SME

Kraj vlani vynaložil na opravu ciest vyše päť miliónov eur

Bratislavský samosprávny kraj má vo svojom vlastníctve 178,99 km ciest II. a 332,73 km III. triedy.

V roku 2010 dal kraj zo svojich prostriedkov opraviť tri mostové telesá, ktoré boli v havarijných stavoch v Malackách, Senci a Tomášove.

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) má vo svojom vlastníctve 178,99 km ciest II. a 332,73 km III. triedy. Rovnako aj 130 mostných objektov, z ktorých 11 prechádza nad diaľnicami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bežnú údržbu zabezpečujú Regionálne cesty Bratislava (RCB).

Ide o opravy vozovky, obnovu vodorovného a zvislého dopravného značenia, kosenie a postreky priľahlých pozemkov, čistenie priekop, rigolov a krajníc, výrez krov, stromov a ich likvidácia, odpratávanie cestných prekážok, čistenie ciest a priľahlých pozemkov s výnimkou mimoriadnych udalostí.

SkryťVypnúť reklamu

Zimnú údržbu vykonávajú RCB spravidla v období od 15. novembra do 15. marca. "V rámci odsúhlaseného rozpočtu BSK na rok 2010 bolo na bežnú údržbu a správu ciest II. a III. triedy schválených 5,15 milióna eur. Do konca roku 2010 bolo z týchto finančných prostriedkov na údržbu ciest čerpaných takmer 100 percent," uviedol predseda BSK Pavol Frešo.

V roku 2010 dal kraj zo svojich prostriedkov opraviť tri mostové telesá, ktoré boli v havarijných stavoch v Malackách, Senci a Tomášove. BSK na tieto opravy vyčlenil z rozpočtu jeden milión eur. V tomto roku predpokladané výdavky na opravy mostov a ciest dosiahnu výšku okolo päť miliónov eur.

Úlohou kraja je podľa finančných možností zabezpečiť bežnou a zimnou údržbou celoročnú zjazdnosť všetkých komunikácií, zvyšovať ich bezpečnosť a zosúladiť rozvojové aktivity tak, aby súbežne prebiehala aj obnova a budovanie zodpovedajúcej cestnej infraštruktúry.

SkryťVypnúť reklamu

"Cestná sieť nie je vo všeobecnosti v najlepšom, ba priam zlom stave a samotný technický stav komunikácií dnes vo veľmi vysokej miere nezodpovedá súčasnému zaťaženiu dopravy, ktorý spôsobuje najmä rozvoj obcí a rozmach stavebnej činnosti vo všetkých prímestských lokalitách Bratislavy. K tomuto vzniknutému nepriaznivému stavu sa pridružia v budúcnosti aj rôzne ďalšie stavebné zámery developerských firiem na vybudovanie nových zástavieb v týchto lokalitách. Regionálne cesty nie sú dimenzované na takú záťaž," dodal Frešo.

Údržba

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 066
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 8 170
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 816
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 202
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 109
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 076
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 003
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 991
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 18 523
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 711
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 333
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 7 819
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 6 800
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 636
  7. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 045
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 642
  1. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  5. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  6. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  7. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  8. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
SkryťZatvoriť reklamu