SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Bratislavská župa: Slovenskom povedie Cesta železnej opony

Slovenská časť cyklotrasy bude hotová pravdepodobne v roku 2012. Celková dĺžka slovenskej časti cyklotrasy bude približne 80 kilometrov.

BRATISLAVA. Územím Slovenska povedie medzinárodná cyklotrasa s názvom Cesta železnej opony. Sedemtisíc kilometrov dlhá trať sa bude začínať pri Barentsovom mori na nórsko-ruských hraniciach, pôjde po bývalej železnej opone cez celú Európu a skončí pri bulharsko-tureckých hraniciach.

Slovenský úsek by sa mal začať na hraničnom priechode Moravský Svätý Ján/Hohenau a od severných hraníc viesť cez katastrálne územie obce Závod až pod Petržalku, kde by sa mal vrátiť na rakúsku stranu cez hraničný priechod Jarovce/Kittsee. Informoval o tom Radko Duda z Kancelárie predsedu Bratislavského samosprávneho kraja (BSK).

Skryť Vypnúť reklamu

"Veľmi si vážim hlavnú myšlienku projektu, teda urobiť pozdĺž železnej opony niečo pre šport. Možno som na to povolaný človek z pohľadu generácie, z ktorej pochádzam, lebo presne jednu polovicu života som prežil v komunizme a polovicu v slobodnej spoločnosti," povedal bratislavský župan Pavol Frešo (SDKÚ-DS), ktorý si myslí, že železná opona ako taká je symbolom pre ľudí, ktorí v tom období žili.

Zároveň zdôraznil, že projekt berie župa veľmi vážne, pretože zapadá do celkovej filozofie kraja o rozvoji a budovaní cyklotrás.

Realizácia projektu je plánovaná na roky 2014 až 2020. Slovenská časť cyklotrasy však bude hotová skôr, pravdepodobne v roku 2012. Náklady na vypracovanie štúdie zaplatí Európska cyklistická federácia, slovenská strana na jej vypracovanie dostala približne 20-tisíc eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Celková dĺžka slovenskej časti cyklotrasy bude približne 80 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 841
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 111
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 293
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 260
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 672
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 610
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 309
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 331
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 773
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu