BRATISLAVA. Bratislavskí mestskí poslanci budú na budúci rok v rámci viacerých možností posudzovať aj využitie projektu TEN-T 17, aby prostredníctvom financií z Európskej únie na tento projekt a integrovaného dopravného systému dali priestor pre tzv. mestské vlaky.
Nie je to vlak ani električka a perspektívne sa počíta s tým, že sa dostane pod zem, čo je oddelený systém dopravy. Môže plniť funkciu nosného dopravného systému lepšie, uviedol pre médiá bratislavský primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) počas prvej schôdze mestského parlamentu (21.12.).
Podľa jeho informácií vláda SR pripravuje prehodnotenie využitia peňazí z európskych fondov, ktoré sú alokované aj na tento integrovaný dopravný systém, a rozhodnutie musí urobiť v marci. "Od nás sa očakáva, že do februára sa rozhodneme, ako vieme využiť tieto európske peniaze s tým, že časť z nich vláda uplatní v iných operačných programoch," vysvetlil.
"Začiatkom januára zvolám poradu aj za účasti zamestnancov ministerstva dopravy a ďalších odborníkov, s ktorými sa pripravíme na rozhodnutie našich poslancov na februárovom zastupiteľstve," avizoval primátor. Dodal, že ak sa táto príležitosť nevyužije, Bratislava môže prísť asi o 300 miliónov eur, čo by bola škoda pre nosný dopravný systém.
Vo vyhlásení vlády premiérky Ivety Radičovej (SDKÚ-DS) sa uvádza, že kabinet podporí realizáciu projektu prepojenia železničného koridoru TEN-T 17 s letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. V apríli 2007 vtedajšie Ministerstvo, dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Železnice SR a mesto Bratislava podpísali memorandum o spoločnom postupe pri príprave, realizácii a využívaní železničnej infraštruktúry na území Bratislavy budovanej v rámci projektov TEN-T 17 pre integráciu mestskej a železničnej koľajovej dopravy.