SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

V Bratislave absentuje nosný dopravný systém, tvrdí Frešo

Ak by pre ľudí v hlavnom meste existovalo riešenie ako električka alebo metro, ktoré by bolo preukázateľne rýchlejšie ako automobilová doprava, ľudia by ho podľa župana Pavla Freša používali, čím by sa aj automobilovej doprave uľavilo.

Župan Pavol Frešo.Župan Pavol Frešo. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Najväčším problémom Bratislavského samosprávneho kraja v doprave je podľa župana Pavla Freša v tom, že absentuje istý druh nosného dopravného systému v hlavnom meste.

Pre absenciu takéhoto systému v meste sa podľa župana sekundárne vytvárajú obrovské problémy v celej župe. Kraj vidí riešenia v oblastiach ako sú europrojekty, ktoré by mohli nejakým spôsobom vypomôcť a vytvoriť akési jadro nosného dopravného systému.

"Budeme podporovať také riešenie, ktoré pomôže celej župe. Čiže nie niečo krátkodobé, nie niečo, čo povedie do slepej uličky," uviedol župan v rozhovore pre agentúru SITA.

SkryťVypnúť reklamu

Kraj nechce túto vec nechávať na mesto, chce mu byť v tejto problematike partnerom. "To rozhodnutie bude primárne ležať na mestskom zastupiteľstve a myslím si, že dokonca aj sčasti na vláde, lebo je to predsa len hlavné mesto a nedá sa postaviť nosný systém za peniaze mesta. My veľmi dobre vieme, akú finančnú situáciu má mesto, aj keď to nejako verejne nekomentujeme a vieme, že to nie je v jeho silách," uviedol Frešo.

Frešo si však myslí, že je nutné konať veľmi rýchlo, lebo ak sa nosný dopravný systém v hlavnom meste nepostaví teraz, tak sa to posunie o jedno-dve volebné obdobia, čo by bola neuveriteľná škoda nielen pre Bratislavu, župu, ale aj pre celé Slovensko.

"Keď sme my hovorili o nultom obchvate, tak jeden z argumentov, ktorý sme použili je, že drvivá väčšina toho, čo sa vyrobí, sa nesie cez Bratislavu a Rakúsko až do západnej Európy. Ak v Bratislave dnes vznikajú zápchy, ktoré majú niekedy hodinové až dvojhodinové trvanie už teraz, tak za päť až desať rokov môžu vzniknúť zápchy, ktoré prakticky znepriechodnia mesto. Tým pádom aj export toho tovaru sa obmedzí a investori jednoducho budú na to reagovať," uviedol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by pre ľudí v hlavnom meste existovalo riešenie ako električka alebo metro, ktoré by bolo preukázateľne rýchlejšie ako automobilová doprava, ľudia by ho podľa Freša používali, čím by sa aj automobilovej doprave uľavilo. Nosný dopravný systém si však nevie predstaviť bez nultého obchvatu. "Jednoducho, keď toto mesto má ďalej dýchať a ďalej žiť, keď naozaj má byť bránou pre celé Slovensko, tak bez tohto obchvatu to nepôjde," uviedol Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Shell myslí na slovenské komunity
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  6. Agrokomplex 2022
  7. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  8. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 38 366
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 855
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 115
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 6 748
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 4 503
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 204
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 3 621
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou 2 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 637
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 636
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 540
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 4 147
  5. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 962
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 941
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 878
  8. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (12. - 18.8.1922) 3 431
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu