SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Milióny chcú na vlak aj električku

Magistrát má pri žiadosti o eurofondy silného spojenca, ministerstvo dopravy.

Prvá etapa trasy TEN-T rieši úseky od železničnej stanice Bratislava - predmestie na rozhraní Rače a Nového Mesta, po novú stanicu Bratislava - filiálka, ktorá má byť pod zemou. Filiálka je dnes opustená stanica na hranici Nového a Starého Mesta.Prvá etapa trasy TEN-T rieši úseky od železničnej stanice Bratislava - predmestie na rozhraní Rače a Nového Mesta, po novú stanicu Bratislava - filiálka, ktorá má byť pod zemou. Filiálka je dnes opustená stanica na hranici Nového a Starého Mesta. (Zdroj: PRE SME – GABRIEL KUCHTA)



BRATISLAVA. Koľajnice pripojené na trať Paríž – Viedeň – Bratislava alebo električka z centra do Petržalky. Tieto dva projekty zápasia o balík 250 miliónov eur z eurofondov, ktoré treba vyčerpať do roku 2015.

Vedenie mesta na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom (nezávislý s podporou Smeru) chce meniť niekoľkoročné plány a presmerovať milióny z vlakovej trate TEN­-T 17 na električku. Dôvodom má byť to, že pôvodný projekt vraj stavitelia trate nestihnú.

Firma Dopravoprojekt, ktorá stojí za projektom TEN-T, to odmieta. Jej šéf Gabriel Koczkáš dnes vyhlásil, že termín môžu stihnúť.

SkryťVypnúť reklamu

„Prvá časová etapa je reálna, tento rok dorobíme stavebné povolenia, majetkovoprávne vyrovnanie a po správoplatnení posledného štvrtého územného rozhodnutia nie je dôvod na to, aby nebola pripravená na realizáciu,“ tvrdil Koczkáš.

O prípadnom presmerovaní peňazí rozhoduje Európska komisia. Žiadosť môže po schválení mestským zastupiteľstvom poslať vláda. Mesto a jeho projekt električkovej trate vedúcej cez Starý most do Petržalky má pritom podporu aj na ministerstve dopravy.

„Hrozí, že by projekt TEN-T nebol postavený do roku 2015, tak hľadáme s mestom možnosti, ako tieto peniaze efektívne využiť v dopravnom systéme v Bratislave, aby sme ich nemuseli vrátiť do Bruselu,“ povedal Martin Krajčovič, hovorca ministerstva dopravy.

Žiadosť o presmerovanie musí odísť do konca mája.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 200
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 394
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 8 564
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 584
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 7 442
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 917
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 492
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 149
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 489
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 105
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 070
  4. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 672
  5. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 037
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 787
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 589
  8. Ján Valchár: Toto už je asi tretia svetová 3 082
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu