Za tri mesiace sa stalo v zóne 30, vrátane ciest, kde je dovolené jazdiť 50 km/h, 110 dopravných nehôd. Len pri dvoch sa ľahko zranili štyri osoby. Nehody pribudli hlavne na Špitálskej, Mickiewiczovej, Dunajskej a Rajskej ulici. Podľa vedúceho úseku stavebného poriadku a životného prostredia Starého Mesta Jána Dinku zóna 30 nemôže byť príčinou zvýšenia počtu nehôd, ak nepribudlo nehôd s účasťou chodcov. Množenie dopravných nehôd na Špitálskej ulici alebo na Rázusovom nábreží vyplýva z nedisciplinovanosti vodičov a preťaženia trás.
Policajti v zóne mesiac pravidelne kontrolovali dodržiavanie rýchlosti. Meranie sa robilo štyrikrát denne na Námestí SNP pred poštou, na Špitálskej ulici v blízkosti križovatky s Hollého ulicou, na Dunajskej ulici pri Prešporskom dvore, na Štúrovej pred križovatkou s Medenou ulicou. Vyše 60 percent z 2284 skontrolovaných áut neprekročilo tridsiatku, do 40 km/h prešlo 85 percent, deväť áut išlo osemdesiatkou a dve autá až stovkou.
Pri kontrole bezpečnosti peších na Námestí SNP sa zistilo, že ku kolíziám chodcov s autami nedochádza. Najviac chodcov je na námestí popoludní od tretej do piatej. Počas špičky za hodinu prejde námestím okolo 5000 ľudí.
V zóne 30 sa na Hurbanovom námestí a na Mickiewiczovej ulici zmenili aj pravidlá pre MHD, ktorá dostala prednosť. Touto zmenou sa odstránili časové straty. Meraním kvality ovzdušia na Kamennom námestí sa nepreukázalo zvýšenie znečisťujúcich látok v ovzduší spojené s pomalším pohybom áut.
Z hodnotenia vyplynuli niektoré úpravy, ktoré mestská časť urobí v krátkom čase. Zónu vyznačí aj vodorovným značením, zvýrazní jej hranice reflexnými odraznými bodmi, pridá prednosť v jazde pre MHD na trase Cintorínska – Rajská – Dunajská. Zabezpečí aj ochranu hlavných peších trás na Dunajskej, Cintorínskej, Kolárskej alebo Mariánskej ulici.
INGRID DROZDÍKOVÁ