SME
Štvrtok, 18. august, 2022 | Meniny má Elena, Helena

Bajan chce projekt Petržalka City skorigovať

Okolie Chorvátskeho ramena čaká megavýstavba. Prvá etapa sa začne už tento rok.

Petržalka City má vyrásť pri Chorvátskom ramene vo vnútri Petržalky.Petržalka City má vyrásť pri Chorvátskom ramene vo vnútri Petržalky. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA - PETRŽALKA CITY)

Petržalka má o výstavbe rokovať s investorom. Najskôr vznikne polyfunkčný dom.

PETRŽALKA. Uprostred Petržalky má počas prvej polovice tohto roka začať vyrastať megaprojekt zvaný Petržalka City. Prvé stavebné povolenie už má.

V októbri minulého roku ho podpísal ešte bývalý petržalský starosta, dnešný primátor Milan Ftáčnik (nez. s podporou Smeru).

Terajší petržalský starosta Vladimír Bajan (nez.) tvrdí, že chce s investorom projektu, ktorý má vzniknúť v oddychovej lokalite Chorvátske rameno, rokovať o lepších podmienkach pre obyvateľov. Tí sa obávajú zahustenia lokality, ktorá má byť aj podľa vedenia mestskej časti športovo-rekreačnou zónou.

Nič konkrétne

Čo konkrétne však Bajan v súvislosti s výstavbou urobí, je dnes nejasné. Mária Grebeňová-Laczová, tlačová tajomníčka Petržalky povedala, že starosta požiadal investora Petržalka City o stretnutie. „Všetko ostatné bude jasné až po tomto rokovaní."

O konkrétnostiach by bolo podľa Grebeňovej teraz predčasné hovoriť. Dodala, že Bajan sa bude snažiť o korekciu výstavby. „Tak, ako je plánovaná, nie je šťastným riešením."

Juraj Richter predseda predstavenstva spoločnosti Petržalka City povedal, že o projekte rokovali aj s bývalým starostom. Urobili vraj niekoľko ústupkov – zníženie podlažnosti a celkového objemu budov.

PCLokalitaA_res.jpg

VIZUALIZÁCIA - PETRŽALKA CITY

Prvá etapa tento rok

V prvej etape má investor, spoločnosť Petržalka City, začať stavať polyfunkčný deväťpodlažný bytový dom. Výstavbu chcú spustiť v prvom polroku.

Neskôr majú pribudnúť hotely, kongresové centrum a viac administratívnych komplexov. Tieto ďalšie etapy, ktoré ešte nemajú stavebné povolenie, brzdí aj nosný dopravný systém, prvá etapa však doňho nezasahuje.
Bajan prisľúbil korekciu výstavby práve pri týchto ďalších etapách.

Člen predstavenstva Petržalka City Štefan Koluš vraví, že spoločnosť je pripravená posúdiť každý zmysluplný návrh. Rokovania so starostom však podobne ako Bajan komentovať nechcel. „S ohľadom na pripravované stretnutie s pánom starostom nebudeme doteraz zverejnené vyjadrenia komentovať," povedal Koluš. „Sme každopádne pripravení k spolupráci a maximálnej kooperácii."

Koluš odmieta tvrdenia, že projekt lokalitu v Petržalke zahustí. „Je to dobudovanie centrálnej zóny," vraví. „Projekt je v intenciách územného plánu."

Dopravu chcú riešiť rozšírením priľahlých ciest a križovatky.

PetrzalkaCity_res.jpg

Výstavbu v lokalite medzi Hálovou a Rusovskou cestou by chceli ukončiť maximálne do 40 mesiacov. Investor sľubuje celkové zlepšenie kvality života a prostredia, zvýšenie podielu verejnej zelene na prírodnom podloží, nové pracovné príležitosti a možnosti kultúrneho a športového vyžitia. Vybudovať sa má napríklad aj stredisko pre seniorov, detské ihriská a v lokalite vraj bude možné bezproblémové parkovanie. V rámci celého projektu bude vybudovaných viac než 5000 parkovacích miest.

VIZUALIZÁCIA - PETRŽALKA CITY


Petržalka City

  • megavýstavba za približne 400 miliónov eur.
  • vyrásť má v lokalite ohraničenej Rusovskou cestou, Romanovou, Hálovou a Gessayovou ulicou a Chorvátskym ramenom,
  • projekt má prvé stavebné povolenie na etapu A, tá nezasahuje do projektu nosného dopravného systému,
  • stavebné povolenie na prvú etapu podpísal Ftáčnik,
  • v prvej etape sa má stavať polyfunkčný bytový dom, neskôr hotely, kongresové centrum, administratívne budovy.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  2. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  3. Agrokomplex 2022
  4. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  5. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  6. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  8. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 35 911
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 777
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 088
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 437
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 4 190
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 147
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 978
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 1 995
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 314
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 551
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 113
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 092
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 903
  6. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 862
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 801
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 653
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu