BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja si nechá vypracovať štúdiu na dopravno-technické riešenie cesty I/63 v úseku Bratislava-Dunajská Lužná.
Vyplýva to z memoranda o spolupráci medzi ministerstvom dopravy, Bratislavským samosprávnym krajom a hlavným mestom, ktorú dnes podpísal minister dopravy Ján Figeľ, predseda kraja Pavol Frešo, primátor Milan Ftáčnik a generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek.
Štúdia má dať odpoveď na to, ako je možné upraviť pomer na tejto ceste tak, aby bola priepustnejšia a bezpečnejšia. Štúdia by podľa Figeľa mala byť hotová do konca marca s tým, že jej odpoveďou by boli ďalšie dôležité kroky pre vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie a kroky súvisiace s výberom zhotoviteľa a samotnou realizáciou. Vypracovanie štúdie stojí 29 000 eur bez DPH.
V čase dopravnej špičky sú na ceste I/63 dopravné problémy až kolapsové stavy najmä pri vjazde do Bratislavy v úseku Rovinka-Bratislava a v Bratislave na ulici Svornosti. Nová štúdia by mala obsahovať úpravy zamerané na zvýšenie počtu jazdných pruhov, čo by podľa Figeľa pomohlo k lepšej priepustnosti cesty. Ministerstvo dopravy uvažuje aj o projekte, kedy by jeden z pruhov slúžil na striedanie smerov. Zároveň chcú zvýšiť priepustnosť križovatiek rozšírením a zvýšením počtu radiacich pruhov pred a za križovatkou. Podľa Figeľa je dôležitým a modernizačným aj zavedenie inteligentného dopravného systému riadenia.
Dôležitú úlohu pri riešení dopravného problému na ceste I/63 z Dunajskej Lužnej do Bratislavy zohrala podľa primátora Milana Ftáčnika starostka Podunajských Biskupíc Alžbeta Ožvaldová.
„Bola iniciátor, ktorý postavil problém do roviny musíme nájsť riešenie,“ povedal Ftáčnik.
Predseda kraja Pavol Frešo ocenil, že žiadny z partnerov nerobí politiku a spoločne idú v ústrety občanom. Podobný mechanizmus budú podľa Freša partneri využívať aj pri riešení nultého obchvatu a rýchlostnej cesty R7. „Chceme ukázať, že ak sa dajú dokopy partneri, tak sa dajú dosahovať riešenia,“ uviedol Ftáčnik.
Podľa Figeľa to nie je jediná aktivita, pri ktorej spolupracuje ministerstvo dopravy, kraj a mesto. „Budeme hľadať odpovede na to, ako prikročiť k dôležitým a realizačným prácam na bratislavskom obchvate, chceme pokračovať vo výstavbe rýchlostnej cesty R7,“ uviedol Figeľ. Ministerstvo dopravy zároveň počíta s posilnením a modernizáciou železničnej dopravy smerom od Komárna.