SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Návrhy na zmenu vstupu do pešej zóny do 15. februára

Mestská časť predložila na dnešnej diskusii občanom danej lokality aj podnikateľom, ktorí majú na území pešej zóny prevádzky, niekoľko návrhov na zmenu systému vjazdu do pešej zóny.

STARÉ MESTO. Podnikatelia, ktorí majú svoje prevádzky na území pešej zóny v bratislavskom Starom Meste a obyvatelia žijúci v tejto lokalite môžu do 15. februára predložiť mestskej časti návrhy, ako si predstavujú systém vstupu do pešej zóny.

Vyzvala ich k tomu na dnešnej verejnej diskusii o zmene systému vjazdu do pešej zóny starostka mestskej časti Tatiana Rosová. Mestská časť návrhy vyhodnotí a navrhne nové všeobecne záväzné nariadenie, ktoré bude upravovať vjazd do pešej zóny.

O výslednej podobe nového VZN rozhodne dopravná komisia, mestská časť chce do diskusie zapojiť dopravných inžinierov aj verejnosť. Podnikatelia privítali možnosť diskutovať o tomto probléme aj preto, že v minulosti s nimi túto problematiku nikto nekonzultoval.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská časť predložila na dnešnej diskusii občanom aj podnikateľom niekoľko návrhov na zmenu systému vjazdu do pešej zóny. Jedným z nich bola zmena hodín, počas ktorých bude možné autom jazdiť po pešej zóne v Starom Meste. Mestská časť navrhla skrátiť čas od 6:00 do 8:00, keďže medzi 8:00 a 9:00 sa po pešej zóne pohybuje veľa chodcov, ktorých často ohrozujú autá jazdiace po pešej zóne.

Väčšina podnikateľov však bola proti tomuto návrhu.

Podľa nich sa čas vstupu do pešej zóny neustále skracuje a už dnes majú problémy, aby stihli zásobovať svoje prevádzky. Navrhli však zjednosmernenie niektorých ulíc, aby nedochádzalo k dopravným kolíziám, či odstránenie stĺpikov. Mestská časť navrhla aj stanoviť záchytné body na okrajoch pešej zóny, kde by boli zásobovacie autá odstavené a odtiaľ by sa tovar prenášal do prevádzky.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská časť rokuje aj s vedením mestskej polície o spôsobe, ako bude sledovať a pokutovať nedodržiavanie povolenej rýchlosti v pešej zóne. Momentálne je povolená rýchlosť 20 km/h, vodiči to však často nerešpektujú.

Pri požiadaní o povolenie vstupu do pešej zóny dostane každý žiadateľ odporúčanie, aby vozidlo, ktoré zabezpečuje zásobovanie pešej zóny, používalo pri cúvaní kameru, zadný parkovací senzor alebo výstražné zvukové zariadenie.

Vodič pri cúvaní nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky. Ak to vyžadujú okolnosti, najmä nedostatočný rozhľad, vodič je povinný zaistiť bezpečné otáčanie alebo cúvanie pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby. Všeobecne záväzné nariadenie mestskej časti však nemôže ísť nad rámec zákona a preto cúvacie kamery alebo parkovacie senzory mestská časť iba odporúča majiteľom áut.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavným dôvodom zmien podmienok vjazdu áut do pešej zóny v Starom Meste boli nedávne tragické udalosti, ktoré sa v mestskej časti stali. Poslednou bolo usmrtenie chodca 7. januára, ktorého zrazil vodič zásobovacieho auta.

Pravdepodobnou príčinou dopravnej nehody bolo, že vodič nevenoval pri cúvaní dostatočnú pozornosť vedeniu vozidla ani nezabezpečil cúvanie prostredníctvom náležite poučenej osoby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 22 313
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 219
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 648
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 16 376
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 865
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 282
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 2 548
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 463
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 234
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 886
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 603
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 5 082
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 203
  6. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 4 192
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 872
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 848
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu