SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Zastavenie TEN-T by bolo neefektívne, tvrdí Dopravoprojekt

Projekt je podľa Dopravoprojektu už v takom štádiu rozpracovanosti, že jeho pozastavenie by vzhľadom na financie schválené z Európskej únie bolo neefektívne.

BRATISLAVA. Prípadné pozastavenie projektu TEN-T by znamenalo koniec snáh o vybudovanie nosného dopravného systému v Bratislave. Uviedol to na dnešnej tlačovej konferencii generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Dopravoprojekt, a.s. Gabriel Koczkáš.

Projekt je podľa Dopravoprojektu už v takom štádiu rozpracovanosti, že jeho pozastavenie by vzhľadom na financie schválené z Európskej únie bolo neefektívne. O peniaze určené na projekt TEN-T 17 sa uchádza mesto.

Za ne by chcelo postaviť koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie. Do súčasného projektu TEN-T 17 sa už podľa Koczkáša investovalo 19,6 milióna eur a o jeho pozastavení nedostal žiadne oficiálne informácie. „Sám som bol prekvapený vyjadreniami v médiách, že projekt bude mať iné projektovanie,“ uviedol Koczkáš.

SkryťVypnúť reklamu

O osude projektu TEN-T 17 musia podľa Koczkáša rozhodnúť kompetentní. „Predpokladám, že prehodnotia svoje stanoviská,“ povedal a dodal, že projekt určite nezastane, jeho vízie a perspektívy zostávajú aj naďalej. Prvá etapa projektu je už pripravená do realizácie, poznamenal. Druhá etapa projektu počíta aj s dobudovaním podzemnej časti stavby od filiálky až po železničnú trať v Petržalke.

Podľa Koczkáša je tak súčasťou projektu okrajovo aj riešenie nosného systému na území Petržalky. Mesto v minulosti oficiálne deklarovalo podporu projektu a jeho zakomponovanie do električkového systému na území Petržalky a urobilo aj kroky k zmene územného plánu. Ako uviedol Koczkáš, projekt nie je v protipóle projektu primátora, bude možné využiť niektoré časti projektu TEN-T pre nový režim.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt pod názvom Prepojenie železničných koridorov TEN-T 17 rieši na území Bratislavy dobudovanie železničnej siete na území mesta. Má dopady aj na vnútromestskú dopravu, pretože poskytuje dopravné kapacity vo veľkom meradle čo sa týka mesta aj mestských častí. Podľa Koczkáša je to jeden z najväčších projektov pripravovaných na území Bratislavy. Robila sa naň dopravno-urbanistická štúdia a projekt je zapracovaný aj v územnom pláne. Projekt je rozdelený na tri časové etapy, pričom prvá by mala byť ukončená do roku 2015.

O 250 miliónov eur z Operačného programu Doprava sa uchádza hlavné mesto, ktoré by chcelo za ne postaviť koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie. Podľa Bruselu a ministerstva dopravy v tomto programovacom období do roku 2013 nie je slovenská strana schopná zrealizovať tento projekt tak, aby vytvorila nejaké zmysluplné prepojenie v rámci mesta. Prišli preto s požiadavkou, aby mesto ponúklo projekt, ktorý je schopné zrealizovať v tom čase, ktorý zostáva do konca programového obdobia. „My za takýto projekt považujeme prepojenie Janíkovho dvora so Šafárikovým námestím ako prvú etapu, s tým, že celá tá trať by mala viesť z Janíkovho dvora na Hlavnú stanicu,“ uviedol petržalsky starosta Milan Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 374
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 835
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 111
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 749
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 505
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 619
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 497
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 637
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 638
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 541
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 966
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 432
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu