Podunajské Biskupice majú uvoľniť tri pruhy

Ranné aj večerné zápchy chcú riešiť rozšírením cesty o jeden pruh.

Zápchy spomaľujú dopravu v meste.Zápchy spomaľujú dopravu v meste.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ARCHÍV SME)

PODUNAJSKÉ BISKUPICE. Autá a MHD sa v dlhých kolónach počas rannej dopravnej špičky v Podunajských Biskupiciach len nebadane posúvajú vpred.

„Z Biskupíc odchádzam okolo siedmej a mám čo robiť, aby som o ôsmej bola na Štefánikovej," hovorí pani Zuzana. Doprava sa zužuje cez tri križovatky ako cez lieviky. Mnohí vodiči podľa Zuzany idú aj do protismeru a jazdia aj v odbočovacích pruhoch.

Z juhovýchodu od Dunajskej Lužnej totiž vedie do mesta jediná cesta, ktorá potom vedie cez Ulicu svornosti.

Problém má podľa starostky Podunajských Biskupíc Alžbety Ožvaldovej čiastočne riešiť rozšírenie Ulice svornosti na tri jazdné pruhy. Úplne však podľa nej pomôže len vybudovanie rýchlostnej cesty R7 a nultého obchvatu.

Práve na rozširovaní cesty na tri pruhy sa minulý týždeň dohodlo ministerstvo dopravy so župou a mestom. Štúdia by mala byť hotová do konca marca.

Jednou z možností je, že jeden z troch pruhov bude mať striedavý smer. „Aby sme mohli tri pruhy využiť efektívne, treba preskúmať možnosť riešiť tie najviac vyťažené úseky premenlivým dopravným značením, tak ako v niektorých svetových metropolách riešia najviac exponované mosty," vysvetlil Ján Kovalčík, expert ministerstva dopravy.

V rannej špičke tak majú semafory pustiť autá do dvoch pruhov v smere do mesta, vo večernej zasa naopak. „Hľadáme spôsob, kde by sme využili toto riešenie aspoň v tom najviac preťaženom území na vstupe do Bratislavy," vraví Kovalčík.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Investment Advisory Guide for Slovakia
  5. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  1. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  2. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  3. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  6. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  7. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  8. Investment Advisory Guide for Slovakia
  9. Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?
  10. Spolupráca Katedry architektúry SvF s mestskou časťou Dúbravka
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 25 740
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 22 985
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 14 762
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 14 115
  5. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 13 751
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 705
  7. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 10 023
  8. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 970
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 4 101
  10. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 3 351