SME
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Bajan chce projekt Petržalka City skorigovať

Okolie Chorvátskeho ramena čaká megavýstavba. Prvá etapa sa začne už tento rok.

Petržalka City má vyrásť pri Chorvátskom ramene vo vnútri Petržalky.Petržalka City má vyrásť pri Chorvátskom ramene vo vnútri Petržalky. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA - PETRŽALKA CITY)

Petržalka má o výstavbe rokovať s investorom. Najskôr vznikne polyfunkčný dom.

PETRŽALKA. Uprostred Petržalky má počas prvej polovice tohto roka začať vyrastať megaprojekt zvaný Petržalka City. Prvé stavebné povolenie už má.

V októbri minulého roku ho podpísal ešte bývalý petržalský starosta, dnešný primátor Milan Ftáčnik (nez. s podporou Smeru).

Terajší petržalský starosta Vladimír Bajan (nez.) tvrdí, že chce s investorom projektu, ktorý má vzniknúť v oddychovej lokalite Chorvátske rameno, rokovať o lepších podmienkach pre obyvateľov. Tí sa obávajú zahustenia lokality, ktorá má byť aj podľa vedenia mestskej časti športovo-rekreačnou zónou.

Nič konkrétne

Čo konkrétne však Bajan v súvislosti s výstavbou urobí, je dnes nejasné. Mária Grebeňová-Laczová, tlačová tajomníčka Petržalky povedala, že starosta požiadal investora Petržalka City o stretnutie. „Všetko ostatné bude jasné až po tomto rokovaní."

O konkrétnostiach by bolo podľa Grebeňovej teraz predčasné hovoriť. Dodala, že Bajan sa bude snažiť o korekciu výstavby. „Tak, ako je plánovaná, nie je šťastným riešením."

Juraj Richter predseda predstavenstva spoločnosti Petržalka City povedal, že o projekte rokovali aj s bývalým starostom. Urobili vraj niekoľko ústupkov – zníženie podlažnosti a celkového objemu budov.

PCLokalitaA_res.jpg

VIZUALIZÁCIA - PETRŽALKA CITY

Prvá etapa tento rok

V prvej etape má investor, spoločnosť Petržalka City, začať stavať polyfunkčný deväťpodlažný bytový dom. Výstavbu chcú spustiť v prvom polroku.

Neskôr majú pribudnúť hotely, kongresové centrum a viac administratívnych komplexov. Tieto ďalšie etapy, ktoré ešte nemajú stavebné povolenie, brzdí aj nosný dopravný systém, prvá etapa však doňho nezasahuje.
Bajan prisľúbil korekciu výstavby práve pri týchto ďalších etapách.

Člen predstavenstva Petržalka City Štefan Koluš vraví, že spoločnosť je pripravená posúdiť každý zmysluplný návrh. Rokovania so starostom však podobne ako Bajan komentovať nechcel. „S ohľadom na pripravované stretnutie s pánom starostom nebudeme doteraz zverejnené vyjadrenia komentovať," povedal Koluš. „Sme každopádne pripravení k spolupráci a maximálnej kooperácii."

Koluš odmieta tvrdenia, že projekt lokalitu v Petržalke zahustí. „Je to dobudovanie centrálnej zóny," vraví. „Projekt je v intenciách územného plánu."

Dopravu chcú riešiť rozšírením priľahlých ciest a križovatky.

PetrzalkaCity_res.jpg

Výstavbu v lokalite medzi Hálovou a Rusovskou cestou by chceli ukončiť maximálne do 40 mesiacov. Investor sľubuje celkové zlepšenie kvality života a prostredia, zvýšenie podielu verejnej zelene na prírodnom podloží, nové pracovné príležitosti a možnosti kultúrneho a športového vyžitia. Vybudovať sa má napríklad aj stredisko pre seniorov, detské ihriská a v lokalite vraj bude možné bezproblémové parkovanie. V rámci celého projektu bude vybudovaných viac než 5000 parkovacích miest.

VIZUALIZÁCIA - PETRŽALKA CITY


Petržalka City

  • megavýstavba za približne 400 miliónov eur.
  • vyrásť má v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a Chorvátskym ramenom,
  • projekt má prvé stavebné povolenie na etapu A, tá nezasahuje do projektu nosného dopravného systému,
  • stavebné povolenie na prvú etapu podpísal Ftáčnik,
  • v prvej etape sa má stavať polyfunkčný bytový dom, neskôr hotely, kongresové centrum, administratívne budovy.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 592
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 771
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 768
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 692
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 868
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 531
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 700
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 998
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 113
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 404
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.