SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

M. FTÁČNIK: Budeme preferovať, aby fanúšikovia šli na štadión verejnou dopravou

Primátor Bratislavy hovorí o príprave na hokejový šampionát.

BRATISLAVA. Príprava hlavného mesta SR Bratislavy na svetový hokejový šampionát v oblasti dopravy, riešenie nosného dopravného systému MHD v mestskej časti Petržalka či postup proti nelegálnym stavbám boli témy rozhovoru, ktorý poskytol TASR bratislavský primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smer-SD). Bývalého starostu Petržalky zvolili za primátora v novembrových komunálnych voľbách v roku 2010.

Termín svetového šampionátu v ľadovom hokeji v Bratislave sa blíži. Súvisí s ním aj doprava a parkovanie v hlavnom meste. Kedy dostanú o tom Bratislavčania informácie?

SkryťVypnúť reklamu

"Od minulého roku, septembra alebo októbra, pracuje osobitná komisia, kde sú zastúpené zložky, ako aj dopravný inšpektorát, Mestská polícia, mesto a všetci zainteresovaní. Mrzí ma, že zatiaľ nikto nedal z tohto žiadny výstup. Niektoré veci sú už premyslené a pripravené. Je potrebné, aby bola o tom verejnosť informovaná. Po januárovom zasadnutí komisie môžeme dať prvú informáciu, pretože ten čas sa blíži. Detaily budeme zverejňovať, keď ich budeme mať. Určite bude mimoriadny režim. Budeme preferovať, aby sa fanúšikovia dopravovali na štadión najmä verejnou dopravou, ale určite bude riešené parkovanie provizórne na cyklistickom štadióne, v kapacitách podzemných garáží, ktoré sú vybudované pod tréningovými halami."

V akom stave je hala Zimného štadióna Ondreja Nepelu, kde budú majstrovstvá?

SkryťVypnúť reklamu

"Začali sme sa intenzívne venovať najmä otázke dostavby štadióna, riešenia jeho okolia, interiéru. Urobil som si interný kontrolný deň 31. decembra 2010 na stavbe. Treba zabezpečiť aj súčinnosť mestských organizácií, ktoré sa na štadióne podieľajú. Generálny investor Bratislavy rieši stavebnú stránku, ale Správa telovýchovných a rekreačných zariadení má byť prevádzkovateľ, ktorý má potom zabezpečovať chod štadióna v spolupráci so Slovenským zväzom ľadového hokeja vo vzťahu k majstrovstvám, s klubom Slovan Bratislava vo vzťahu k bežnej prevádzke, najmä hokejovej. Hala bude zrekonštruovaná ako multifunkčný priestor a toto musí mať tiež niekto na starosti, to nebude robiť Slovan. Ustanovil som koordinačný tím, ktorý dá zainteresované organizácie dokopy, aby sa nestalo, že 28. februára stavebne ukončíme objekt a druhý deň nebude mať kto prísť a riešiť ďalšie veci."

SkryťVypnúť reklamu

Pred mestským zastupiteľstvom (MsZ) ste avizovali rokovanie s premiérkou Ivetou Radičovou (SDKÚ-DS), ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jánom Figeľom (KDH) a ďalšími o doprave. Máte jeho presnejší termín?

"Pani predsedníčka vlády sľúbila, že zvolá stretnutie na úrovni premiérky, ministra dopravy, predsedu Bratislavského samosprávneho kraja a primátora Bratislavy. Čakám, že ona stanoví termín. Predpokladám, že to bude v priebehu januára. Najmä pred komunálnymi voľbami sa diskutovalo o diaľnici D4 a nultom okruhu. Ďalšou témou je nosný dopravný systém (NDS) MHD, dostane sa veľmi rýchlo na mestské zastupiteľstvo (MsZ) a využitie európskych prostriedkov na podporu NDS."

Budete na rokovaní hovoriť aj o tom, či bude v mestskej časti Bratislava-Petržalka električka alebo mestský vlak?

"Toto je presne to, čo čakám, že urobia poslanci. Avizoval som, že chcem, aby takéto rozhodnutie bolo predložené na MsZ, že to nie je vec, ktorú má rozhodnúť primátor a potom postaviť poslancov alebo aj verejnosť pred hotovú vec. O tom, aký dopravný systém budeme preferovať, čo si môžeme dovoliť za tie peniaze, to je vecou zastupiteľstva. Chcem len pripomenúť, že ak by sme išli na variant "čistej" električky, tak to je vec, ktorá sa nedá financovať z európskych prostriedkov, aspoň takú informáciu sme dostali. Čiže museli by sme zvažovať, aké zdroje je na to schopné vyčleniť mesto. Pokiaľ pôjdeme na nejaký integrovaný systém, kde bude aj vlaková zložka, povedzme vo forme mestského vlaku, tam je možné použiť európske peniaze. O tom sú expertné rokovania, ktoré mám pred sebou a príprava materiálu do MsZ, kde budú alternatívy vrátane výšky financovania."

Máte kontakty v parlamente či vláde, aby sa novelizoval stavebný zákon a urobili sa kroky proti nelegálnym stavbám?

"Aktuálny je nový stavebný zákon, ako bol pripravený v bývalom volebnom období a nebol nakoniec schválený z rôznych dôvodov. Myslím, že ministerstvo sa vráti k tomuto zákonu a bude mať ambíciu pripraviť nový stavebný zákon. Pred voľbami sa diskutovalo o stavebnej polícii a posilnení boja proti čiernym stavbám. Myslím si, že v tomto budeme mať podporné stanovisko. My sami asi nemáme takú silu ako mesto, aby sme dosiahli zmenu legislatívy len preto, že to chceme. Je to jeden z dôvodov, prečo sa vytvorili špeciálne organizácie, Združenie miest a obcí Slovenska alebo Únia miest Slovenska, prostredníctvom nich budeme presadzovať práve takéto zmeny. Je to priorita, aby sme zmenili stavebný zákon a posilnili aj možnosť zásahu proti čiernym stavbám."

Čo dovtedy, kým sa zmení stavebný zákon?

"Kým sa zmení legislatíva to chcem riešiť tak, že o každej takejto stavbe budem rozhodovať na urbanistickej komisii mesta, ktorá fungovala aj bývalom volebnom období. Chcem posilniť jej činnosť, chcem byť prítomný na každom jej zasadnutí. Tam sa budú posudzovať veľké investičné návrhy, tie legálne, ale budú sa tam posudzovať aj všetky čierne stavby. Rozhodne sa nebudeme prostredníctvom stanovísk mesta snažiť "obieliť" každú stavbu len preto, lebo si tam niekto nejakú čiernu stavbu postavil. Chceme byť aj my prísnejší a veľmi presne a prísne sa držať územného plánu."

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 212
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 412
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 8 671
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 584
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 7 408
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 910
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 488
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 144
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 491
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 14 131
  3. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 071
  4. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 720
  5. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 9 037
  6. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 787
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 597
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 360
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu