SME

Starý most má oživiť električka do Petržalky

Ani na opravený most nepustia autá, iba mestskú dopravu.

Na Starý most sa teraz dostanú iba chodci, z cesty zostala len kovová konštrukcia.Na Starý most sa teraz dostanú iba chodci, z cesty zostala len kovová konštrukcia. (Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Primátor Milan Ftáčnik pokračuje v zámeroch Andreja Ďurkovského. Projekt musí posunúť vláda a schváliť Európska komisia.

BRATISLAVA. Koľajnice majú v Bratislave preťať Dunaj. Petržalku chce mesto spojiť s druhým brehom trasou pre električky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto chce postaviť električkovú trať cez Starý most. Plánovaná trasa má viesť zo Šafárikovho námestia na koniec Petržalky – Janíkov dvor.

Projekt má byť náhradou za železničné prepojenie s Viedňou a Bratislavou TEN-T 17. Do roku 2013 sme mali postaviť našu časť trasy z peňazí Európskej únie. Už teraz je jasné, že tento termín nestihneme.

SkryťVypnúť reklamu

„Z Bruselu prišli s požiadavkou, aby mesto ponúklo projekt, ktorý je schopné zrealizovať v tom čase, ktorý zostáva," povedal primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). Sumu 250 miliónov eur tak chce nové vedenie mesta dať na električkovú trať.

Električka cez Dunaj

  • trať má ísť po zemi;

  • v prvej fáze chcú do konca roka 2013 prepojiť Šafárikovo námestie a Bosákovu ulicu v Petržalke;

  • v druhej fáze do roku 2015 majú koľaje napojiť až po Janíkov dvor;

  • časom aj na opačnom konci na hlavnú stanicu;

  • stavať má firma Metro.

Aj pre vlaky

Časom chcú koľajnice prepojiť aj s hlavnou stanicou. Rozchod jej koľají by umožňoval, aby po nej jazdili električky, ale aj vozidlá, ktoré by boli špeciálne upravené na jazdu po električkovej aj železničnej trati.

SkryťVypnúť reklamu

„Pracovne toto vozidlo voláme tramtrain," povedal o novom spôsobe dopravy hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser. Vozidlo by podľa neho chodilo až 80 kilometrov za Bratislavu, teda až do Viedne a na druhej strane do Trnavy.

Na Starý most ani potom, ako ho opravia, nepustia autá. „Zvažujeme zapustenie koľají do vozovky, aby tade mohli jazdiť aj autobusy," povedal Ftáčnik.

Rozhodne Brusel

Zmenu plánov musí odsúhlasiť najskôr mestské zastupiteľstvo, ministerstvo dopravy, vláda a potom aj Európska komisia. Mestské zastupiteľstvo bude o projekte rokovať 3. marca.

„V priebehu nasledujúceho pol roka by sme mohli vedieť, ako na tom sme," povedal Ftáčnik. „Potom by sme pristúpili k realizácii."

Jana Farkašová zo zastúpenia Európskej komisie hovorí, že posudzovanie žiadosti trvá v Bruseli päť mesiacov. Slovensko ešte nepodalo ani oficiálnu žiadosť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 127
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 722
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 103
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 824
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 585
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 382
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 226
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 994
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 926
  5. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 237
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 237
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 654
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu