SME
Štvrtok, 18. august, 2022 | Meniny má Elena, Helena

Bratislava by mala pokračovať v projekte TEN-T

Realizácia projektu bude plniť funkciu nosného dopravného systému MHD Bratislavy a bude fungovať ako integrovaný mestský dopravný systém.

Realizácia projektu bude plniť funkciu nosného dopravného systému MHD Bratislavy a bude fungovať ako integrovaný mestský dopravný systém.

BRATISLAVA. Súčasťou realizácie medzinárodného projektu TEN-T 17 je aj riešenie dopravnej situácie v hlavnom meste SR. Projekt je rozdelený do troch stavieb, pričom prvé dve stavby sa dotýkajú koľajových riešení v širšom centre Bratislavy. Povedal to generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD) v Žiline Ľubomír Palčák v súvislosti so zámerom bratislavského magistrátu požiadať Brusel o presunutie peňazí z tohto projektu na realizáciu výstavby koľajovej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Ako uviedol, projekt TEN-T 17 ako taký je veľmi dôležitý pre kvalitné zabezpečenie dopravnej obslužnosti mesta, pretože je vedený dopravne značne exponovaným prostredím. Aj keď je náročný na financovanie, pretože je vedený hlavne podzemím, oddelený dopravný systém je pre ďalší rozvoj mesta veľmi dôležitý.

Realizácia projektu bude plniť funkciu nosného dopravného systému MHD Bratislavy a bude fungovať ako integrovaný mestský dopravný systém. Akékoľvek iné riešenie MHD v Bratislave bude mať charakter iba dočasného riešenia," poveda Palčák.

Podľa odborníkov je projekt v súlade s medzinárodným trendom, keď veľké mestá presúvajú svoje nosné dopravné systémy pod zem. Tento názor zastáva aj Miloslav Frankovský, člen predstavenstva Terraprojekt, ktorý je presvedčený, že budúcnosť dopravy v mestách je v ich podzemí. To dnes platí nielen pre veľkomestá, ale aj pre mestá veľkosti Bratislavy. Prednosťou projektu železničného prepojenia TEN-T koridorov je umiestnenie bezkolíznej a veľkokapacitnej dopravnej línie, využiteľnej pre mestskú hromadnú dopravu aj tranzit, do tunelov prebiehajúcich pod zastavanými mestskými zónami.

SkryťVypnúť reklamu

Otázka nosného systému pre Bratislavu sa rieši už desiatky rokov. Podľa expertov je ale dôležité, aby sa mesto konečne rozhodlo pre jednu strategickú koncepciu a tú začalo realizovať. V Bratislave, ako tvrdí Martin Kugla, člen občianskej iniciatívy Za ekologickú a efektívnu dopravu (ZEED), sa neustále menili koncepcie riešenia dopravného systému a zatiaľ stále bez reálneho výsledku. TEN-T považuje za projekt, ktorý za desať rokov komplexne vyrieši problém dopravy v Bratislave.

Experti ďalej upozorňujú aj na fakt, že do projektovania TEN-T už bolo vynaložených veľa investícií a nebolo by rozumné ho v tejto fáze úplne zastaviť.

"V prípade, že by projekt TEN-T bol naďalej spolufinancovaný z fondov EÚ, je rozumné v ňom pokračovať, nakoľko projektové práce sú už vo veľmi pokročilej fáze a investovalo sa do toho nemálo prostriedkov. Pokračovanie TEN-T je pre Bratislavu a priľahlé regióny žiaduce aj preto, aby sa už končene jeden nosný projekt dotiahol do konca a nielen sa stále menili koncepcie," uviedol konateľ inžiniersko-dopravnej spoločnosti IR DATA Igor Ribka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  2. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  3. Agrokomplex 2022
  4. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  5. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  6. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  8. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 34 411
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 388
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 858
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 229
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 4 701
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 077
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 659
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 483
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 18 194
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 230
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 669
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 038
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 860
  6. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 728
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 696
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 580
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu