SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Starý most má oživiť električka do Petržalky

Ani na opravený most nepustia autá, iba mestskú dopravu.

Na Starý most sa teraz dostanú iba chodci, z cesty zostala len kovová konštrukcia.Na Starý most sa teraz dostanú iba chodci, z cesty zostala len kovová konštrukcia. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Primátor Milan Ftáčnik pokračuje v zámeroch Andreja Ďurkovského. Projekt musí posunúť vláda a schváliť Európska komisia.

BRATISLAVA. Koľajnice majú v Bratislave preťať Dunaj. Petržalku chce mesto spojiť s druhým brehom trasou pre električky.

Mesto chce postaviť električkovú trať cez Starý most. Plánovaná trasa má viesť zo Šafárikovho námestia na koniec Petržalky – Janíkov dvor.

Projekt má byť náhradou za železničné prepojenie s Viedňou a Bratislavou TEN-T 17. Do roku 2013 sme mali postaviť našu časť trasy z peňazí Európskej únie. Už teraz je jasné, že tento termín nestihneme.

„Z Bruselu prišli s požiadavkou, aby mesto ponúklo projekt, ktorý je schopné zrealizovať v tom čase, ktorý zostáva," povedal primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). Sumu 250 miliónov eur tak chce nové vedenie mesta dať na električkovú trať.

Električka cez Dunaj

  • trať má ísť po zemi;
  • v prvej fáze chcú do konca roka 2013 prepojiť Šafárikovo námestie a Bosákovu ulicu v Petržalke;
  • v druhej fáze do roku 2015 majú koľaje napojiť až po Janíkov dvor;
  • časom aj na opačnom konci na hlavnú stanicu;
  • stavať má firma Metro.

Aj pre vlaky

Časom chcú koľajnice prepojiť aj s hlavnou stanicou. Rozchod jej koľají by umožňoval, aby po nej jazdili električky, ale aj vozidlá, ktoré by boli špeciálne upravené na jazdu po električkovej aj železničnej trati.

„Pracovne toto vozidlo voláme tramtrain," povedal o novom spôsobe dopravy hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser. Vozidlo by podľa neho chodilo až 80 kilometrov za Bratislavu, teda až do Viedne a na druhej strane do Trnavy.

Na Starý most ani potom, ako ho opravia, nepustia autá. „Zvažujeme zapustenie koľají do vozovky, aby tade mohli jazdiť aj autobusy," povedal Ftáčnik.

Rozhodne Brusel

Zmenu plánov musí odsúhlasiť najskôr mestské zastupiteľstvo, ministerstvo dopravy, vláda a potom aj Európska komisia. Mestské zastupiteľstvo bude o projekte rokovať 3. marca.

„V priebehu nasledujúceho pol roka by sme mohli vedieť, ako na tom sme," povedal Ftáčnik. „Potom by sme pristúpili k realizácii."

Jana Farkašová zo zastúpenia Európskej komisie hovorí, že posudzovanie žiadosti trvá v Bruseli päť mesiacov. Slovensko ešte nepodalo ani oficiálnu žiadosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 430
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 952
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 10 910
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 618
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 318
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 751
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 356
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 877
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 599
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 026
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 682
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 875
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 804
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 851
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 651
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 364
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu