SME

Železničný projekt TEN-T sa v Bratislave ponáhľa

Megazámer, ktorý prepojí železnicou celú Bratislavu, sa rozdelil na tri časti. Prvá ide na stavebný úrad.

Filiálka je dnes opustená stanica na hranici Nového a Starého Mesta. O niekoľko rokov sa má zmeniť na modernú podzemnú stanicu železničného systému, ktorý bude fungovať ako metro.Filiálka je dnes opustená stanica na hranici Nového a Starého Mesta. O niekoľko rokov sa má zmeniť na modernú podzemnú stanicu železničného systému, ktorý bude fungovať ako metro. (Zdroj: PRE SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Projekt, ktorý zmení dopravu v Bratislave a patrí k najväčším dopravným zámerom v histórii Slovenska, sa priblížil realite. Ako oznámil projektant Dopravoprojekt, prepojenie železničných koridorov a pripojenie letiska na existujúcu sieť železníc, označovaný ako TEN-T, je pripravený.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Rok 2015 je stále reálny - aspoň čo sa týka ukončenia prvej etapy," povedal Gabriel Koczkáš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravoprojektu.

Vďaka stavbe TEN-T by sa mali v Bratislave prepojiť trate Paríž - Viedeň - Bratislava a v meste bude fungovať ako integrovaný mestský dopravný systém. Zvykne sa nazývať aj náhradou metra. Jeho príprava trvá už štyri roky.

SkryťVypnúť reklamu

Financovanie projektovej prípravy z eurofondov sa skončilo minulý rok, realizácia sa má stihnúť, kým sa skončí programové obdobie Bruselu, ktorého financovanie sa končí v roku 2015. Projekt sa prispôsobil, Európska komisia rozhodla, že sa rozdelí na osem samostatných stavieb. Robiť sa budú v troch etapách.

Trasa TEN-T

Povedie od stanice Predmestie cez dnes opustenú stanicu Filiálka pri Dome odborov, pokračovať bude k novému Národnému divadlu a Eurovei, pôjde popod Dunaj do Petržalky, trasa by mala byť dlhá 6,88 km, z toho 6,43 v tuneloch.

Na čo sa čaká Projekt na prvú časovú etapu je odovzdaný investorovi - železniciam. Vyhradených je asi 475 miliónov eur z Bruselu. „Bolo by nesprávne, aby sa nevyčerpali pre ob­štrukcie dotknutých inštitúcií pri získavaní územných rozhodnutí a stavebných povolení," povedal Koczkáš.

SkryťVypnúť reklamu

Teraz prebiehajú majetkovoprávne vyrovnania a inžinierska príprava. Podľa Dopravoprojektu sa v krátkom čase začnú stavebné konania na stavebných úradoch.

Prvá etapa Prvá etapa rieši úseky od železničnej stanice Bratislava - predmestie na rozhraní Rače a Nového Mesta, po novú stanicu Bratislava - filiálka, ktorá má byť pod zemou.

Súčasťou bude aj úsek križujúci túto trasu od hlavnej stanice a rekonštrukcia mosta nad budúcim tunelom, keďže väčšina TEN-T v meste pôjde pod zemou. Zároveň sa táto sieť má pripojiť na letisko z petržalského smeru - nová železničná stanica na letisku bude v dnes nezastavanom priestore pri Ivanskej ceste. Železnice teraz musia zabezpečiť podklady pre tender tak, aby sa mohlo hneď po vydaní stavebných povolení začať stavať. Tunel popod Dunaj sa bude stavať až v druhej časovej etape.

SkryťVypnúť reklamu

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 12 495
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 9 885
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 865
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 392
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 843
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 748
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 583
  8. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 1 701
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 45 229
  2. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 37 004
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 22 588
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 19 568
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 10 166
  6. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 8 522
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 970
  8. Martin Fronk: Druhá Gaderská dolina? Objavte skrytý tiesňavový klenot v Kremnických vrchoch! 6 811
  1. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  2. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  3. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  4. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  5. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  6. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  7. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  8. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
SkryťZatvoriť reklamu