Milióny chcú na vlak aj električku

Magistrát má pri žiadosti o eurofondy silného spojenca, ministerstvo dopravy.

Prvá etapa trasy TEN-T rieši úseky od železničnej stanice Bratislava - predmestie na rozhraní Rače a Nového Mesta, po novú stanicu Bratislava - filiálka, ktorá má byť pod zemou. Filiálka je dnes opustená stanica na hranici Nového a Starého Mesta.(Zdroj: PRE SME – GABRIEL KUCHTA)



BRATISLAVA. Koľajnice pripojené na trať Paríž – Viedeň – Bratislava alebo električka z centra do Petržalky. Tieto dva projekty zápasia o balík 250 miliónov eur z eurofondov, ktoré treba vyčerpať do roku 2015.

Vedenie mesta na čele s primátorom Milanom Ftáčnikom (nezávislý s podporou Smeru) chce meniť niekoľkoročné plány a presmerovať milióny z vlakovej trate TEN­-T 17 na električku. Dôvodom má byť to, že pôvodný projekt vraj stavitelia trate nestihnú.

Firma Dopravoprojekt, ktorá stojí za projektom TEN-T, to odmieta. Jej šéf Gabriel Koczkáš dnes vyhlásil, že termín môžu stihnúť.

„Prvá časová etapa je reálna, tento rok dorobíme stavebné povolenia, majetkovoprávne vyrovnanie a po správoplatnení posledného štvrtého územného rozhodnutia nie je dôvod na to, aby nebola pripravená na realizáciu,“ tvrdil Koczkáš.

O prípadnom presmerovaní peňazí rozhoduje Európska komisia. Žiadosť môže po schválení mestským zastupiteľstvom poslať vláda. Mesto a jeho projekt električkovej trate vedúcej cez Starý most do Petržalky má pritom podporu aj na ministerstve dopravy.

„Hrozí, že by projekt TEN-T nebol postavený do roku 2015, tak hľadáme s mestom možnosti, ako tieto peniaze efektívne využiť v dopravnom systéme v Bratislave, aby sme ich nemuseli vrátiť do Bruselu,“ povedal Martin Krajčovič, hovorca ministerstva dopravy.

Žiadosť o presmerovanie musí odísť do konca mája.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Používate make-up? Potom spozornite
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 28 369
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 180
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 141
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 023
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 019
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 984
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 978
  8. Používate make-up? Potom spozornite 969
  9. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 965
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 899