SME

O zdražovaní MHD v Bratislave rozhodnú poslanci a primátor

Hlavným dôvodom návrhu na zvýšenie cestovného je podľa hovorcu Dopravného podniku Tomáša Zajaca zdraženie vstupov (nafta, plyn, atď.), zvýšenie DPH a modernizácia flotily.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava chce zvýšiť cenu cestovných lístkov mestskej hromadnej dopravy o 20 percent, finálne rozhodnutie je na poslancoch mesta a primátorovi Milanovi Ftáčnikovi. Podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho za to môže nezodpovedný prístup a ignorovanie požiadavky Dopravného podniku na zvýšenie cestovného bývalým primátorom Andrejom Ďurkovským.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V súčasnosti sa Dopravný podnik so žiadosťou na zvýšenie cestovného obrátil na nové vedenie mesta. Ftáčnik žiadosť prerokoval na porade vedenia a vrátil ju Dopravnému podniku na prepracovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Zdražovanie o dvadsať percent

Podľa Andrassyho musí Dopravný podnik zdôvodniť, prečo je potrebné zvýšiť cestovné o 20 percent a zároveň musí vedenie Dopravného podniku dokumentovať, akým spôsobom bude šetriť na prevádzke a odmeňovaní vrcholového manažmentu.

Ak Dopravný podnik návrh prepracuje, primátor ho podľa Andrassyho pošle na prerokovanie dopravnej komisii aj na mestské zastupiteľstvo. O zvýšení cestovného sa tak rozhodne až po vzájomnej diskusii.

Hlavným dôvodom návrhu na zvýšenie cestovného je podľa hovorcu Dopravného podniku Tomáša Zajaca zdraženie vstupov (nafta, plyn, atď.), zvýšenie DPH a modernizácia flotily. V ostatných rokoch sa totiž podľa Zajaca výrazne zlepšila situácie hlavne pri autobusoch, čo stálo finančné prostriedky.

SkryťVypnúť reklamu

Výrazná modernizácia

Za posledných šesť a pol roka sa podľa Zajaca cena cestovného nemenila, za toto obdobie dosahuje sumár inflácie približne 18 percent. Financie získané valorizáciou sa dajú podľa Zajaca využiť aj na obnovu vozového parku, prípadne opravu električkových koľají.

"V ostatných rokoch bola výrazne modernizovaná autobusová flotila. Po Bratislave dnes jazdia vo väčšine už moderné, nízkopodlažné, plne klimatizované a k životnému prostrediu ohľaduplné autobusy. Určite však je v segmente trolejbusov a električiek čo zlepšovať," uviedol Zajac.

Možné zvýšenie cestovného by sa podľa Andrassyho malo prejaviť najmä u mimobratislavských cestujúcich. Obyvatelia Bratislavy majú možnosť získať zľavu na predplatnom cestovnom 10 percent prostredníctvom Bratislavskej mestskej karty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 026
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 626
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 871
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 673
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 290
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 843
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 268
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 142
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 215
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 336
  3. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 309
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 290
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 886
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 791
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 028
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 574
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu