SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Kraj vlani vynaložil na opravu ciest vyše päť miliónov eur

Bratislavský samosprávny kraj má vo svojom vlastníctve 178,99 km ciest II. a 332,73 km III. triedy.

V roku 2010 dal kraj zo svojich prostriedkov opraviť tri mostové telesá, ktoré boli v havarijných stavoch v Malackách, Senci a Tomášove.

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) má vo svojom vlastníctve 178,99 km ciest II. a 332,73 km III. triedy. Rovnako aj 130 mostných objektov, z ktorých 11 prechádza nad diaľnicami.

Bežnú údržbu zabezpečujú Regionálne cesty Bratislava (RCB).

Ide o opravy vozovky, obnovu vodorovného a zvislého dopravného značenia, kosenie a postreky priľahlých pozemkov, čistenie priekop, rigolov a krajníc, výrez krov, stromov a ich likvidácia, odpratávanie cestných prekážok, čistenie ciest a priľahlých pozemkov s výnimkou mimoriadnych udalostí.

SkryťVypnúť reklamu

Zimnú údržbu vykonávajú RCB spravidla v období od 15. novembra do 15. marca. "V rámci odsúhlaseného rozpočtu BSK na rok 2010 bolo na bežnú údržbu a správu ciest II. a III. triedy schválených 5,15 milióna eur. Do konca roku 2010 bolo z týchto finančných prostriedkov na údržbu ciest čerpaných takmer 100 percent," uviedol predseda BSK Pavol Frešo.

V roku 2010 dal kraj zo svojich prostriedkov opraviť tri mostové telesá, ktoré boli v havarijných stavoch v Malackách, Senci a Tomášove. BSK na tieto opravy vyčlenil z rozpočtu jeden milión eur. V tomto roku predpokladané výdavky na opravy mostov a ciest dosiahnu výšku okolo päť miliónov eur.

Úlohou kraja je podľa finančných možností zabezpečiť bežnou a zimnou údržbou celoročnú zjazdnosť všetkých komunikácií, zvyšovať ich bezpečnosť a zosúladiť rozvojové aktivity tak, aby súbežne prebiehala aj obnova a budovanie zodpovedajúcej cestnej infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu

"Cestná sieť nie je vo všeobecnosti v najlepšom, ba priam zlom stave a samotný technický stav komunikácií dnes vo veľmi vysokej miere nezodpovedá súčasnému zaťaženiu dopravy, ktorý spôsobuje najmä rozvoj obcí a rozmach stavebnej činnosti vo všetkých prímestských lokalitách Bratislavy. K tomuto vzniknutému nepriaznivému stavu sa pridružia v budúcnosti aj rôzne ďalšie stavebné zámery developerských firiem na vybudovanie nových zástavieb v týchto lokalitách. Regionálne cesty nie sú dimenzované na takú záťaž," dodal Frešo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 580
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 880
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 704
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 120
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 159
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 292
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 248
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 9 150
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 011
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 767
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 490
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 034
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 994
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 790
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 603
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu