SME
Štvrtok, 15. apríl, 2021 | Meniny má FedorKrížovkyKrížovky

Milióny chcú na vlak aj električku

Magistrát má pri žiadosti o eurofondy silného spojenca, ministerstvo dopravy.

Prvá etapa trasy TEN-T rieši úseky od železničnej stanice Bratislava - predmestie na rozhraní Rače a Nového Mesta, po novú stanicu Bratislava - filiálka, ktorá má byť pod zemou. Filiálka je dnes opustená stanica na hranici Nového a Starého Mesta.Prvá etapa trasy TEN-T rieši úseky od železničnej stanice Bratislava - predmestie na rozhraní Rače a Nového Mesta, po novú stanicu Bratislava - filiálka, ktorá má byť pod zemou. Filiálka je dnes opustená stanica na hranici Nového a Starého Mesta. (Zdroj: PRE SME – GABRIEL KUCHTA)



BRATISLAVA. Koľajnice pripojené na trať Paríž – Viedeň – Bratislava alebo električka z centra do Petržalky. Tieto dva projekty zápasia o balík 250 miliónov eur z eurofondov, ktoré treba vyčerpať do roku 2015.

Vedenie mesta na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom (nezávislý s podporou Smeru) chce meniť niekoľkoročné plány a presmerovať milióny z vlakovej trate TEN­-T 17 na električku. Dôvodom má byť to, že pôvodný projekt vraj stavitelia trate nestihnú.

Firma Dopravoprojekt, ktorá stojí za projektom TEN-T, to odmieta. Jej šéf Gabriel Koczkáš dnes vyhlásil, že termín môžu stihnúť.

Skryť Vypnúť reklamu

„Prvá časová etapa je reálna, tento rok dorobíme stavebné povolenia, majetkovoprávne vyrovnanie a po správoplatnení posledného štvrtého územného rozhodnutia nie je dôvod na to, aby nebola pripravená na realizáciu,“ tvrdil Koczkáš.

O prípadnom presmerovaní peňazí rozhoduje Európska komisia. Žiadosť môže po schválení mestským zastupiteľstvom poslať vláda. Mesto a jeho projekt električkovej trate vedúcej cez Starý most do Petržalky má pritom podporu aj na ministerstve dopravy.

„Hrozí, že by projekt TEN-T nebol postavený do roku 2015, tak hľadáme s mestom možnosti, ako tieto peniaze efektívne využiť v dopravnom systéme v Bratislave, aby sme ich nemuseli vrátiť do Bruselu,“ povedal Martin Krajčovič, hovorca ministerstva dopravy.

Žiadosť o presmerovanie musí odísť do konca mája.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  5. Vyskúšajte newslettre denníka SME
  6. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  7. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  3. Vyskúšajte newslettre denníka SME
  4. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  5. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  6. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  7. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  8. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  10. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 49 918
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 250
  3. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 17 437
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 15 355
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 855
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 9 441
  7. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 693
  8. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 300
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 787
  10. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať 6 801
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu