SME

Mesto sa na trať do Petržalky uchádza o peniaze z Únie

Bratislava sa uchádza o 250 miliónov eur z operačného programu Doprava Európskej únie na koľajovú trať z Janíkovho dvora v Petržalke na Šafárikovo námestie v Starom Meste.

BRATISLAVA. Mesto

Na tlačovej besede to dnes povedal bratislavský primátor Milan Ftáčnik. Tieto peniaze boli pôvodne určené na prepojenie železničných koridorov v rámci projektu TEN-T 17 Paríž-Viedeň-Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Materiál v tomto smere posúdi mestská rada a začiatkom marca mestské zastupiteľstvo. Profil trate bude v rozchodoch 1000 mm a 1435 mm, po trati bude premávať električka aj mestské koľajové vozidlá, ktoré budú môcť vychádzať na regionálne železničné trate, čím sa splní funkcia integrovanej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

"My týmto materiálom nehovoríme, že ten projekt nemá ísť. Je to Brusel a rezort dopravy, ktoré povedali, že v tomto programovacom období do roku 2013, nie je slovenská strana schopná ho zrealizovať tak, aby vytvoril zmysluplné prepojenie v rámci mesta," vysvetlil Ftáčnik návrh na zmenu využitia peňazí.

Oni prišli s požiadavkou, aby mesto ponúklo projekt, ktorý je schopné zrealizovať do konca programovacieho obdobia, dodal. Celá trať by mala viesť z Janíkovho dvora na hlavnú stanicu. Úsek Janíkov dvor-Šafárikovo námestie má byť prvou etapou.

Metro Bratislava, a.s., bude konať za mesto a verejne obstarávať práce, má podpísanú zmluvu so samosprávou ešte z bývalého volebného obdobia, odpovedal primátor na otázku TASR, ktorá firma bude konať za hlavné mesto.

SkryťVypnúť reklamu

"Sme pripravení začať s realizáciou nosného systému v prvej časti v úseku Bosákova - Šafárikovo námestie. Súčasťou je nielen rekonštrukcia Starého mosta, ale aj námestia," uviedla pre TASR hovorkyňa Metro Bratislava, a. s., Janka Murínová s tým, že je spracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie na prvú časť Bosákova-Šafárikovo námestie a pripravujú druhú etapu.

Podľa hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Schlossera je rekonštrukcia Starého mosta navrhnutá tak, aby slúžil len verejnej hromadnej doprave, je možné, že ju budú využívať aj vozidlá rýchlej pomoci, hasiči či polícia.

Vypracovanie územného generelu dopravy dá odpoveď, kde sa dajú stavať električkové trate a zapojenie železničných tratí do systému.

"V tomto prvom kroku bude integrovaná doprava deklarovaná s tým, že mesto stavia komplexnú dráhu s mestským vozidlom a navyše železnica začne budovať terminály integrovanej dopravy," uviedol k nosnému dopravnému systému Schlosser.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 317
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 550
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 575
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 259
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 878
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 794
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 327
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 761
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 358
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 225
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 505
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 885
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 216
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 440
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 810
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu