BRATISLAVA. Pre zvýšený počet klientov podávajúcich daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti na rok 2011 budú na budúci týždeň na bratislavskom magistráte upravené úradné hodiny oddelenia miestnych daní a poplatkov. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Od pondelka 24. januára až do konca januára budú každý pracovný deň zamestnanci oddelenia k dispozícii Bratislavčanom, ktorí sú zo zákona povinní podať daňové priznanie. Ide o daňovníkov, ktorí nadobudli počas roka 2010 novú nehnuteľnosť, alebo sa na ich pôvodnej nehnuteľnosti zmenil výmer základu dane.
Každý rok vzniká povinnosť podať daňové priznanie pre viac ako 10-tisíc daňovníkov. V Bratislave je evidovaných viac ako 190-tisíc osôb, ktoré sú povinné platiť daň z nehnuteľností a mesto získa z tejto dane približne 42 mil. eur na výkon základných samosprávnych funkcií.
Daňovník môže priznanie k daní z nehnuteľností zaslať poštou alebo ho podať osobne v podateľni oddelenia miestnych daní a poplatkov na Blagoevovej ulici.
Pre rok 2011 sa výška dane z nehnuteľností nemení a Bratislavčania tak zaplatia daň v rovnakej výške ako v roku 2010. Daň sa platí až na základe doručeného platobného výmeru, ktorý samospráva zašle fyzickým osobám najneskôr do konca mája.
Právnickým osobám budú platobné výmery zasielané priebežne už od druhej polovice februára. V prípade, že daňovník nedodrží lehoty na podanie daňového priznania, mesto si uplatní sankciu, ktorá môžu byť minimálne na úrovni 6,63 eur pre fyzické a 66,38 eur pre právnické osoby. Maximálna sankcia môže byť až vo výške 3 319 eur.