BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj ročne investuje nemalé prostriedky do opráv ciest II. a III. triedy, ktoré má v správe. Len na havarijné opravy mostoviek v Malackách, Senci a Tomášove vlani zaplatil zo svojho rozpočtu jeden milión eur.
Regionálne cesty však čoraz viac ničia ťažkotonážne nákladné vozidlá, ktoré v snahe skrátiť si cestu alebo vyhnúť sa mýtnemu poplatku na cestách I. triedy používajú vozovky, ktoré nie sú na takéto hmotnosti stavané.
Kraj chce v tomto roku vynaložiť na opravu regionálnych ciest päťnásobne viac financií, než tomu bolo v roku 2010.
Čo chce však urobiť pre to, aby tieto peniaze neboli vyhodené do vetra, predseda kraja Pavol Frešo uviedol: Už sme mali rokovania s krajským policajným riaditeľom a naozaj pôjdeme vážne po tom, že keď raz nejaká cesta bola nastavená na to, že po nej budú jazdiť osobné autá, v najhoršom ávie, tak po nej 20- alebo 40-tonové vozy jazdiť nebudú. Príklad z toho, že sa dozviete, že je skrížený kamión na Pezinskej Babe, kde nemal čo hľadať, lebo je to neprejazdné miesto a dolu je značka - každý o tom vie, každý jeden kamionista - to znamená, že niekto išiel načierno. Jednoducho, to sa musí skončiť, lebo to vyťahuje peniaze z vrecka nás všetkých."
"Pôjdeme tou cestou, že obmedzíme vstupy. Efektívne to musí znamenať menej rozbitých ciest a menej prasknutých stien na domoch, tak ako je to vo Viničnom alebo niekde v okrese Senec, povedal Frešo.