú kartu prejavilo záujem už takmer 13 000 Bratislavčanov. Od 1. marca vstúpila do projektu štvrtá banka Volksbank Slovensko. Kým v januári o mestskú kartu požiadalo 5 010 obyvateľov, vo februári ich bolo už 7 967. Bratislavskú mestskú kartu si ako električenku aktivovalo už 2 690 občanov. Hlavné mesto prezentuje Bratislavskú mestskú kartu aj na internete na stránke www.karta.bratislava.sk. Stránku navštívilo už 12 000 ľudí.

Bratislavská mestská karta kombinuje niekoľko funkcií – cestovný lístok v MHD, zľavy v mestských organizáciách, u komerčných partnerov funguje aj ako preukaz do knižnice.

Okrem toho slúži tiež ako platobná karta s možnosťou využitia bezkontaktnej technológie MasterCard PayPass, ktorá funguje v rámci regiónu strednej a východnej Európy len v Poľsku.

Vďaka technológii bezkontaktných platieb PayPass nie je pri platbách do 20 eur potrené zadávať PIN kód, čo platenie kartou výrazne urýchľuje.

Mesto uvažuje o tom, že by možnosti karty rozšírilo z mestských organizácií aj na organizácie mestských častí.

Primátor Milan Ftáčnik taktiež rokoval so spoločnosťou MasterCard a First Data o možnosti rozšíriť projekt aj pre návštevníkov mesta a turistov.

Turista by si tak mohol jednorazovo nabiť kredit na predplatenej platobnej karte a potom využívať jej výhody. Spoločnosť First Data by chcela produkt v budúcnosti osviežiť aj inými službami.

Ide napríklad o umiestnenie Bratislavskej mestskej karty na iný nosič ako je karta - bezkontaktné nálepky či bezkontaktné hodinky.

Projekt Bratislavskej mestskej karty momentálne podporujú štyri banky – UniCredit Bank, VÚB banka, OTP Banka Slovensko, a.s. a Volksbank Slovensko.

V polovici roku by mala do projektu vstúpiť aj Poštová banka a do konca roka Slovenská sporiteľňa. S ČSOB bankou mesto počíta od budúceho roka a záujem rokovať o projekte Bratislavskej mestskej karty s mestom prejavila aj Tatra Banka.

Podmienkou získania Bratislavskej mestskej karty vo VÚB banke a v OTP Banke je vedenie bežného účtu a trvalý pobyt v Bratislave.

UniCredit Bank na rozdiel od ostatných bánk ponúka aj predplatenú kartu, ktorá funguje formou dobíjania a nie je potrebné založiť si účet v banke.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  2. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 307
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 876
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 735
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 254
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 544
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 997
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 918
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 759
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 549
  10. Splnený sen 477