Revízorov platia podľa pokút

Kontrolóri v MHD vraj nepritvrdili, v uliciach ich je stále 26. Majú vytipované miesta.

Revízor sa musí správať slušne, pri kontrole sa nemôže dotknúť pasažiera, ani jeho vecí.(Zdroj: ARCHÍV SME – PAVOL FUNTÁL)

Dopravný podnik odmieta povedať, ktorú súkromnú bezpečnostnú službu platí za pomoc pri výbere pokút.

BRATISLAVA. Revízorov nepribúda, nevybrali sme ani výrazne viac pokút ako pred rokom, odbíja otázky cestujúcich o častejších kontrolách revízorov v MHD bratislavský dopravný podnik.

Za prvých šesť týždňov tohto roka prichytili 6778 čiernych pasažierov, čo je o necelú stovku viac ako za rovnaké obdobie minulého roka.

Jednotu dôchodcov v Petržalke zaujíma, prečo je v mestskej časti tak veľa revízorov. Jednote dôchodcov v Ružinove sa ich zase zdá málo, opisuje sťažnosti ľudí hovorca dopravného podniku Tomáš Zajac.

Hlásené pokuty

prvých šesť týždňov 2011:

  • 6778 hlásení porušenia tarifno­prepravných podmienok;
  • na mieste cestujúci uhradili 432 pokút;
prvých šesť týždňov 2010:
  • 6694 hlásení;
  • na mieste cestujúci uhradili v hotovosti 404 pokút.

Cezpoľní načierno

Dopravný podnik však pripúšťa, že sú miesta, na ktoré sa zameriavajú častejšie. Napríklad Predstaničné námestie blízko Hlavnej stanice, kde je veľa mimobratislavských cestujúcich.

„Revízorov je tam veľa, pretože pomerne dosť ľudí, ktorí prídu do Bratislavy, jazdí bez lístka," hovorí Zajac. Zásahov napríklad v Ružinove je podľa neho oveľa menej. „Jazdí tam istá klientela, tí ľudia sú oveľa disciplinovanejší."

Dopravný podnik tvrdí, že kontrolu vykonávajú revízori každý deň podľa vopred stanoveného rozpisu, tak aby pokryli celé územie Bratislavy. Trasy liniek vraj majú rozdelené a striedajú ich.

„Snažíme sa to prerozdeliť v rámci celého mesta. Neexistuje nijaký príkaz ani pokyn – ani interný, ani tajný, ani žiadny iný, ktorý by preferoval nejaké trasy," tvrdí Zajac.

„Skôr možno ľudí otravuje to, že sú dve pásma, prejde jednu zastávku a tam ho chytí," hovorí Pavel Derkay, predseda predstavenstva dopravného podniku. Navrhuje preto zrušenie pásiem.

Berú percentá

„Revízorov je vždy 26. Niektorí sa môžu meniť, ale dopĺňame vždy do toho počtu," vraví Derkay.

Základný plat revízora je okolo 390 eur a z každej vymoženej pokuty má desať percent. „Je veľa nevymožených pokút a niekedy sa človeka nepodarí ani exekútorovi zohnať," hovorí Marta Šteffeková, riaditeľka právnej sekcie a prepravnej kontroly dopravného podniku.

Dvojicu revízorov sprevádza vždy jeden esbéeskár. Sťažnosti na vulgárne alebo agresívne správanie často smerujú práve na esbéeskárov.

Dopravný podnik má zmluvu so súkromnou bezpečnostnou službou, odmietol však povedať s akou, neželá si vraj byť menovaná.

Agresiu popreli

Útok na bezdomovca dopravný podnik odmieta. Za štyri roky prepustil dvoch agresívnych revízorov.

BRATISLAVA. Na linke 95 do Petržalky sa pred týždňom strhla bitka čierneho pasažiera s ľuďmi dopravného podniku. Roztrasené video, ktoré zverejnila televízia Markíza, neukazuje, či boli na vine revízori.

Svedkyňa, s ktorou hovoril denník SME, tvrdí, že to ľudia z dopravného podniku prehnali, podala na nich sťažnosť. „Čierny pasažier roztrhal pokutu a vtedy prišiel za ním zozadu druhý z ľudí z dopravného podniku. Kričal a cestujúceho sotil na zem, vulgárne nadával a potom ho aj udrel päsťou," hovorí Martina, ktorá bola v autobuse s dieťaťom.

Dopravný podnik tvrdí, že muž bol zrejme opitý a už má na konte asi sedem pokút. „Určite to nebol revízor, tí majú zakázané dotýkať sa cestujúcich," povedala Marta Šteffeková z dopravného podniku. „Posadili ho na stoličku a povedali mu, že má počkať, kým príde polícia."

Šteffeková tvrdí, že revízori, ktorí sa správajú nepatrične, musia odísť. Minulý rok prepustili dvoch. „Nezúčtovali veci, kedy mali, brali zrejme načierno." Za štyri roky podľa nej vyhodili osem ľudí. „V dvoch prípadoch išlo o agresívne správanie."

(miš, lut)

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 556
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 759
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 449
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 276
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 204
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 151
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 110
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 080
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 1 599
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 597